Ознайомити учнів з небезпекою від вогню,яка може виникнути в квартирі, вчити їх основних правил поведінки в такій ситуації, розвивати спостережливість,сміливість,винахідливість,виховувати акуратність.
Основи здоров’я в 1 класі
Тема: Небезпека від вогню
Мета: Ознайомити учнів з небезпекою від вогню,яка може виникнути в квартирі, вчити їх основних правил поведінки в такій ситуації, розвивати спостережливість,сміливість,винахідливість,виховувати акуратність.
Обладнання: Ілюстрації до теми,плакати.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1.Розминка ”Привітання”
- Діти ,сьогодні у нас незвичайний урок, до нас прийшло багато гостей. Привітайтеся з ними.
Усміхніться нашим гостям, щоб і в них був такий же гарний настрій, як і у вас . Візьміться за руки. Усміхніться один одному-і вам стане тепліше.
2.Розминка ”Побажання”.
Діти передають по колу талісман уроку Здоровчик і висловлюють побажання “ Я бажаю тобі гарного дня “, “Я бажаю тобі здоров’я”,”Я бажаю тобі гарного настрою”.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми уроку.
Школярі знайомляться з темою уроку на основі записів на дошці та ілюстративного матеріалу.
-Про що сьогодні йтиметься на уроці?
-Сьогодні ми будемо працювати з таким планом: ( на дошці )
1.Створення гарного настрою.
2.Слухаємо уважно.
3.Фізкультхвилинка.
4.Дзвінок по телефону.
5.Робота в групах.
6.Любимо гратися.
7.”Інтерв’ю”
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Вступне слово вчителя. Бесіда(Вогонь-друг,вогонь-ворог)
- Ви,звичайно,знаєте,що таке вогонь.
- Де можна з ним зустрітися, побачити?
- Зараз важко уявити життя людей без вогню. Але в сиву давнину люди не вміли добувати вогонь.
Траплялось, що під час грози блискавка запалювала дерево. Поки воно горіло, люди грілися, готували їжу, а якщо вогонь згасав, то запалити його ніхто не вмів.
Пізніше люди навчалися добувати вогонь за допомогою тертя однієї палички об іншу, каміння об каміння . Сила вогню дуже велика. Вогонь завжди потрібен людині.(Вірш)
-Але вогонь може бути злим,страшним, якщо людина поводиться з ним необережно. Вогонь може спричинити пожежу. А це призведе до матеріальних збитків(спалить житло, меблі) і, навіть, до загиблі людей.
Вогонь може завдати людині болючих травм у вигляді опіків, які важко лікувати.
-Коли ж може виникнути пожежа?(Відповіді дітей)
Необережність і пустощі з вогнем:
-коли залишити без нагляду ввімкнені електроприлади;
-від запаленого сірника;
-якщо залишити запалені свічки,феєрверки, бенгальські вогні біля ялинки;
-якщо сушити білизну біля каміну або над включеною газовою плитою;
2.-Що ж треба робити,щоб не виникнула пожежа?(Вірш)
-Зараз Катя нам розкаже правила протипожежної безпеки.(Вірш)
3.-Робота з малюнками(На дошці правила протипожежної безпеки і малюнки них)
4.-Діти, а що ж все таки треба робити, коли виникла пожежа?(Вірш)
-У вас на партах лежать правила поведінки школярів під час виникнення пожежі.(Читання в голос по одному правилу і показ малюнків до них)
-У нас у класі теж є куточок протипожежної безпеки і всі правила знаходяться там.
5.Фізкультхвилинка.Лічилка
6.Робота в парах
Гра “Дзвінок за номером 101”
Правила:
-правильно набрати номер 101;
- чітко повідомити адресу;
- скажи, з якої причини сталася пожежа,
-Пам’ятайте! Не викликайте пожежників даремно! - Чому?
7.Робота з підручником с.53
-А до чого можуть привести пустощі з вогнем?
(Відповіді дітей) Вірш
9.Робота в групах.
-У вас на партах лежать конверти із секретом. Відкрийте їх і складіть малюнок.
- Що зображено на ньому?
-А хто знає чому пожежна машина червоного кольору?
10.-Діти, а чиї тата працюють пожежниками?
-Що ви знаєте про цю професію?
-А хто з вас хоче стати пожежником?
11.-Ось зараз ми будемо з вами пожежниками і пограємось у гру “Дорога кожна секунда”.
Коли трапилась пожежа водій пожежної машини докладає всіх зусиль, щоб швидше приїхати на місце пожежі.
У нашому конкурсі “два водії” за підтримки уболівальників мають якомога швидше провести свої машини до місця пожежі.
За сигналом гравці повинні змотати шнур на олівець і швидко наблизити до себе машину. Переможе той , хто зробить це швидше.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Робота в зошитах.
2.Гра”Так чи ні “.
- Грайтеся сірниками(Ні)
- Без дозволу дорослих не вмикай електроприлади і не залишай їх без нагляду(Так)
- Не запалюй багаття(Так)
- Ввімкни телевізор, а сам іди гуляти(Ні)
- Запалюй свічки, бенгальські вогні, феєрверки в квартирі біля ялинки(Ні)
- Не складай іграшки,книжки, одяг біля запалених печей чи інших обігрівальних електроприладів(Так)
3.Вірші. Загадки
V. Підсумок уроку “Інтерв’ю”
- То вогонь наш друг чи ворог?
- Тепер наші діти запам’ятають, що вогонь-наш друг, а у необережних руках він стає грізним ворогом.
- За яким номером викликають пожежну команду?