Презентація-портфоліо вчителя біології

Про матеріал
Розвиток в учнів уміння працювати з підручником, з текстом, виділяти головне, висловлювати свою думку, складати конспекти, плани, схеми, тези, робити рецензії та висновки; Стимулювання роботи з різними джерелами інформації та формування в учнів вмінь і навичок дослідницької і пошукової роботи в мережі Інтернет; Використання завдань, пов’язаних з порівнянням, аналізом, узагальненням (малюнки, таблиці, схеми, діаграми, графіки тощо); Консультування учнів, своєчасне надання чітких інструкцій; Забезпечення спільного обговорення в групі (уміння слухати, і говорити не переходити на особистості); Використання комп’ютерних програм як джерела інформації; Залучення учнів до використання новітніх інформаційних технологій; Використання можливостей Глобальної мережі Інтернет у процесі опрацювання питань сучасного розвитку біологічної науки і технології.
Перегляд файлу

image


imageНОРЕЦЬ ОЛЕНА ОЛЕКСІЇВНА

Дата народження: 07.10.1977 Освіта: вища,  ДонДУ, 2000

Посада: учитель біології

Місце роботи: Краматорська ЗОШ І–ІІІ ступенів №10 з профільним навчанням

Краматорської міської ради, 2013

Домашня адреса: вул. Архангельська, буд.199, тел. 0990566449

Тема педагогічного досвіду:

«Впровадження інноваційних уроків біології з використанням ІКТ»

image


image

«Впровадження інноваційних уроків біології

з використанням ІКТ»

Актуальність        • Національна доктрина розвитку освіти  «Україна ХХІ століття»

   один із пріоритетних напрямків розвитку у сучасній освіті

Новизна   • запорука конкурентноспроможності майбутнього фахівця

   вимога сучасного інформаційного суспільства

   висвітлити важливість ІКТ у доступі учнів до сучасних інформаційних ресурсів та розвитку їх навичок роботи з інформацією;

   розкрити     роль застосування   ІКТ   для    розвитку  пізнавальної активності учнів, формування їх логічного і критичного мислення; • показати значення ІКТ, як засобу формування вмінь і навичок

               Мета  дослідницькоїресурсах та підвищенняі пошуковоїефективностіроботи, всамостійноїсучасних роботиінформаційнихучнів на

уроці й у позаурочний час;

   imageдовести необхідність застосування ІКТ для якісної адаптації учнів ЗНЗ до комп’ютерної епохи ХХІ століття, поєднуючи біологічні знання з життєвим досвідом та майбутньою професійною діяльністю.

image


ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ РОЗВИТКУ

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ

КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ

          imageРозвиток в учнів уміння працювати з підручником, з текстом, виділяти головне, висловлювати свою думку, складати конспекти, плани, схеми, тези, робити рецензії та висновки;

          Стимулювання роботи з різними джерелами інформації та формування в учнів вмінь і навичок дослідницької і пошукової роботи в мережі Інтернет;

          Використання завдань, пов’язаних з порівнянням, аналізом, узагальненням (малюнки, таблиці, схеми, діаграми, графіки тощо);

          Консультування учнів, своєчасне надання чітких інструкцій;

          Забезпечення спільного обговорення в групі (уміння слухати, і говорити не переходити на особистості);

          Використання комп’ютерних програм як джерела інформації;

          Залучення  учнів    до   використання  новітніх інформаційних технологій;

          Використання можливостей Глобальної мережі Інтернет у процесі опрацювання питань сучасного розвитку біологічної науки і технології.

imageЗАСТОСУВАННЯ ІКТ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

imageЕтап уроку

imageПрийоми та методи

imageМожливі варіанти застосування ІКТ

image

imageМотивація

image«неймовірний факт», «притча,

легенда, вірш»,

«асоціації»

imageпоказ відео фрагменту про цікаве явище, підбірка ілюстрацій, проблемне питання з малюнком

imageстворення атмосфери зацікавленості, бажання дізнатися нове, знайти розв’язок.

imageАктуалізація опорних

знань та

перевірка

домашнього

завдання

image«вірю – не вірю»,

«закінчи думку»,

«знайди помилку»,

«рецензія»,

«біодиктант»

imageслайди з цитатами, ілюстраційний матеріал, схеми, текст з пропущеними словами, текст з помилками, різні види тестів

imageпригадування, повторення, оптимізація процесу, перевірка домашньої роботи, створення умов для самовираження учнів.

imageВивчення нового матеріалу

«проблемне питання»,

image«тезаурус» «опорні схеми», «діаграми»,

«асоціативний кущ»,  «міні-

лекція», «зірка знань»

imageозвучені презентації, електронні відеоролики, аматорське відео, навчальні фільми, флешанімації, інтерактивні моделі та схеми

imageчіткість, логічність і послідовність, якісна ілюстративність, використання електронних моделей для пояснення складних явищ, процесів, які у реальному світі тривають довгий час, розгляд будови на молекулярному рівні, полегшення сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

imageРефлексія

«складання вірша до теми у стилі

imageсенкану» «діаграма Вена»,  «мікрофон», «Що? де? Коли?

Чому?», «ДРІД»

imageробота з ілюстративним матеріалом, виконання ЛПР за інструкцією, формування висновків, тестування, виконання завдань за зразком

imageвідсутність проблеми недостатньої матеріальної бази, можливість проведення ігрових конкурсів, реалізація завдань, визначених учителем та диференціація навчання, захист учнівських мініпроектів

image

image

image

image

Застосування ІКТ у поєднанні з іншими інноваційними

педтехнологіями на уроках біології забезпечує:

          розширення індивідуальної активності учнів, самоорганізації праці та самонавчання;

          включення учнів в активний процес мислення;

          покращення уваги та розвиток різних видів пам’яті: зорової, слухової, образної, змістової;

          джерело додаткової інформації з предмету;

          imageформування вміння упорядковувати систематизувати та структурувати інформацію згідно заданої теми;

          розвиток вміння презентувати інформацію згідно теми уроку або програмового матеріалу;

Застосування ІКТ у поєднанні з іншими інноваційними

педтехнологіями на уроках біології забезпечує:

         розвиток вміння презентувати інформацію згідно теми уроку або програмового матеріалу;

         imageвміння встановлювати асоціативні зв’язки між наявними знаннями та інформаційними повідомленнями нової теми;

         покращення темпу проведення уроку;

         створення і використання нових методик контролю й оцінювання рівня навчальних досягнень учнів;

         покращення рівня навчальних досягнень частини учнів у порівнянні з базовою школою.

image


image

image

image


image


image

imageУЧАСТЬ У ОБЛАСНИХ, МІСЬКИХ І ШКІЛЬНИХ

image
ФОРМАХ РОБОТИ ЗА АТЕСТАЦІЙНИЙ ПЕРІОД

Навчальний                          Теми форм роботи Результативність

рік

image


image

image


image

image


imageРЕЗУЛЬТАТИ ДОСВІДУ

Навчальні  досягнення учнів

imageimage з  біології

2021-2022  навчальний  рік

image

imageПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ


image


image


image


image


image


image


НОРМАТИВНО – ПРАВОВА

БАЗА

       Конституція України

       Національна доктрина розвитку освіти

       Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»

       Постанова Верховної Ради України «Про стан і перспективи розвитку середньої освіти в

Україні»

       Концепція Державної програми  розвитку освіти

       Указ президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні»

       Концепція розвитку освіти Донеччини

       imageРегіональні програми: Робота з обдарованою молоддю, дистанційна освіта, моніторинг якості освіти, самоосвітня діяльність

image

image

pdf
Додано
13 березня 2022
Переглядів
3022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку