Презентація. Практична робота № 1 Розв'язування експериментальних задач 10 клас профільний рівень

Про матеріал
Мета: навчитися розв’язувати експериментальні задачі, використовуючи знання про властивості оксигеновмісних органічних сполук. Обладнання та реактиви: штатив з пробірками, хімічна склянка, скляна паличка, спиртівка, пробіркотримач, розчини натрій гідроксиду, купрум(ІІ) сульфату, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, глюкози, крохмалю, йоду, метилового оранжевого. Пам’ятаємо про правила техніки безпеки!!!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична робота №1розв’язування експериментальних задач. Підготувала студентка 35 групи Осікова Марина

Номер слайду 2

Мета: навчитися розв’язувати експериментальні задачі, використовуючи знання про властивості оксигеновмісних органічних сполук. Обладнання та реактиви: штатив з пробірками, хімічна склянка, скляна паличка, спиртівка, пробіркотримач, розчини натрій гідроксиду, купрум(ІІ) сульфату, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, глюкози, крохмалю, йоду, метилового оранжевого. Пам’ятаємо про правила техніки безпеки!!!

Номер слайду 3

ХІД РОБОТИI. Проведення якісних реакцій на деякі оксигеновмісні органічні сполуки.. Дослід 1. Виявлення наявності етанової кислоти у розчині. У дві пробірки (склянки) з водою та розчином етанової кислоти додаємо декілька крапель метилоранжу та перемішуємо. Спостереження: ____________________________________________Рівняння дисоціації етанової кислоти ____________________________

Номер слайду 4

Дослід 2. Виявлення наявності крохмалю у розчині. У пробірку (склянку) з розчином крохмалю додаємо декілька крапель спиртового розчину йоду та перемішуємо. Спостереження: ________________________________________________

Номер слайду 5

Дослід 3. Виявлення наявності гліцеролу у розчині. У пробірку наливаємо 0,5 мл розчину купрум(ІІ) сульфату та 1 мл натрій гідроксиду. До утвореної суміші приливаємо 1 мл гліцеролу та перемішуємо. Спостереження: ________________________________________________Утворений розчин доводимо до кипіння. Чи відбулись зміни при нагріванні? ____________________________

Номер слайду 6

Дослід 4. Виявлення наявності глюкози у розчині. У пробірку наливаємо 0,5 мл розчину купрум(ІІ) сульфату та 1 мл натрій гідроксиду. До утвореної суміші приливаємо 1 мл розчину глюкози та перемішуємо. Утворений розчин доводимо до кипіння. Спостереження: _______________________________________________________________________________________________________________Рівняння реакцій: Cu. SO4 + Na. OH → _____________________________CH2 OH(CHOH)4 CHO + Cu(OH)2 → ________________________________

Номер слайду 7

ІI. Розпізнавання розчинів оксигеновмісних органічних речовин. Завдання. У 5 пронумерованих посудинах містяться розчини етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, глюкози та крохмалю. Необхідно дослідним шляхом розпізнати вміст кожної посудини. Алгоритм дослідження1. У п’ять пробірок наливаємо по 1-2 мл досліджуваних розчинів. В кожну пробірку додаємо декілька крапель метилоранжу. Результати спостережень вносимо у таблицю. Визначаємо вміст пробірки, яка змінила забарвлення на червоний.2. У чотири пробірки наливаємо по 1-2 досліджуваних розчинів, що залишились. В кожну пробірку додаємо декілька крапель спиртового розчину йоду. Результати спостережень вносимо у таблицю. Визначаємо вміст пробірки, яка змінила забарвлення на синій.

Номер слайду 8

3. В три пробірки наливаємо по 0,5 мл розчниу купрум(ІІ) сульфату та по 1 мл розчину натрій гідроксиду. У відповідні пробірки додаємо по 1 мл досліджуваних розчинів, що залишились та перемішуємо. Результати спостережень вносимо у таблицю. Визначаємо вміст пробірки, в якій не розчинився осад.4. Пробірки, в яких розчинився осад нагріваємо на полум’ї спиртівки. Результати спостережень вносимо у таблицю. Визначаємо вміст пробірок.

Номер слайду 9

 Метиловийоранжевий. Йод. Cu(OH)2(без нагрівання)Cu(OH)2(при нагріванні)Етанол    Гліцерол    Етановакислота    Глюкоза    Крохмаль    ІІІ. Висновки: Таблиця 1. Теоретичний аналіз

Номер слайду 10

№Метиловийоранжевий. Йод. Cu(OH)2(без нагрівання)Cu(OH)2(при нагріванні)1    2    3    4    5    Таблиця 2. Результати спостережень

Номер слайду 11

Номер посудини№1№2№3№4№5 Речовина     Таблиця 2. Вміст пробірок

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Висновок. У висновку вкажіть: чи навчилися ви добувати та розпізнавати органічні сполуки. Які якісні реакції ви використали для розпізнавання органічних речовин?

Номер слайду 14

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мельникова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Романенко Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Олійник Алла Петрівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
22093
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку