Картка самооцінки1. Прізвище, ім'я. _________________________________________________2. Оцініть себе по кожному з визначених напрямків від 0 до 2 балів:- Ви брали активну участь в роботі на уроці__________________________- Ви вносили вдалі пропозиції, які врахував клас_______________________- Ви надавали допомогу однокласникам або заохочували їх до роботи______________- Ви висунули цілком нову ідею, що сподобалася іншим______________________- Ви вдало узагальнювали думки інших, просували роботу вперед________________________- Ви давали повні відповіді на поставлені питання ______________________________ Всього балів: ____________________
Я знаю! “Правописна селекція”Картка № 1 В’яз, духмяний, , здоров’я, нявкати, цв’ях. Картка № 2 Священний, п’янкий, з’юрмитися, подвір’я, вязниця. Картка № З Чорніють, деревяний, з’їсти, солов’їний, з’явитися. Картка № 4 Кобзар, пам'ять, місяць, в’янути, вільний. Картка № 5 Заходить, бур’яни, цвях, ріднесенький, матірю.
Картка № 1 В’яз, духмяний, здоров’я, нявкати, возз’єднання, цв’ях. Картка № 2 Священний, п’янкий, з’юрмитися, подвір’я, вязниця. Картка № З Чорніють, деревяний, з’їсти, солов’їний, з’явитися. Картка № 4 Кобзар, пам'ять, місяць, в’янути, вільний. Картка № 5 Заходить, бур’яни, цвях, ріднесенький, матірю.
Робота в групах. I група. Записати спочатку слова із знаком м’якшення, а потім ті, що пишуться без нього. Жмен...ці, ін...ший, лос.йон, одц...вітати, Ірпін..., жін...ці, щиріст.... Ключ. У кожному слові підкреслити другу від початку букву — прочитаєте назву села, де народився Т. Шевченко.
Робота в групах. II група. Записати спочатку слова з апострофом, а потім — без апострофа. Зв...зок, тьм...яні, реп...яхи, Солов...йов, арф...яр, пор...ядок, бур...яни, п...єдестал, духм...яна. Ключ. У кожному слові підкресліть останню букву, прочитаєте назву села, де жив Т. Шевченко.
Робота в групахІІІ група Доберіть за змістом і римою слова і вставте в текст. (У разі потреби можна скористатися довідкою.)Виразно прочитайте поезію. ... Світає. Край неба ... Соловейко в темнім гаїСонце ... Тихесенько вітер ...,Степи, лани ...,Меж ярами над ставами. Верби .... Сади рясні ...,Тополі по воліСтоять собі, мов сторожа,... з полем. Т. Шевченко Довідка. Палає, віє, зустрічає, мріють, похилились, зеленіють, розмовляють.
Хвилинка відпочинку У п’ятницю, у надвечір’я, Як туманцем потягло, Сонце плавно у міжгір’я Спочивати попливло. На подвір’ячку, під в’язом, Вся зібралася сім’я: Відпочить, побути разом Та послухать солов’я. Вечоріє. На подвір’ї Вся сім’я рядком сидить… Перше випливло сузір’я: Бавить, манить і мигтить. Н. Красоткіна
Кросворд «Подорож Києвом» Закінчіть речення. Вписавши доповнення у клітинки кросворда, у центральній колонці прочитаєте пропущені слова з афоризму Т. Шевченка «Не вмирає ... наша, не вмирає...». Київ заснували Кий, Щек, Хорив і їхня сестра... (Либідь.)2. Надзвичайно крутий Андріївський ...(узвіз.) 3. На вулицях Києва цвітуть ... (каштани.)4. Національна бібліотека України імені... (Вернадського.)
«Ти редактор»Відредагуйте текст. Зійди у травні на Тарасову гору, і тебе зачарують співом соловї. Бо вони тут особливі. Це єдине місце в Україні, де живе дванадцять видів соловїв. Пташки с’юди ніби злетілися в гості до Тараса Шевченка, наспівати йому, звеселити його. Як тільки спаде надвечіря, соловї тут змагаются своїм хистом. І кожен соловей витинає свої неповторні колінця, виводить свої чарівні співанки. З кожного гаю лине своя полум’яна пісн’я. І звучить над Тарасовою горою багатоголосий соловїний хор. І слухає цю солов’їну хвалу Кобзареві Дніпро, що вється в підгірї. Слухає українське широке поле і вся Україна. О. Гончар
«Ти редактор»Відредагуйте текст. Зійди у травні на Тарасову гору, і тебе зачарують співом солов’ї. Бо вони тут особливі. Це єдине місце в Україні, де живе дванадцять видів солов’їв. Пташки сюди ніби злетілися в гості до Тараса Шевченка, наспівати йому, звеселити його. Як тільки спаде надвечір’я, солов’ї тут змагаются своїм хистом. І кожен соловей витинає свої неповторні колінця, виводить свої чарівні співанки. З кожного гаю лине своя полум’яна пісня. І звучить над Тарасовою горою багатоголосий солов’їний хор. І слухає цю солов’їну хвалу Кобзареві Дніпро, що в’ється в підгір’ї. Слухає українське широке поле і вся Україна. О. Гончар
Гра «Зайве слово»Щоб піднятися сходами на Тарасову гору, потрібно усунути «перешкоди»: підкреслити «зайве» слово.1. Очеретянці, вишеньці, ніженьці.2. Тонший, женьшень, менший.3. Батько, призьба, бризкати.4. Юність, сміється, умивається.5. Цвях, свято, черв’як.6. Цар, вчотирьох, кобзар.7. Мавпячий, буряк, порядок. Ключ. У кожному «зайвому» слові підкреслити другу від початку букву — вийде назва Тарасової гори.
«Квітка Кобзареві»Виполюють... (бур'ян.)2. Духмяна лікарська рослина... (м’ята.)3. Пташки чистять ... (пір’я.)4. Дерево... (в’яз.)5. Дають при народженні кожній людині... (ім’я.)6. Риба, схожа на змію ... (в’юн.)7. Надзвичайно співучі птахи ... (солов’ї.)8. Зв'язаний хмиз ... (в’язка).
Картка самооцінки1. Прізвище, ім'я. _________________________________________________2. Оцініть себе по кожному з визначених напрямків від 0 до 2 балів:- Ви брали активну участь в роботі на уроці__________________________- Ви вносили вдалі пропозиції, які врахував клас_______________________- Ви надавали допомогу однокласникам або заохочували їх до роботи______________- Ви висунули цілком нову ідею, що сподобалася іншим______________________- Ви вдало узагальнювали думки інших, просували роботу вперед________________________- Ви давали повні відповіді на поставлені питання ______________________________ Всього балів: ____________________
Домашнє завдання «Обери собі сам» 4 – 6 б.: с.130 підручника – вивчити правила, вправа 293, на с.132, списати, вставляючи, де потрібно, апостроф.7 – 9 б.: знайти і записати 5 прислів'їв зі словами з апострофом, пояснити правопис слів із вивченими орфограмами.10 – 12 б.: напишіть твір-мініатюру «Тарас Шевченко у моєму житті». Використовуйте слова з апострофом