Презентація "Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я "

Про матеріал
Урок української мови у 5 класі Слайд 1 Тема: Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я Слайд 2 Мета: поглибити знання учнів про позначення м'якості приголосних на письмі; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити слова із запропонованою орфограмою в текстах; удосконалювати орфоепічні вміння; розвивати мовленнєві навички, пам'ять, увагу, розвивати аналітичні вміння; прищеплювати любов до рідної мови, інтерес до народних символів. Внутрішньопредметні зв'язки: лексикологія, фразеологія, синтаксис, пунктуація. Міжпредметні зв'язки: мова, література, усна народна творчість. Тип уроку: урок поглиблення знань, формування вмінь і навичок. Перебіг уроку Слайд 3 Емоційна зарядка Всі мерщій сідайте, діти. Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати. І щоб не було мороки! Всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаємо І урок розпочинаємо. Слайди 4, 5, 6, 7 Актуалізація опорних знань Опрацювання навчального матеріалу Слайди 8, 9 М’якість приголосних на письмі позначаємо Слайд 10 Вправа «Вітрила»: Запишіть слова фонетичною транскрипцією: вісь, дядько. Слайд 11 Перевір себе : кожна помилка у слові означає «дірочку» у «вітрилах», під якими ми рухаємося під час уроку, їх треба «залатати» (засвоєнням навчального матеріалу), щоб повернутися додому. Слайд 12 Наша мова калинова Вчитель: Що таке легенда? (З теорії літератури). Я вам розповім цікаву легенду. Створив Бог на світі звірів прудкими, сильними, птахів із крилами, які допомагали їм літати високо в небі. Тільки людині він не дав ні великої сили, ні міцних крил. Зажурилася вона і прийшла до Бога, почала нарікати на свою долю. Бог вислухав скарги людини на важке життя і сказав, що має вона найцінніший скарб, якого не дано ні звірям, ні птахам, – мову. Як у народі називають українську мову? (Солов’їна, калинова, барвінкова, веселкова, материнська…) Які ви знаєте народні символи України? (Калина, верба, барвінок, дуб, лелека). Що вони означають? Слайд 13 Конструювання речення: Де лелека водиться, там щастя родиться. Пояснення пунктограм (кома – складне речення, знаходимо граматичні основи (повторення); крапка – кінець розповідного речення), орфограм у словах водиться, щастя, родиться; наголошується про м’якшення приголосних у цих словах буквою я. Слайд 14, 15 Випадки м’якшення приголосних Слайд 16 Фізкультхвилинка (діти виконують руханку) (Потім виконують усно завдання: знаходять в тексті слова з пунктограмами позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я) Слайд 17 Тренуймо вимову: скоромовки Слайд 18 Робота з підручником Самостійна робота (вправа «Ремонт слів»: позначити м’якість приголосних на письмі). Робота в парах (вправа з ключем). Слайд 19 Перевір себе (до самостійної роботи). Слайди 20, 21 Орфоепічний тренажер Слайд 22 Вправа «Вітрила» (рефлексія): Запишіть слова фонетичною транскрипцією: Харків, кузня. Слайд 23 Перевір себе: кожна помилка у слові означає «дірочку» у «вітрилах», під якими рухалися під час уроку, їх треба «залатати», щоб повернутися додому. Звертаємо увагу: звук р твердий, не пом’якшується буквою і! Слайд 24 Підсумки уроку. Рефлексія Слайд 25 Домашнє завдання Слайд 26 Бажаю успіхів у навчанні!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я

Номер слайду 2

Мета: поглибити знання учнів про позначення м'якості приголосних на письмі; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити слова із запропонованою орфограмою в текстах; удосконалювати орфоепічні вміння; розвивати мовленнєві навички, пам'ять, увагу, розвивати аналітичні вміння; прищеплювати любов до рідної мови, інтерес до народних символів. Внутрішньопредметні зв'язки: лексикологія, фразеологія, синтаксис, пунктуація. Міжпредметні зв'язки: мова, література, усна народна творчість. Тип уроку: урок поглиблення знань, формування вмінь і навичок.

Номер слайду 3

Всі мерщій сідайте, діти. Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати,Руки вчасно підіймати.І щоб не було мороки!Всі готові до уроку?Тож гаразд, часу не гаємоІ урок розпочинаємо.

Номер слайду 4

38 6 32 9 13 1 33

Номер слайду 5

Евристична бесіда. Розкажіть про поділ приголосних звуків на групи. Назвіть пари твердих і м’яких приголосних. Які звуки не мають пари серед м’яких або твердих? За допомогою чого передається м’якість приголосних на письмі?

Номер слайду 6

Дзвінкі: [б] [д] [з] [дз] [ж] [дж] [г] [ґ] [л] [м] [н] [р] [в] [й]Глухі: [п] [т] [с] [ц] [ш] [ч] [х] [к] [ф]

Номер слайду 7

Тверді та м’які приголосні9 пар твердих і м’яких приголосних звуків[д, т, з, с, дз, ц, л, н, р][д ’ т ’ з ’ с ’ дз ’ ц ’ л ’ н ’ р ’]Приго- лосний звук, що не має парного твердо-го__[й]13 твердих приголосних, що не мають парних м’яких[ б, п, в, м, ф, г, ґ, к, х, ж, ч, ш, дж]___

Номер слайду 8

М’якість приголосних на письмі позначаємо: Знаком м’якшеннядень [д е н ’ ]Буквою і літо [л ’ і т о]Буквами я, ю, єхвиля [х в и л’ а ]

Номер слайду 9

Зверніть увагу!стіл [с ’ т ’ і л]пісня [ п ’ і с ’ н ’ а ]

Номер слайду 10

“Вітрила”Запишіть слова фонетичною транскрипцією: вісь дядько

Номер слайду 11

Перевір себе[в ’ і с ’ ][д ’ а д ’ к о ]

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Делелекаводитьсятамщастяродиться

Номер слайду 14

хатинціОленцідоньціскриньціхатинка. Оленкадонькаскринька

Номер слайду 15

няньчити, бриньчатитьмяний, різьбяр

Номер слайду 16

Встаньте, діти, посміхніться. Землі нашій поклоніться.І до сонця потягніться. В різні боки нахиліться,Веретеном покрутіться. Раз присядьте, два присядьтеІ за парти тихо сядьте.

Номер слайду 17

Тренуймо вимову. Скоромовки. У нас надворі погода розмокропогодилася. Серед корчів корч найкорчакуватіший. Сидів горобець на сосні,Заснув — і упав уві сні. Якби не упав уві сні,Сидів би він ще на сосні.

Номер слайду 18

Робота з підручником. Самостійна робота. Вправа 271“Ремонт слів”Робота в парах. Вправа 273 Знайдіть ключ!

Номер слайду 19

Перевір себе. Зменшення, промінчик, камінчик, неньчин, закінчувати, доньчин, бриньчання, гонщик.

Номер слайду 20

Орфоепічний тренажер

Номер слайду 21

[ т ’ ] е [ л ’ ] ефонпроб [ л ’ ] емибі [ л ’ ] ет. НЕПРАВИЛЬНО!

Номер слайду 22

“Вітрила”Запишіть слова фонетичною транскрипцією: Харківкузня

Номер слайду 23

Перевір себе[х а р к ’ і в ][ к у з ’ н ’ а ]

Номер слайду 24

Підсумки уроку Рефлексія - Оцініть свою роботу на уроці (картка самооцінювання). - Чи задоволені ви результатом? - Що вам сьогодні запам'яталося?

Номер слайду 25

Домашнє завдання§34, повторити §25, §29 Вправа 276*Вправа 275*вивчити скоромовку, с. 123

Номер слайду 26

Бажаю успіхів у навчанні!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Демидова Анна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 жовтня 2019
Переглядів
19600
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку