ЗАНЯТТЯ з ліплення в старшій групі (ліплення з солоного тіста)
Тема: «На лісовій галявині»
Програмовий зміст: продовжувати формувати вміння створювати виразні ліпні образи конструктивним способом; планувати роботу, задумувати образ, розділяти матеріали на потрібну кількість частин певного розміру, ліпити послідовно, починаючи з найбільших деталей; надати можливість доповнення образу різними матеріалами (трубочки для коктейля, зубочистки, насіння соняшника, перцю, намистинки); ініціювати пошук зображувально-виразних засобів (продряпування, проколювання); розвивати почуття форми та пропорцій, окомір; виховувати естетичні емоції та почуття.
Попередня робота: розглядання малюнків тварин, читання художніх творів: українська народна пісня «Зайчику, зайчику», Н. Остапенко «Господиня Осінь», українська народна казка «Зайчикова хатинка», Ю.Каспарова «Смілива зайчиха», Р.Курмашев «Колючий їжачок», «Навіщо їжакові голки», «Лисиця і їжак».
Матеріали, інструменти, обладнання: кольорове солоне тісто, предмети для експериментування – стеки, зубочистки, коктейльні трубочки, насіння соняшника, перцю, намистинки, ліпні фігури зайчика, їжачка із солоного тіста, дощечка, серветка, стакан з водою, пензлик, тарілочка, іграшкові зайчик та їжачок.
Хід заняття
Вихователь пропонує дітям утворити коло.
Психогімнастика «Я дарую тобі посмішку».
Діти утворюють коло і передають один одному посмішку долоньками.
II Мотивація:
Вихователь пропонує дітям закрити очі і уявити, що вони прийшли на лісову галявину. Говорить, щоб діти були уважні, бо там живуть лісові звірята. А для того, щоб вони з’явилися, треба відгадати про них загадки:
1) Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки.
Відгадайте – хто такий?
(Заєць)
2) В нього стільки голочок,
Як на небі зірочок.
Лиш торкнись до колючок –
Він згортається в клубок.
(Їжак)
Вихователь підводить дітей до столу, на якому розташована «Лісова галявина».
Вихователь пропонує дітям зліпити цим звірятам друзів із солоного тіста.
Дидактична гра «Ми – лісові звірята»
Мета: закріпити знання про лісових мешканців, їх зовнішній вигляд та спосіб життя; розвивати пам'ять та уяву; закладати основи екологічного виховання.
Хід гри
За описом вихователя діти відгадують лісових мешканців.
III Продуктивна діяльність
Опис готових виробів зайця та їжачка.
Пальчикова вправа «Долоньки»
Мета: підготувати пальчики до роботи із солоним тістом.
Наші пальчики – фантазери,
Вони – як справжні масажери.
Вказівним пальцем однієї руки коловими рухами гладять долоню другої руки та обводять бугорці кожного пальця. Аналогічні рухи другою рукою.
Етапи виконання завдання
(щоб спланувати роботу - розділити тісто на потрібну кількість частин).
2) Вихователь разом ділить з дітьми солоне тісто на частини.
- Тулуб найбільший, тому варто відділити стекою половину шматка. Покладемо його на тарілочку.
- А з цього шматка ми зробимо інші частини: поділимо навпіл – для голови і вушок, іншу половинку - для лапок і хвостика, розділимо на п’ять рівних частин.
Вихователь показує як з’єднати всі частинки, щоб вийшов зайчик. Очі та ніс робить з кольорових намистинок.
Діти працюють самостійно під спокійний музичний супровід. Вихователь спонукає дітей до самостійності; стежить за поставою під час роботи.
Вихователь пропонує віднести виліплених зайчиків на лісову галявину, щоб вони весело гралися.
Вихователь показує дітям ліпного їжачка без колючок. Від імені їжачка говорить: «Я маленький їжачок, в мене безліч голочок! А де ж мої колючки-голочки?Як тепер буду захищатися від вовка та лисиці?»
Вихователь показує дітям, як можна зробити шубку для їжачка з різних матеріалів та з гіркого горошку – очі й ніс.
Вихователь пропонує дітям із кольорового тіста зліпити друзів для їжачка.
Пропонує подумати, з чого будуть робити голочки, відзначає оригінальне рішення. Вихователь пропонує віднести їжачків на лісову галявину, щоб вони всі подружилися.
Рухлива гра «Зайчата та їжачки»
Мета: сприяти створенню у дітей гарного настрою та позитивних емоцій.
IV. Підсумок: Вихователь формує виставку дитячих робіт, пропонує розглянути виліплених звірят, розповісти про них та оживити їх.