Презентація . "Практика запровадження наскрізних ліній на уроках української мови "

Про матеріал
В презентації представлений теоретичний матеріал щодо основних 4-х наскізних ліній, спільних для усіх предметів. Додано приклади практичних вправ (5-11класи), які сприяють реалізації впровадження наскрізних змістових ліній на уроках української мови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методичні рекомендації Практика запровадження наскрізних ліній на уроках української мови Виконала вчителька української мови й літератури Каховської ЗОШ І -ІІІ ступенів №1 Каховської міської ради Херсонської області Осадчук Ілона

Номер слайду 2

Всебічний розвиток особистості Формування самовизначення Формування напряму до самореалізаціїФормування загального розвитку Здобуття учнями компетентностей

Номер слайду 3

Спільними для всіх компетентностей є такі: Творчість Ініціативність Здатність співпрацювати з іншими читати, розуміючи прочитане ;висловлювати власну думку усно й письмово ;критично й системно мислити;логічно обґрунтувати свою позицію;конструктивно керувати емоціями;оцінювати ризики;приймати рішення ;розв’язувати проблеми .

Номер слайду 4

Формуючи ключові компетентності, учитель опирається на наскрізний підхід;на міжпредметні зв’язки;на поступальність і наступність у розвитку компетентностей .

Номер слайду 5

Українська мова -об’єкт пізнання засіб оволодіння іншими дисциплінами

Номер слайду 6

Наскрізні змістові лінії ( однакові для всіх предметів ) Громадянська відповідальність Здоров’я і безпека Екологічна безпека та сталий розвиток Підприємливість та фінансова грамотність

Номер слайду 7

Урок з реалізацією наскрізних ліній враховує проєктну технологію методи змішаного навчання форми оцінювання вихід за межі класу звернення до досвіду дітей зміст урокуформи роботи інтерактивні методи

Номер слайду 8

Характеристика наскрізної лінії “ГРОМАДЯНСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ “Громадянськість - усвідомлення кожним громадянином своїх прав і обов’язків щодо держави , суспільства. Актуальні питання практичного забезпечення нової системи громадянських якостей, глибоке розуміння ними належності до українського народу, до своєї Батьківщини, готовність відстоювати і захищати її інтереси , реалізовувати свій потенціал на благо України.

Номер слайду 9

Метою впровадження наскрізної лінії “ГРОМАДЯНСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ “ єформування в учнів уявлень про українське суспільство формування знань про рідний край розкриття на доступному для дітей рівні особливості взаємодії людей в родині, в класному та шкільному колективі виховання в дітей позитивного ставлення до державних і народних символів України, поваги до її історичного минулого виховання відповідальної особистості

Номер слайду 10

Любов до рідного краю починається з любові до своїх рідних

Номер слайду 11

варто приділяти увагу формуванню читацької та мовленнєвої культури навчити читати “з розумінням “Виховуючи громадянськість школяра, застосовувати практично набуті теоретичні знання , що передбачає здатність сприймати , розуміти інформацію,записану (передану) різними способами або відтворену технічними пристроями

Номер слайду 12

Завдання та практичні вправи 5 клас. Однорідні члени речення“ГРОМАДЯНСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ “ Прочитайте уважно вірш Андрія Малишка “Правда”. Які найважливіші людські чесноти мати заповідала синові? Чи поділяєте ви думку матері героя?Випишіть речення з однорідними членами, зробіть синтаксичний розбір.

Номер слайду 13

Мене навчала мати ще колись;Як виростеш, моя мала дитино,То мудрим будь і мужнім будь в житті. Скупі два слова. Нелегкі два слова. У мудрості свої закони є:І цвіт, і злет, і несходимі пущі. Пізнай краплину і точіння зір,Зерно, і камінь, і могутній всесвіт,А правда лиш одна — вона колюча,Гірка й жорстока.

Номер слайду 14

Завдання та практичні вправи “ГРОМАДЯНСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ “ Складіть і запишіть діалог на тему «На добро відповідай добром. А на зло?» (По 6-8 реплік від кожного учасника діалогу). Урок мовленнєвого розвитку 6 клас

Номер слайду 15

Завдання та практичні вправи“ГРОМАДЯНСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ “ 7 клас Способи дієслова Прочитайте уважно вірш Максима Рильського «Синові». Чого, на вашу думку, бажає батько синові? Випишіть дієслова наказового способу, з’ясуйте особу й число кожного з них. Ти був іще малий котигорошок,Така собі одна із людських мошок,.......

Номер слайду 16

Спишіть, розставте розділові знаки. Уважно прочитайте відредагований текст. Чому альтруїстів часто визнавали святими? Кого називають егоїстом. Людей повсякчас готових до милосердних учинків турботливих уважних чуйних і безкорисливих називають АЛЬТРУЇСТАМИ. Слово «альтруїзм» походить від латинського «інша людина», «ближній». Альтруїзм – це безкорисливе піклування про благо інших готовність заради цього зректися власних інтересів…….. 8 клас Ускладнене просте речення “ГРОМАДЯНСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ “

Номер слайду 17

Прочитайте уважно вірш Анатолія Костецького. Чи поділяєте ви переконання героя цього вірша?Випишіть безсполучникові речення. Визначте смислові зв’язки між простими реченнями у безсполучникових складних . Метелика ловити. Метелика ловити я не хочу:він — квітка неба,хай живе собі! 9 клас Безсполучникове складне речення “ГРОМАДЯНСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ “

Номер слайду 18

Ознайомтесь із лексичним значенням поданих слів. Громадянин - 1. Особа, що належить до постійного населення держави, користується її правами і виконує обов'язки; 2. Той, хто поєднує власні інтереси з громадськими, служить Батьківщині. Громадянськість - усвідомлення громадянином своїх прав та сумлінне виконання обов'язків перед державою та суспільством. Демократія (з грецької - «народовладдя») - такий спосіб суспільного устрою, коли вирішальна роль у прийнятті рішень і врядуванні належить народові. 10 клас Лексичне значення слова. Слово і контекст. “ГРОМАДЯНСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ “

Номер слайду 19

Уважно прочитайте текст. Виконайте завдання, подані після тексту. Усі громадяни демократичної держави є рівними і рівноправними. Це означає, що голос, який громадянин під час виборів або голосування віддає за рішення, яке вважає істинним, чи особу, яка, на його думку, є найдостойнішою, важить стільки ж, скільки будь-який голос іншого громадянина держави. …. Працюючи в малих групах, обміркуйте, чому найвищою цінністю демократичного суспільства є людина, громадянин. Які якості й чому мають бути властиві громадянинові демократичного суспільства? Оформіть відповідь у формі тез.

Номер слайду 20

Раз мені казала мати:«Можеш мов багато знати,Кожну мову шанувати,Та одну із мов усіх,Щоб у серці ти зберіг». В серці ніжну і погідну. Збережу я мову рідну. Узявши рядки поезії Марії Хоросницької за тезу, напишіть есе про розуміння ролі іноземної мови як засобу пізнання іншого світу та про цінність рідної мови, її красу, естетичну довершеність, про багатство виражальних засобів, навівши 2-3 переконливі аргументи. 11 клас Підготовка до НМТ “ГРОМАДЯНСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ “

Номер слайду 21

“Здоров’я і безпека” спрямовує учнів на уміння впорядковувати власний робочий день , тиждень із дотриманням здорового способу життя;наводити приклади купівлі продуктів для здорового харчування; оцінювати вплив навколишнього середовища на здоров’я людей свого регіону;обговорювати вибір продуктів, корисних для здоров’я ;пояснювати вибір одягу залежно від погоди;розрізняти безпечні та небезпечні ситуації під час активного відпочинку;

Номер слайду 22

“Здоров’я і безпека” спрямовує учнів на уміння пояснювати життєво важливу потребу дотримуватись правил безпеки в різних місцях; критично оцінювати вплив деструктивних молодіжних рухів на життя однолітків ; розрізняти безпечні та небезпечні ситуації під час активного відпочинку; пояснювати правила безпечної поведінки онлайн обговорювати позитивні та негативні наслідки від певних винаходів.

Номер слайду 23

Завдання та практичні вправи“Здоров’я і безпека” 5 клас Синтаксичний розбір простого поширеного речення З перелічених прикметників оберіть слова, з якими можна скласти словосполучення зі словом ВОДА. Складіть одне просте поширене речення на тему «Профілактика інфекційних захворювань», розберіть його синтаксично. Брудний, чистий, питний, профільтрований, повітряний, проварений, залізний.

Номер слайду 24

Завдання та практичні вправи“Здоров’я і безпека” 8 клас Односкладні речення Складіть 3-4 речення, використовуючи односкладні речення, для рекламного ролику у Тік-Ток про необхідність дотримання правил безпеки щодо COVID-19 або заклик робити щеплення.

Номер слайду 25

Завдання та практичні вправи“Здоров’я і безпека” 10-11 клас Урок мовленнєвого розвитку . Дискусія Розкажіть, як треба доглядати за шкірою обличчя у вашому віці за поданим планом:1. Частота вмивання та час для процедур з обличчям.2. Використання гігієнічних засобів (гель або мило для вмивання, міцелярна вода, сироватка, крем для зволоження шкіри, скраб тощо).3. Проведення процедур (масаж обличчя, маска). У своїй розповіді використайте роздум про те, чи повинні юнаки доглядати за шкірою обличчя.

Номер слайду 26

“Екологічна безпека та сталий розвиток ” Учень усвідомлює необхідність збереження чистоти довкілля, бере участь у відповідних заходах. Учень екологічно виважено поводиться у довкіллі. Учень цінує природні ресурси , від яких залежить його здоров’я, добробут, сталий розвиток країни.

Номер слайду 27

Завдання та практичні вправи“Здоров’я і безпека” 5 клас Узагальнювальне слово при однорідних членах речення Складіть текст (3-5 речень) про необхідність насадження клумб у вашому місті. Введіть у текст одне речення з однорідними членами (назви квітів)й узагальнювальним словом. Поставте необхідні розділові знаки.

Номер слайду 28

Завдання та практичні вправи“Здоров’я і безпека” 6 клас Урок мовленнєвого розвитку . Оголошення Складіть оголошення в офіційно-діловому стилі про організацію шкільної толоки «Міська набережна – легені нашого міста». Запросіть на захід усіх небайдужих. (Толока – одноразова безоплатна праця гуртом для швидкого виконання великої за обсягом роботи).

Номер слайду 29

Завдання та практичні вправи“Здоров’я і безпека” 9 клас Складнопідрядне речення Уважно прочитайте текст. Випишіть складнопідрядні речення, визначте вид кожного. Що ж може зробити кожен із нас, аби уникнути глобального потепління в країні? Обирати продукти українського виробництва, аби їх менше транспортували з-за кордону. Також треба максимально відмовитися від пластику, щоб не спонукати його виробництво, що теж тягне за собою викиди парникових газів. А ще робити енергоефективними будівлі і не користуватися автівками, де це можливо, та менше споживати продуктів тваринного походження.

Номер слайду 30

“Підприємливість та фінансова грамотність ” Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив,здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі , забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення,страхування, кредитування).

Номер слайду 31

“Підприємливість та фінансова грамотність“ передбачає - застосування інтерактивних методів навчання; проєктну діяльність; організацію екскурсій;звернення до досвіду учнів .

Номер слайду 32

Завдання та практичні вправи“Підприємливість та фінансова грамотність“ 9 клас Складне речення Зроби допис до веб-сайту для своїх однолітків про права на роботу за наймом або на іншу роботу осіб у віці від 13 до 15 років для легкої роботи, використовуючи інформацію ч.3 ст.2 Конвенції про мінімальний вік для прийому на роботу

Номер слайду 33

Завдання та практичні вправи“Підприємливість та фінансова грамотність“ 10-11 клас Підготовка до НМТ та ЗНО Розрахуйте у відсотковому відношенні майбутні фінансові витрати під час навчання у ВНЗ, розподіливши кошти на продукти харчування, проїзд, одяг та взуття, побутові речі, розваги і т. ін.

Номер слайду 34

Дякую за увагу

pptx
Додано
29 травня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку