Напрямки роботиформувати у дітей пізнавальні здібності, розвивати вміння аналізувати, систематизувати результати, наслідки роботи, розуміння дітьми причинно-наслідкових зв’язків;створені умови викликають бажання дітей досліджувати, експериментувати, пізнавати все нове, незвичайне з оточуючого світу;- важливим чинником інтелектуального розвитку малят є саме їх власні пошуково-дослідницькі дії.
Головні завдання-розширювати знання дітей про довкілля;-формувати в них уміння та навички самостійного набуття;-створювати умови для розвитку пізнавальних процесів дошкільників, активізації розумових операцій, організації та проведення пошуково-дослідницької діяльності та виховання в дітей ініціативності, кмітливості, допитливості, самостійності;-розвивати діалектичне мислення, здатність бачити різноманітність світу в системі взаємозв’язків та взаємозалежності;-збагачувати власний пізнавальний досвід дітей через засвоєння ними еталонів, символів, виконання дій,заміщення та моделювання;-формувати у дітей здатність креативно використовувати знання та власний дослідницький досвід у розумових, перетворюваних діях.
Методи і прийоми-довготривалі спостереження за об’єктами (явищами природи);-бесіди з дітьми;-розповідання, читання, художніх творів, енциклопедичної літератури;-розгляд ілюстрованого матеріалу;-дидактичні ігри та вправи;-ігри-загадки, ігри-описи;-ігрові проблемні ситуації;-обстеження;-запитання пошукового характеру;-замальовування спостережуваних явищ та об’єктів;-трудова діяльність;-складання розповідей наукового стилю;-дослідницькі (практичні) дії;-традиційні, комплексні та інтегровані заняття. Структурними компонентами пошуково-дослідницької діяльності є:спостереження, поетапне фіксування результатів, зіставлення результатів дослідного і контрольного матеріалуза допомогою різноманітних методів і прийомів; висновки.
Дошкільний вік характеризується підвищеною допитливістю в різних сферах, але особливий інтерес діти проявляють до природи. Тому екологічне виховання в дитячому садку займає важливе місце в розвитку пізнавання навколишнього світу, виробленні гуманного ставлення до всього живого і формуванні усвідомленої поведінки у природному середовищі.