Презентація "Практичне заняття №5. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою."

Про матеріал
Презентація призначена для проведення онлайн уроків. Містить матеріали та завдання до практичної роботи
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу та операцій із кредитною карткою9 П18

Номер слайду 2

Хто такі споживачі, продавці, виробники, виконавці. Захист прав споживачів. Сьогодні ми вже не уявляємо, як можна обійтися без товарів повсякденного вжитку, які кожного дня купуємо в магазині, супермаркеті чи на базарі. Ми користуємося громадським транспортом і мобільним телефоном, замовляємо послуги мережі Інтернет. Усе це вказує на нас, як на суб’єкт правовідносин, де особи виступають у ролі споживача, продавця, виробника чи виконавця. Працюємо самостійно. Порівняйте слова та словосполучення, що означають певну дію, із суб’єктами господарювання чи фізичними особами.1 Надавати послуги2 Придбати3 Виробляти4 Виконувати роботи5 Замовляти6 Реалізовувати. А Споживач. Б Продавець. В Виробник. Г Виконавець

Номер слайду 3

Прочитайте визначення та перевірте правильність виконання завдання. Споживач - фізична особа, яка придбала, замовила, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника. Продавець - суб’єкт господарювання, який згідно з договором реалізує споживачеві товари або пропонує їх до реалізації. Виробник - суб’єкт господарювання який: виробляє товар або заявляє про себе як про виробника товару чи про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі та (або) на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім’я), торговельну марку. Виконавець - суб’єкт господарювання, який виконує роботи або надає послуги.

Номер слайду 4

Відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт та надавачами послуг регулює Закон України «Про захист прав споживачів». Крім того, цей закон:установлює права споживачів; визначає механізм їх захисту; визначає основи державної політики у сфері захисту прав споживачів. Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають визначені законом права. Розглянемо їх за допомогою схеми. Захист своїх прав державою• Держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров’я та життєдіяльності. Належну якість продукції та обслуговування• Продавець (виробник, виконавець) зобов’язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.• Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов’язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.Інші права• Право на безпеку продукції.• Право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця).• Право на відшкодування шкоди (збитків), завданої дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної шкоди, завданої небезпечною для життя і здоров’я людей продукцією.• Право на звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав; право на об’єднання в громадські організації споживачів.

Номер слайду 5

Розв’яжіть юридичні ситуації, спираючися на статті Закону України «Про захист прав споживачів». Ситуація 1 Громадянин Буряк В. придбав холодильник. Коли його встановили працівники сервісної служби супермаркету електроніки, він пропрацював 2 години й почав замість замороження продуктів нагрівати їх. Громадянин Буряк викликав представників сервісної служби, які забрали техніку для ремонту. Споживач у письмовій формі вимагав, щоб на час ремонту холодильника йому було надано товар відповідної марки для користування. Адміністрація супермаркету відповіла відмовою. Коли холодильник з ремонту не повернули через два місяці і 4 дні, мотивуючи тим, що чекають на запчастину з країни-виробника, Буряк В. подав до суду позов з вимогою надати інший товар відповідної якості й виплатити йому неустойку.• У якої зі сторін конфлікту кращі судові перспективи?

Номер слайду 6

Працюємо самостійно. Ситуація 2 Громадянин Волинко Єгop придбав у магазині побутової техніки автоматичну пральну машину синього кольору. Оскільки техніку мали привезти йому зі складу, Єгop оформив усі потрібні документи, перевіривши зазначені дані про виробника, модель, колір, вартість та інші параметри товару, оплатив товар у касі магазину і поїхав додому. Увечері, коли йому доставили пральну машину, Волинко виявив, що хоча товар відповідав усім основним характеристикам обраної ним моделі, але був не синього кольору, як він замовляв, а білого. Споживач відмовився забирати товар, оскільки його ванна кімната була синього кольору, і біла пральна машина йому не підходить. Наступного дня Волинко прийшов до магазину з вимогою: або надати йому товар того кольору, який він замовляв, або повернути гроші. У магазині йому відмовили, мотивувавши це тим, що гроші вже заплачено, а колір товару не є його обов’язковою характеристикою. Волинко Єгop подав позов до суду про порушення прав споживача.• Споживач чи продавець має кращі судові перспективи?

Номер слайду 7

Закон України «Про захист прав споживачів»Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості1. У разі виявлення протягом установленого гарантійного строку недоліків споживач, у порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:1) пропорційного зменшення ціни;2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У разі виявлення протягом установленого гарантійного строку істотних недоліків має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний5. Продавець, виробник зобов’язані прийняти товар неналежної якості у споживача й задовольнити його вимоги. Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п’ять кілограмів продавцю, виробнику та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника.6. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом 14 днів або за домовленістю сторін. У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. 7. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

Номер слайду 8

Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості 1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний , якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться, виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві в день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші в день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.споживач

Номер слайду 9

Стаття 10. Права споживача в разі порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг)1. Споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов’язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим. Якщо значну частину обсягу послуги чи робіт (понад сімдесят відсотків загального обсягу) вже було виконано, споживач має право розірвати договір лише стосовно частини послуги або робіт, що залишилася...

Номер слайду 10

Ситуація 3. Змоделюйте ситуацію, яка б вимагала подальших дій щодо захисту прав споживача, і розіграйте її в ролях. Запропонуйте іншим групам після демонстрації ситуації проаналізувати помилки, допущені споживачем і продавцем. Під час рольової гри використовуйте зразок скарги (претензії) на випадок порушення ваших прав як споживача. Пам’ятайте! Скаргу потрібно скласти у двох примірниках. Один ви передаєте особі, до якої звертаєтесь з претензією, а інший залишаєте собі. Держава дбає про захист прав споживачів. Тому законодавством передбачено діяльність органів влади у сфері захисту прав споживачів. У разі порушення ваших прав у цій сфері ви можете звернутися до уповноважених компетентних органів.

Номер слайду 11

Особливості електронного продажу та операцій із кредитною картою. Закон України «Про захист прав споживачів»Стаття 17. Права споживача у сфері торговельного та інших видів обслуговування2. Споживач має право на вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час та на вільне використання електронних платіжних засобів з урахуванням режиму роботи та обов’язкових для продавця (виконавця) форм (видів) розрахунків, установлених законодавством України. Продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати. Забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту, у будь-який спосіб обмежувати використання ним електронних платіжних засобів, якщо відповідно до законодавства продавець (виконавець) зобов’язаний приймати їх до сплати

Номер слайду 12

Прочитайте повідомлення із сайта одного з банків України. Обговоріть наступні питання.1. Які існують переваги електронного розрахунку порівняно з готівковим?2. Чи можете ви (14-15-річні підлітки) користуватися платіжною карткою?3. Чи повинні батьки контролювати ваші витрати? Яким чином вони можуть здійснювати контроль?Пластикова картка - це персоніфікований платіжний інструмент, що надає особі можливість безготівкової оплати товарів і послуг, а також тримання готівкових коштів у відділеннях банків та банкомата. Особливістю продажу та видачі готівки по картках є те, що ці операції здійснюються магазинами і, відповідно, банками «у борг» - товари та готівка надаються клієнтам відразу, а кошти на їх відшкодування надходять на рахунки обслуговуючих підприємств через деякий час. Гарантом виконання платіжних зобов’язань є банк. Тому картки протягом усього терміну дії залишаються власністю банку, а клієнти (держателі карток) отримують їх лише в користування. Характер гарантій банка залежить від платіжних повноважень, наданих клієнту, і фіксуються класом картки. Під час видачі картки клієнту здійснюється його персоналізація - на неї заносяться дані, що дають змогу ідентифікувати картку та її власника, а також здійснити перевірку платоспроможності картки при оплаті або видачі готівкових грошей. Процес затвердження продажу або видачі готівки по картці називається авторизацією. Для забезпечення платежів власник картки може не вносити попередньо кошти, а отримати в банку кредит. Подібна схема реалізується під час оплати за допомогою кредитної картки. У цьому випадку ліміт пов’язано з величиною наданого кредиту, у рамках якого власник картки може витрачати кошти. Кредит може бути як одноразовим, так і поновлюваним. Поновлення кредиту залежно від договору з власником картки відбувається після погашення або всієї суми заборгованості, або певної її частини.

Номер слайду 13

Робота з документом: КАРТА ЮНІОРАШановні батьки! Запрошуємо Вашу дитину в Юніор. Банк - фінансову освітню програму N-Банку для школярів від 6 до 17 років. Тут Ваша дитина навчиться користуватися банківськими послугами, а також розумно розпоряджатися кишеньковими грошима. Картка ЮНІОРА - це перший крок до фінансової грамотності Вашої дитини!З Карткою ЮНІОРА Ви можете:1. Бути спокійними за цілість грошей Вашої дитини - виділені їй кошти будуть надійно зберігатися в «електронному гаманці»;2. У будь-який час поповнити картку у відділенні Банку або через інтернет-банк, не виходячи з дому;3. Контролювати всі витрати Вашої дитини за допомогою SMS-інформування;4. Установити розмір кредитного ліміту або визначити ліміт денних витрат за карткою;5. Налаштувати регулярний переказ коштів з Вашої картки на Картку ЮНІОРА.

Номер слайду 14

Обговоріть інформаційну статтю і дайте відповіді на запитання.1. Чи можливий подібний розвиток подій в Україні?2. Яким чином українське законодавство регулює можливість здійснення електронного придбання товарів і послуг неповнолітніми?Інформаційна стаття. Корпорація Apple погодилася повернути $32,5 млн тим батькам, чиї діти без дозволу і без введення пароля купували додатки та ігри в App Store. Юристи Apple уклали угоду з Федеральною комісією з торгівлі США (FTC), яка отримала 37 тис. скарг на технологічну корпорацію. Представники Apple пообіцяли змінити систему списання коштів з рахунків клієнтів, щоб усі операції здійснювалися з їхньої згоди. У 2011 році батьки подали проти Apple колективний позов. Компанію звинуватили в тому, що безкоштовні ігри з Арр Store дозволяють користувачеві купувати віртуальні товари, не усвідомлюючи цього. Щоб здійснювати покупки в Арр Store, користувач повинен увести пароль. Однак після авторизації першої покупки впродовж 15 хвилин можна продовжувати здійснювати покупки без пароля. Саме в цей час багато дітей потайки від батьків вільно завантажували будь-що. Батьки згодом отримували рахунки на сотні або тисячі доларів. Зокрема, одна із позивачок через «дитячі покупки» отримала рахунок на $2,6 тис. Проблему 15-хвилинного «вікна» та дитячих покупок визнав генеральний директор Apple Тім Кук у внутрішньому листі для персоналу корпорації.

Номер слайду 15

Домашнє завдання1. Розпитайте членів вашої родини, чи стикалися вони з порушенням прав споживача. Якщо так, то яким чином вони розв’язали ситуацію? Чи спиралися вони на Закон України «Про захист прав споживачів»?2. На підставі розповідей складіть юридичну задачу й запропонуйте її для розв’язання однокласникам.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Венгер Лариса Семенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Проценко Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Den Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ковальчук Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
23 січня 2023
Переглядів
13805
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку