Медіатекст — це усний чи писемний твір масової інформаційної діяльності та масової комунікації. Сутність медіатексту — конкретна інформація, що виражена мовленням з метою впливу та переконання.
Поняття про медіатекст. Особливості медійної інформації. Підготувала учитель української мови та літератури Харківської гімназії №125 Малишко Н. В.
Номер слайду 2
Медіа — це соціальні мережі, інтернет-видання, подкасти, влоги,будь-які засоби масової комунікації на зразок телебачення, радіо чи журналів. Тобто всі канали та засоби масової комунікації. Пригадайте, що таке текст?А якщо поєднати ці два поняття — медіа й текст — отримаємо медіатекст. Тобто текст будь-якого виду медіа, призначений для масової комунікації. Наприклад, медіатекстом є реклама, яку створюють для того,щоб привернути увагу споживачів.
Номер слайду 3
Пропоную подивитися зворушливу рекламу про безпеку дорожнього руху для велосипедистів
Номер слайду 4
Медіатекстом є комікс, у якому послідовність малюнків із короткими текстами створюють цілісну історію. Наприклад, кумедний комікс про Змія-Ледащо, який став спершу популярним у соцмережах, а тільки потім був виданий окремою книжкою.
Номер слайду 5
Фотографії також є медіатекстами. Наприклад, найвідомішою світлиною всіх часів уважають культове фото NASA «Людина на Місяці» з місії «Аполлон-11» у 1969 році. В одній фотографії — історія першої висадки на Місяць.
Номер слайду 6
Види медіатекстів
Номер слайду 7
Інтерпретація медіатекстів – складний і захоплюючий процес, що зачіпає цілий ряд питань. Читач медіатексту в процесі ознайомлення намагається побачити та усвідомити теми, ідеї, послання зашифровані автором. Автор медіатексту має на меті переконати аудиторію у правильності власної точки зору, схиляючи прийняти близьку йому позицію та розділити його переконання. У ряді випадків медіатекст може також спонукати своїх читачів до здійснення певних дій. Відображення передбачає найточніше, максимально наближене до реальності відтворення подій. Прикладом такого типу медіапрезентації можуть бути новинні медіатексти, в яких максимально об'єктивно та достовірно висвітлюються ті чи інші події, у тому числі події політичні.
Номер слайду 8
Вивчаймо нові терміни: Медіа (передавати)– способи і засоби (канали) передачі інформації, простір, який вони формують. Мас-медіа – способи і засоби (канали) передачі інформації для масового споживання в демократичному суспільстві. ЗМІ – способи і засоби (канали) передачі інформації та впливу на маси в авторитарних (тоталітарних) суспільствах. Медіатекст – повідомлення, текст будь-якого медійного виду і жанру (фото, відео, звук тощо). Складники медіаповідомлення – джерело повідомлення, канал передавання, одержувач повідомлення. Меседж – це найважливіша ідея, яку має винести реципієнт (споживач) із публікації, блогу, інтерв’ю, репортажу, ток-шоу, фільму, літературного або музичного твору, реклами. Контент - це інформація, яку розробник складає самостійно або копіює з дотриманням чинного законодавства та яка направлена на кінцевих користувачів чи аудиторію. Аудиторія - це публіка, соціальна спільність людей, об'єднана взаємодією з медіа, які володіють інформацією та доводять її до цієї спільності.
Номер слайду 9
Передивіться відео та дізнайтесь, які типи контенту використовуються в медіа. Для кращого запам’ятовування інформації накресліть в зошиті схему "Типи контенту та їхні особливості".https://www.youtube.com/watch?v=KFf. FLKLg. Qh4&t=1s