Презентація "Правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу"

Про матеріал
Українська мова та читання: підручник для 4 кл. закладів загальн. середн. освіти: у 2-х ч. Ч. 1./ Л. О. Варзацька, Г. Є. Зроль, Л. М. Шильцова. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2021, - 160 с.: іл. Мета уроку. Узагальнити труднощі написання ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу, провести дослідження закономірностей правопису ненаголошених закінчень і вивести правило правопису.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. Підготувала: вчитель початкових класів КЗ «ХЛ №16» Курочка Людмила Володимирівна

Номер слайду 2

Вправа 300. с.141 1. Прочитайте поетичні рядки. Який настрій вони створюють?               Пробіг зайчик.              Див..ться — світанок!              Сид..ть, грі..ться,              ромашкам очі розтуляє... (Павло Тичина)2. Спишіть, уставляючи пропущені букви. Визначте час, особу і число цих дієслів. Виділіть у них закінчення і поставте наголоси.3. У якому дієслові написання закінчення не викликало сумнівів?

Номер слайду 3

Пробіг зайчик.              Дивиться — світанок!              Сидить, гріється,              ромашкам очі розтуляє... (Павло Тичина)

Номер слайду 4

Правило. Наголошені особові закінчення дієслів пишемо так, як вимовляємо: летиш, пливеш. Правопис ненаголошених особових закінчень перевіряємо, поставивши дієслова у форму 3-ї особи множини.

Номер слайду 5

Вправа 301, с.142. Спиши слова. Яке серед них «зайве»?          стежка    стежити    стежинка

Номер слайду 6

Вправа 302. 1. Прочитай дієслова. Запрос..те, розкле..мо, прос..ш, ход..мо, віддяч..те, почеп..мо, перемага..те, розкаж..ш, друж..те, стогн..ш.2. Спиши, вставляючи пропущені букви. Познач наголос. Міркуй так: ставлю дієслово запросите у форму 3-ї особи множини: вони (що зроблять?) — запросять. Закінчення -ять. Отже, у ненаголошеному особовому закінченні пишу літеру и.

Номер слайду 7

Перевірка. Запросите, розклеїмо, просиш, ходімо, віддячите, почепимо, перемагаєте, розкажеш, дружите, стогнеш.

Номер слайду 8

Вправа 303 1. Прочитай текст. Яка картина постає в твоїй уяві?       Стежинка біжить і біжить. Як тебе ман..ть ступити на неї! А коли вже ступ..ш — не спин..шся. Ітим..ш і йтим..ш. І повернутися сили нема. Навіть озирнутися важко.        Ноги відриваються від землі. І ти відчува..ш крильця за спиною. Хто ти? Метелик? Чи пташка? Чи вітерець-легковій? Хто знає?.. (За Валентином Бичком).2. Спиши, вставляючи пропущені букви.3. До слова біжить усно добери спільнокореневі слова.

Номер слайду 9

Домашнє завдання Вивчити правила с. 141-142. Виконати вправу 304, с.143. 1. Прочитай вірш. Добери до нього заголовок2. Спиши, ставлячи подані в дужках дієслова у потрібній за змістом особовій формі. Якщо виникнуть сумніви щодо правопису ненаголошених дієслівних закінчень, звернися за допомогою до схеми (див. с. 142).3. Знайди у вірші та підкресли слова, які не можна переносити з рядка в рядок.

pptx
Додано
12 березня
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку