Презентацію "Написання и та і в кінці прислівників" створено до Дня народження Т. Г. Шевченка, де подано як теоретичний, так і практичний матеріал. Презентація містить різні методи та вправи для засвоєння нових знань.
Написання И та І в кінці прислівників. До Дня народження Т. Г. Шевченка
Номер слайду 2
І мене в сім’ї великій,В сім’ї вольній, новій,Не забудьте пом’янути. Незлим тихим словом. Т. Г. Шевченко1814-1861
Номер слайду 3
Мета: ознайомити учнів з основними правилами правопису голосних и та і в кінці прислівників; сприяти зміцненню навичок правопису прислівників з відповідною орфограмою, пояснювати її за допомогою орфографічних правил; формувати вміння правильно писати прислівники; удосконалювати вміння працювати на інтерактивній дошці, розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу усвідомити роль Т. Шевченка в житті кожного українця.
Номер слайду 4
Творче спостереження з елементами аналізу Сердечним другом Тараса став у січні 1839 року Вільгельм-Василь Штернберг, талановитий художник німецького роду. Тарас лагідно називав його «Віля». «Ой коли б скоріше вже приїздив Штернберг! — писав Шевченко. — Я, й не бачивши, полюбив його». Тарасова інтуїція справдилася. …Я так тішуся, — писав далі Тарас, — Штернберг, якого я так давно й не/терпляче дожидав, нарешті приїхав. Та як ізненацька, нежда..о/негада..о! Я злякався й довго своїм очам не вірив, думав, чи це не примара?Штернберг прикрасив перше видання «Кобзаря» прекрасним малюнком сліпого старого українського кобзаря з хлопцем; Тарас же присвятив своєму другові драматичного «Івана Підкову». Можна сміливо ризикнути гіпотезою, що власне оті змістовні мистецькі рисунки Штернберга дали стимул до Шевченкової «Живописної України» .
Номер слайду 5
Картини Василя Штернберга
Номер слайду 6
Однією з перлин української національної графіки є “Живописна Україна”.
Номер слайду 7
Метод мозкового штурму 1) Що називається прислівником?2) Яка синтаксична роль прислівників у реченні?3) Які є групи прислівників за значенням?4) Назвіть способи творення прислівників.5) Як твориться вищий ступінь порівняння прислівників?
Номер слайду 8
Проблемне завдання Він, сам боровся за нас, віднині навіки разом. Восени - навесні, докупи-укупі, по-вовчи – втричі. Яких знань вам бракує?
Номер слайду 9
У кінці прислівників відповідно до вимови пишемо И або І: згори, угорі, відтоді, звідти. Труднощі становлять прислівники, у яких перед И або І стоять Г, К, Х, Ж, Ч.
Номер слайду 10
У кінці прислівників пишемо И:1) після букв, що позначають тверді приголосні: восени, навскоки, безвісти;2) після Г, К, Х: навкруги, залюбки, верхи. ІПісля букв, що позначають м’які або пом’якшені приголосні: в цілості, навесні, ввечері
Номер слайду 11
Після Ж, Ч у кінці прислівників може писатися И або І. И пишемо:1) у кінці прислівників з префіксом ПО: по-заячи, по-ведмежи, по-козацьки;2) Після Ч, якщо прислівник утворено від дієприслівника: стоячи, лежачи, ідучи. У решти прислівників після Ж, Ч пишемо І: тричі, опівночі, насторожі, позаочі.
Номер слайду 12
Практична робота1. Соловейко в гаї землю, убрану весною, вранці зустрічає. 2. Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих. 3. Тополі поволі стоять собі, мов сторожа. 4. Тричі крига замерзала, тричі розтавала, тричі наймичку у Київ Катря проводжала.5. Порадуємось, посумуєм, поки сонце встане.
Номер слайду 13
«Лови помилку»Записати речення. Знайти помилки в словах.1. Пішла в ноч.. до ворожки, щоб поворожити, чи довго їй одинокій на сім світі жити?2. Прийшла …вмилась, напилася, тихо усміхнулась , в друге, в третє на пилася і не оглянулась.3. Плавай, плавай, лебедонько, по синьому морю – рости, рости, тополинько, все в гору та в гору.
Номер слайду 14
Творча робота Утворити від поданих слів прислівники та розподілити прислівники у два стовпчики. Усно пояснити написання кінцевої букви. По, український; на, в, круг; о, північ; без, вість; що, мить; до, гора; в, вечір; по, заєць; на, двір; мовчати; по, воля; де, далі;
Номер слайду 15
«Лексична хвилинка» 1. Антонім до слова «вдень ».2. Синонім до слова «неважко».3. Антонім до слова «часто».4. Синонім до слова «правдиво».5. Антонім до слова «назад ».6. Синонім до слова «голосно» .7. Антонім до слова «всерйоз ».
Номер слайду 16
Усміхнімось! Учитель розповідає учням про римлянина, який щоранку тричі перепливав Тибр. - Чому тобі смішно? – запитав він, коли помітив, що один з учнів посміхається.- Мені здається, що він мав би перепливти річку і вчетверте, щоб опинитися на тому березі , де залишив одяг.
Підсумок1. Яка закономірність простежується у вживанні букв и та і наприкінці прислівників?2. и чи і потрібно писати в кінці прислівників, якщо перед голосним стоїть шиплячий приголосний? Навести приклади таких прислівників.
Номер слайду 19
Учітеся, читайте,І чужому научайтесь,Й свого не цурайтесь! Т. Г. Шевченко