Презентація "Поняття про явище ізомерії та ізомери"

Про матеріал
Дана презентація складена, як допоміжний матеріал, для проведення уроку в 10 класі "Поняття про явище ізомерії та ізомери". У презентації подано поняття явище ізомерії, ізомери, ізомерізація. Наведено приклади видів структурної та оптичної ізомерії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поняття про явище ізомерії та ізомери

Номер слайду 2

Ізомері́я — це явище існування сполук, однакових за хімічним складом та молекулярною масою, але різних за будовою і властивостями.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Диметиловий етер{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Етиловий спирт{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Властивості:1) за звичайних умов газ;2) температура кипіння -23,7°С;3) Не взаємодіє з Na{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Властивості:1) за звичайних умов рідина;2) температура кипіння +78,3°С;3) Взаємодіє з Na{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}С2 Н6 О

Номер слайду 3

 Ізомери - речовини з однаковим якісним і кількісним складом, але різною будовою і, як наслідок, різними властивостями. С4 Н10 О1234

Номер слайду 4

ІЗОМЕРИЗАЦІЯ - це хімічна реакція під час якої відбувається зміна прямого вуглеводневого ланцюга на розгалужений. CH3−CH2−CH2−CH3 CH3−CH−CH3 н−бутан 2−метилпропан. Залежно від характеру відмінностей у молекулах ізомерів розрізняють різні типи ізомерії.

Номер слайду 5

Структурна ізомеріяІзомерія карбонового ланцюга. CН3−CH2−CH2−CH2−CH3 – н-пентан. CН3−C−CH3 – 2,2-диметилпропан{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}С5 Н12

Номер слайду 6

Структурна ізомеріяІзомерія положення замісника{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1,3-дигідроксибензен{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1,2-дигідроксибензен{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1,4-дигідроксибензен

Номер слайду 7

Структурна ізомеріяІзомерія положення кратного зв’язку. CН2=CH−CH2−CH2 −CH3 – пент-1-ен. CН3−CH=CH−CH2 −CH3 – пент-2-ен{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}С5 Н10{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} 1 2 3 4 5 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} 1 2 3 4 5

Номер слайду 8

Структурна ізомерія.Ізомерія положення функціональної групи. CН3-CH2−CH−CООН{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}C4 H10 O2 NCН3-CH−CH2−CООН{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}γ β α{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}γ β α{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}α-амінобутанова кислота{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}β-амінобутанова кислота

Номер слайду 9

Структурна ізомерія. Міжкласова ізомерія. Н2 C=CH−CH2−CH3 – бут-1-ен{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}циклобутан{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}С4 Н8

Номер слайду 10

Оптична ізомерія. Геометрична ізомерія{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}площина ∏-зв’язку{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Площина молекули{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Площина молекули{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Цис-ізомер{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Транс-ізомер

Номер слайду 11

Оптична ізомерія Дзеркальна ізомерія{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Оптичні ізомери аланіну{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}дзеркало{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}дзеркало

Номер слайду 12

Домашнє завдання1. Визначте, які з речовин, поданих формулами, належать до гомологів метану: С3 Н6, С2 Н6, С2 Н4, С5 Н12, С7 Н14, С9 Н16, С8 Н18, С10 Н22, С3 Н8, С2 Н2. Відповідь обґрунтуйте.2. Для наведених карбонових ланцюгів складіть розгорнуту структурну формулу відповідного вуглеводню. Знайдіть серед них формули гомологів та ізомерів.агвбжєед

Номер слайду 13

Міні-проекти(обов’язково для виконання, один на вибір)1. У додаткових джерелах інформації знайдіть відомості про історію становлення теорії будови органічних сполук. Як вплинула ця теорія на розвиток органічної хімії? Чи погоджуєтеся ви з твердженням, що вплив цієї теорії на розвиток органічної хімії можна порівняти з відкриттям Періодичного закону для розвитку науки взагалі?2. У додаткових джерелах інформації знайдіть основні положення атомно-молекулярного вчення. Як ви вважаєте, яке значення має це вчення для розвитку науки взагалі й органічної хімії зокрема?3. У додаткових джерелах знайдіть інформацію про застосування методів аналізу і синтезу для ідентифікації речовин та визначення їхньої хімічної будови.

Номер слайду 14

pptx
Додано
27 вересня 2023
Переглядів
1644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку