Презентація "Психологічна компетентність педагога як передумова організації ефективного навчання"

Про матеріал

Дана презентація є доповненням до психологічного семінару-практикуму для вчителів "Психологічна компетентність педагога як передумова організації ефективного навчання"


Зміст слайдів
Номер слайду 1

«ПСИХОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГА ЯК ПЕРЕДУМОВА ОРГАНІЗАЦІЇ ЕФЕКТИВНОГО НАВЧАННЯ»Практичний психолог. Соколова А. С.

Номер слайду 2

розвиток психологічної культури педагогів та підвищення рівня їхньої психологічної компетентності;сприяти розвиткові у педагогів емпатії та рефлексій як професійних якостей;сприяти збереженню та зміцненню психологічного здоров’я педагогічних працівників. Завдання семінару:

Номер слайду 3

Компетенція (від лат. compete — домагаюся; відповідаю, підходжу) - знання і досвід у тій чи іншій галузі. Слово «компетентність» походить від латинського «competens», що в перекладі означає належний, здібний. На думку А. Макаренка, оволодіти педагогічною майстерністю може кожний педагог за умови ціле­спрямованої роботи над собою. Вона формується на основі практичного досвіду.

Номер слайду 4

1.Інформаційна компетентність2. Комунікативна компетентність 3. Продуктивна компетентність 4. Автономізація на компетентність 5. Моральна компетентність 6. Предметна компетентність7. Соціальна компетентність8. Математична компетентність9. Особисті якості вчителя 10. Психологічна компетентність Компоненти професійної компетентності педагога

Номер слайду 5

1 крок – зігнути аркуш паперу навпіл 2 крок – відірвати правий кутик 3 крок – зігнути навпіл 4 крок – відірвати лівий кутик 5 крок – зігнути навпіл 6 крок – відірвати правий кутик. Вправа «Витинанка»

Номер слайду 6

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Роки. Провідна діяльність. Особливості психіки. Молодший шкільний вік   Підлітковий вік   Старший шкільний вік   Вікові особливості учнів. Назвіть віковий період, провідну діяльність та особливості психіки дітей відповідного віку:

Номер слайду 7

6–10 років; навчання; початкове формування характеру, позиції школяра, невідповідність між знанням моральних норм і поведінкою, невміння враховувати свої можливостіМолодший шкільний вік

Номер слайду 8

11–15 років; навчання та особистісне спілкування у процесі суспільно корисної діяльності; особистісне спілкування в процесі суспільно корисної діяльності та навчання, почуття дорослості, прагнення самостійності, критичність мислення, прагнення спілкування, статеве дозрівання, інтерес до протилежної статі, неврівноваженість, підвищена збудливість. Підлітковий вік

Номер слайду 9

15–17 років; навчально-професійна діяльність; усвідомлення громадських прав та обов’язків, формування самосвідомості, самовизначення, прагнення самовиховання, самопізнання, самовдосконалення, критичне ставлення до дорослих, психосексуальні орієнтаціїСтарший шкільний вік

Номер слайду 10

Учитель часто потрапляє в ситуації, коли йому негайно слід знайти правильне рішення. Піл час аналізу таких ситуацій ми схвалюємо свої дії чи, навпаки, висловлюємо своє незадоволення. Давайте зараз спробуємо оцінити поведінку у запропонованих ситуаціях Професійний квест

Номер слайду 11

Усі перемоги починаються … Не йти вперед — значить … Істина народжується у суперечках, та коли пристрасті вирують, істина … Коли дитина живе в атмосфері сприяння та підтримки, вона … Коли дитина живе в атмосфері захисту та піклування, вона … Коли дитина живе в атмосфері толерантності, вона …Вправа «Закінчіть вислови»

Номер слайду 12

Усі перемоги починаються … (із перемоги над собою). Не йти вперед — значить … (іти назад).Істина народжується у суперечках, та коли пристрасті вирують, істина … (зникає). Коли дитина живе в атмосфері сприяння та підтримки, вона … (вчиться бути впевненою в собі). Коли дитина живе в атмосфері захисту та піклування, вона … (вчиться довіряти людям). Коли дитина живе в атмосфері толерантності, вона … (вчиться терпимості й толерантного ставлення до інших людей). Вправа «Закінчіть вислови»

Номер слайду 13

Не давайте дитині зневіритися у власних силах. Діти мають різні можливості. Не в кожної дитини вистачає терпіння та наполегливості без труднощів переходити від простого до складного. Виховуйте у дитини впевненість у собі й довіру до педагога. Діти не повинні боятися помилятися. На помилках вчаться. А без роботи над помилками неможливо уявити навчальний процес. Навчайте дітей думати і працювати самостійно. Дітям слід давати можливість виявляти власну ініціативу. Пам’ятка ефективної взаємодії педагога з дітьми

Номер слайду 14

Зважайте на те, що кожна дитина сприймає навчальний матеріал індивідуально. Виховуйте дітей так, щоб вони відгукувалися не лише на ваші слова, а й на думки — це найліпший діалог між педагогом та дітьми. Враховуйте, що пильна увага дитини розвиває її пам’ять. Зважайте на те, що думки дитини набагато продуктивніші за думки педагога. Забезпечуйте практичне застосування знань дітьми. Адже навчитися будь-чого можна лише вправляючись. Повторюйте час від часу вивчений матеріал: це більш ефективно та ергономічно. Розвивайте творче ставлення дітей до навчання та роботи. Нові ідеї — це продукт творчої уяви дитини.

Номер слайду 15

Створюйте проблемні ситуації під час проведення уроків, адже за відсутності вибору складно розвивати мислення. Намагайтеся здивувати дитину: якщо дитину щось дивує, вона починає над цим замислюватися. Докладайте зусиль для того, щоб зацікавити дитину, тому що зацікавленість — це найсильніше мотивування до навчання. Навчіть дітей занотовувати навчальний матеріал. Звертайте увагу на ваш стиль викладу навчального матеріалу. Його запам’ятовування у дітей часто залежить саме від стилю викладу. Вміння педагога висловлюватися є показовим щодо його професійного рівня.

Номер слайду 16

Використовуйте під час проведення уроків визначальні для людської поведінки мотиви: отримати винагороду та уникнути покарання. Намагайтеся стояти під час викладання, адже педагог, який стоїть перед класом, більше привертає до себе увагу аудиторії. Проводьте частіше на уроках дискусії та диспути, оскільки це посилює увагу дітей. Старайтеся не говорити безупинно, тому що діти не встигатимуть слідкувати за перебігом ваших думок. Оцінюйте зміст уроку — те, наскільки він був цікавим, — не з власної точки зору, а з позиції дітей. Приділяйте особливу увагу початку уроку, оскільки часто саме від нього залежить успішність проведення уроку загалом.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
1451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку