Заняття з ліплення у старшій групі "На лісовій галявині"

Про матеріал
ЗАНЯТТЯ з ліплення в старшій групі (ліплення з солоного тіста) Тема: «На лісовій галявині» Програмовий зміст: продовжувати формувати вміння створювати виразні ліпні образи конструктивним способом; планувати роботу, задумувати образ, розділяти матеріали на потрібну кількість частин певного розміру, ліпити послідовно, починаючи з найбільших деталей; надати можливість доповнення образу різними матеріалами (трубочки для коктейля, зубочистки, насіння соняшника, перцю, намистинки); ініціювати пошук зображувально-виразних засобів (продряпування, проколювання); розвивати почуття форми та пропорцій, окомір; виховувати естетичні емоції та почуття.
Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ з ліплення в старшій групі (ліплення з солоного тіста)

Тема: «На лісовій галявині»

Програмовий зміст: продовжувати формувати вміння створювати виразні ліпні образи конструктивним способом; планувати роботу, задумувати образ, розділяти матеріали на потрібну кількість частин певного розміру, ліпити послідовно, починаючи з найбільших деталей; надати можливість доповнення образу різними матеріалами (трубочки для коктейля, зубочистки, насіння соняшника, перцю, намистинки); ініціювати пошук зображувально-виразних засобів (продряпування, проколювання); розвивати почуття форми та пропорцій, окомір; виховувати естетичні емоції та почуття.

Попередня робота: розглядання малюнків тварин, читання художніх творів: українська народна пісня «Зайчику, зайчику», Н. Остапенко «Господиня Осінь», українська народна казка «Зайчикова хатинка», Ю.Каспарова «Смілива зайчиха», Р.Курмашев «Колючий їжачок», «Навіщо їжакові голки», «Лисиця і їжак».

Матеріали, інструменти, обладнання: кольорове солоне тісто, предмети для експериментування – стеки, зубочистки, коктейльні трубочки, насіння соняшника, перцю, намистинки, ліпні фігури зайчика, їжачка із солоного тіста, дощечка, серветка, стакан з водою, пензлик, тарілочка, іграшкові зайчик та їжачок.

Хід заняття

  1.  Організаційний момент

Вихователь пропонує дітям утворити коло.

Психогімнастика «Я дарую тобі посмішку».

  • У коло всі разом ви ставайте і посмішку друзям передавайте.

Діти утворюють коло і передають один одному посмішку долоньками.

II Мотивація:

Вихователь пропонує дітям закрити очі і уявити, що вони прийшли на лісову галявину. Говорить, щоб діти були уважні, бо там живуть лісові звірята. А для того, щоб вони з’явилися, треба відгадати про них загадки:

1) Часом лізу я у шкоду,

    Їм капусту на городах,

    Моркву, ріпу, буряки.

    Відгадайте – хто такий?

                                     (Заєць)

2) В нього стільки голочок,

    Як на небі зірочок.

    Лиш торкнись до колючок –

    Він згортається в клубок.

                                    (Їжак)

Вихователь підводить дітей до столу, на якому розташована «Лісова галявина».

  • Кого ви бачите на галявині? Назвіть їх.
  • Ці звірята сумують, бо у них немає друзів.

Вихователь пропонує дітям зліпити цим звірятам друзів із солоного тіста.

Дидактична гра «Ми – лісові звірята»

Мета: закріпити знання про лісових мешканців, їх зовнішній вигляд та спосіб життя; розвивати пам'ять та уяву; закладати основи екологічного виховання.

Хід гри

За описом вихователя діти відгадують лісових мешканців.

III Продуктивна діяльність

Опис готових виробів зайця та їжачка.

  • Підготуємо пальчики до роботи.

Пальчикова вправа «Долоньки»

Мета: підготувати пальчики до роботи із солоним тістом.

      Наші пальчики – фантазери,

      Вони – як справжні масажери.

Вказівним пальцем однієї руки коловими рухами гладять долоню другої руки та обводять бугорці кожного пальця. Аналогічні рухи другою рукою.

     Етапи виконання завдання

  1. Вихователь пропонує зліпити зайчика конструктивним способом

 (щоб спланувати роботу  - розділити тісто на потрібну кількість частин).

  • У зайчика найбільша частина тіла – тулуб, він має овальну форму.
  • На що ще  схожий тулуб?
  • Голова кругла, не велика.
  • Які вуха у зайця? Хвіст?
  • Скільки лапок?

2) Вихователь разом ділить з дітьми солоне тісто на частини.

      - Тулуб  найбільший, тому варто відділити стекою половину шматка. Покладемо його на тарілочку.

      - А з цього шматка ми зробимо інші частини: поділимо навпіл – для голови і вушок, іншу половинку - для лапок і хвостика, розділимо на п’ять рівних частин.

Вихователь показує як з’єднати всі частинки, щоб вийшов зайчик.  Очі та ніс робить з кольорових намистинок.

Діти працюють самостійно під спокійний музичний супровід. Вихователь спонукає дітей до самостійності; стежить за поставою під час роботи.

Вихователь пропонує віднести виліплених зайчиків на лісову галявину, щоб вони весело гралися.

Вихователь показує дітям ліпного їжачка без колючок. Від імені їжачка говорить: «Я маленький їжачок, в мене безліч голочок! А де ж мої колючки-голочки?Як тепер буду захищатися від вовка та лисиці?»

Вихователь  показує дітям, як можна зробити шубку для їжачка з різних матеріалів та з гіркого горошку – очі й ніс.

Вихователь пропонує дітям із кольорового тіста зліпити друзів для їжачка.

  • Якої форми тіло у їжачка?
  • Як зробить голову?

Пропонує подумати, з чого будуть робити голочки, відзначає оригінальне рішення. Вихователь пропонує віднести їжачків на лісову галявину, щоб вони всі подружилися.

Рухлива гра «Зайчата та їжачки»

Мета: сприяти створенню у дітей гарного настрою та позитивних емоцій.

 

IV. Підсумок: Вихователь формує виставку дитячих робіт, пропонує розглянути виліплених звірят, розповісти про них та оживити їх.

docx
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
7175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку