Розробка уроку "Піклування про здоров'я в сім'ї" пропонується для роботи вчителям початкових класів (1 клас). Завдання вчителя: формувати уявлення про сім'ю як про найближчих і найрідніших людей; розкрити значення сім'ї в житті кожної людини та навчити звертатися за допомогою у разі потреби. Виховувати турботливе ставлення до членів сім'ї, зміцнення здоров'я в родині.
.
Тема: "Піклування
про здоров'я у сім'ї"
"Основи здоров'я - в 1 класі"
Підготувала:
вчитель початкових класів
Литвиненко
Наталія Григорівна
Мета: - формувати уявлення про сім'ю як про найближчих і найрідніших людей; розкрити значення сім'ї в житті людини; навчити звертатися за допомогою у разі потреби;
- розвивати творче мислення, зорову та слухову пам'ять, мовлення;
- виховувати турботливе ставлення до членів сім'ї, зміцнення здоров'я в родині.
Обладнання: картинки із зображенням родини, із збірки "Права дитини", м'ячик, підручники, зошити.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Методи навчання: словесні (бесіда);
наочні (метод ілюстрації);
елементи проблемно-наукового методу навчання;
метод пізнавальної гри.
Форми навчання: індивідуальні та колективні.
Хід уроку
Постарайтесь не лінитись.
І до праці всі мерщій!
Здолайте труднощі усі!
(На дошці картинки із збірки "Права дитини")
(Відповіді дітей)
1. Розповідь вчителя.
– Найдорожчі люди, які оточують вас, - це ваша сім'я. Ці люди не просто живуть разом з вами – вони піклуються про вас, про ваше здоров'я і життя. Батьки забезпечують вам необхідне харчування, одяг, шкільне приладдя, тепло у квартирі, турбуються про вашу безпеку в домі й по дорозі до школи, дбають про ваш настрій і самопочуття.
Членів сім'ї пов'язує любов і ніжність, турбота одне про одного, взаємоповага і взаємодопомога. Найбільше диво в сім'ї – дитина. Батьки хочуть виростити здорових, добрих і розумних дітей.
2. Бесіда.
– Чи велика у вас сім'я? Чи дружна вона?
– Чим ви любите займатися всією сім'єю?
– Як батьки піклуються про вас?
– Як ви піклуєтесь про здоров'я своїх рідних?
Молодший школяр може:
3. Робота з прислів'ям.
"Люби батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько."
– Мама дала життя, мама – берегиня домашнього вогнища. Мама любить, береже, піклується про всіх. А зараз послухайте оповідання В.О.Сухомлинського "Сиві волосинки".
(Читання оповідання вчителем).
Бесіда за змістом.
– Як ви гадаєте, чому у матусі з'явилися сиві волосинки?
2. Бесіда за змістом прочитаного.
– Діти, яким видався світ гусенятам, коли вони вибігли на прогулянку?
– Чи слухалися гусенята маму?
– Чому Гусочка почала скликати дітей?
– Який у неї був голос? Чому?
– Для чого існують у Гусочки крила? Які два боки має крило?
– Як повелися гусенята, коли вщухла буря?
– Чи були вони уважними та чуйними до своєї мами?
– Як би ви вчинили на місці гусенят?
– Діти, які почуття виникли у вас, коли ви слухали цю казку?
1. Гра "Хороша дитина".
Кожен учасник, до якого потрапить м'яч, повинен назвати слово, що характеризує "хорошу дитину". Сказавши своє слово, гравець передає м'яч іншому.
2. Гра "Мамині турботи".
Вчитель пропонує дітям назвати якнайбільше ролей, які виконує мама. (мами, господині, дружини, трудівниці, …)
– Як мама встигає зробити так багато справ і бути завжди красивою, ніжною, лагідною, терпеливою? Можливо тому, що у багатьох з них є хороші помічники і помічниці. (чоловік і діти)
1. Бесіда за змістом малюнків.
2. Читання вірша "Дружна сім'я".
3. Фіз. хвилинка.
Вчитель: |
Ви учились? |
Учні: |
Ми учились. |
Вчитель: |
Ви трудились? |
Учні: |
Ми трудились. |
Вчитель: |
Тож давайте для розрядки. |
Учні: |
Зробимо кілька вправ зарядки. Раз! – підняли руки вгору. Два! – нагнулися додолу. Три! – повернулись вправо, вліво, На чотири! – раз присіли. Похитали головою, Ще й притупнули ногою. Пальчиками повертіли І за парти тихо сіли. |
4. Читання вірша І.Січовика "Виховані діти" вчителем.
5. Розгляд малюнка за підручником.
– У дружній сім'ї дбають про здоров'я.
А як у вашій сім'ї турбуються про здоров'я?
Завдання. Визначити, на яких малюнках показано справжню взаємодопомогу й турботу про здоров'я в родині. Розфарбувати малюнок, який подобається тобі найбільше.
– Яку сім'ю можна назвати дружною?
– В якій сім'ї ви хотіли б жити?
– Як може піклуватися про здоров'я своєї сім'ї першокласник?
1