Ізомері́я — це явище існування сполук, однакових за хімічним складом та молекулярною масою, але різних за будовою і властивостями.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Диметиловий етер{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Етиловий спирт{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Властивості:1) за звичайних умов газ;2) температура кипіння -23,7°С;3) Не взаємодіє з Na{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Властивості:1) за звичайних умов рідина;2) температура кипіння +78,3°С;3) Взаємодіє з Na{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}С2 Н6 О
Структурна ізомерія.Ізомерія положення функціональної групи. CН3-CH2−CH−CООН{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}C4 H10 O2 NCН3-CH−CH2−CООН{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}γ β α{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}γ β α{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}α-амінобутанова кислота{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}β-амінобутанова кислота
Оптична ізомерія. Геометрична ізомерія{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}площина ∏-зв’язку{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Площина молекули{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Площина молекули{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Цис-ізомер{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Транс-ізомер
Домашнє завдання1. Визначте, які з речовин, поданих формулами, належать до гомологів метану: С3 Н6, С2 Н6, С2 Н4, С5 Н12, С7 Н14, С9 Н16, С8 Н18, С10 Н22, С3 Н8, С2 Н2. Відповідь обґрунтуйте.2. Для наведених карбонових ланцюгів складіть розгорнуту структурну формулу відповідного вуглеводню. Знайдіть серед них формули гомологів та ізомерів.агвбжєед
Міні-проекти(обов’язково для виконання, один на вибір)1. У додаткових джерелах інформації знайдіть відомості про історію становлення теорії будови органічних сполук. Як вплинула ця теорія на розвиток органічної хімії? Чи погоджуєтеся ви з твердженням, що вплив цієї теорії на розвиток органічної хімії можна порівняти з відкриттям Періодичного закону для розвитку науки взагалі?2. У додаткових джерелах інформації знайдіть основні положення атомно-молекулярного вчення. Як ви вважаєте, яке значення має це вчення для розвитку науки взагалі й органічної хімії зокрема?3. У додаткових джерелах знайдіть інформацію про застосування методів аналізу і синтезу для ідентифікації речовин та визначення їхньої хімічної будови.