Навчальна мета: актуалізувати знання про масштаб, азимути, географічні й прямокутні координати, удосконалити навички використання топографічних карт. Розвивальна мета: вміння визначати координати, проводити вимірювання на топографічній карті за масштабом і кілометровою сіткою, сприяти професійній орієнтації, розвивати просторове уявлення, картографічну та математичну компетентності. Виховна мета: виховувати відповідальність, акуратність. Мета уроку
Очікувані результати. Знаннєвий компонент: називають елементи топографічної карти. Діяльнісний компонент: розрізняють географічні та прямокутні координати точок, види масштабу; визначають за топографічною картою географічні та прямокутні координати точок; читають топографічні карти; розв'язують задачі за топографічною картою.
V. Засвоєння зразка комплексного застосування знань, умінь і навичок. Практична робота №1. Визначення на топографічній карті географічних (з точністю до секунд) і прямокутних координат окремих точок, географічних та магнітних азимутів.1) Визначте меридіани та паралелі, що обмежують картографічне зображення наданої вам топографічної карти. Якими є розміри картографованої ділянки за широтою та довготою в кутових одиницях?2) Визначте ціну поділок мінутної рамки.3) Зазначте своєму сусіду по парті точку на карті. Визначте географічні координати своєї точки з точністю до секунд.4) Визначте відстань, через яку проведено лінії кілометрової сітки. Що озна-чають цифри підписаних горизонтальних ліній кілометрової сітки? Вертикальних? За якими лініями визначають координату Х, за якими — Y?5) Вкажіть прямокутні координати точки, для якої ви визначали географічні координати. Поясніть, на якій відстані від екватора, осьового меридіана зони, ну-льового меридіана розташована ця точка.6) Визначте дані магнітного схилення і зближення меридіанів за схемою на карті. Поясніть її суть.7) Визначте дирекційний кут, географічний та магнітний азимут з вашої точки на точку сусіда. Порівняйте свої дані з даними сусіда.