Мета. Формування предметних компетентностей:узагальнити знання про правопис префіксів пре-, прі-, при-;розвивати вміння застосовувати свої знання практично;розвивати увагу та мислення. Формування ключових компетентностей:вільне володіння державною мовою;навчання впродовж життя: учити спостерігати, порівнювати, узагальнювати мовні явища, робити висновки;інформаційна: ознайомити учнів з новим теоретичним матеріалом. Очікувані результати: учні повторюють і поглиблюють свої знання про вимову та написання префіксів; формують уміння та навички творення нових слів за допомогою префіксів, правильного їх написання, виховують мовленнєву культуру.
Номер слайду 3
Правопис пре-, при-, прі-Пре-Висока міра ознаки ( пре- = дуже): превеликий (дуже великий), препоганий (дуже поганий). Слова, які треба запам’ятати: презирство, превелебний, пренепорочний, преподобний, преосвященний, престол, і похідні. При – Дія: придумати, присісти. Наближення: прибережний, Придніпров’я. Прі- прірва, прізвисько, прізвище.
Номер слайду 4
Зауважте!Прекрасний, але прикраса, прикрашений (утворено від прикрашати); пресмачний, але присмачений (від присмачити). Не плутайте префікси пре- при- прі- з початковими буквами в словах іншомовного походження: призер, пріоритет, прем’єра. Префікси пере-, перед- (пред-) пишемо з епереддень, перевезення, пред’являти.
Номер слайду 5
Префікс с- пишемо:перед к, п, т, ф, х(кафе «Птах»): скинути, спитати, стерти, сформувати, схопити. Префікс з – пишемо:перед рештою букв:зцідити, зшити, змішати, зсипати. Префікси роз-, без-,через- завжди із з:розпускати, безперечний
Номер слайду 6
Префікси від-, над-, під- - завжди з д: відсікати, надходити, підкинути. Префікси розі-, зі- вживаємо для милозвучності перед коренем, що починається кількома приголосними: розірвати, зібрати.
Номер слайду 7
Завдання Додати до слів префікси пре- або при-Бігати. Клеїти. Гарний Глибокий. Писати Тихий. Мирний Дивитись. Будувати. Сісти. Дорого МіцноЇхати
Номер слайду 8
Творча робота. Подані словосполучення замінити одним словом з префіксом пре-, при-. Обгрунтувати свій вибір. Дуже великий, дуже тугий, біля моря, дуже зла, дуже гострий, поява птахів на весні, дуже добра.
Номер слайду 9
Дібрати до поданих слів антоніми, утворити з ними словосполучення. Зразок: відліт – приліт, приліт птахів. Пресумний, відчепити, віднести, прегарний, вихід, відв’язати
Номер слайду 10
Відновіть прислів’я, вибравши пропущені слова із префіксами пре-, при-, прі- з довідки. Обгрунтуйте написання префіксів. Один скаже, а другий….. То гарне життя: як собаці….…. як дівка на виданні. Яке …., такий і чоловік. До чужого рота …..ворота. Довідка: на прив’язі, не приставиш, прикаже, прізвисько, прехороший
Номер слайду 11
Культура мовлення. Неправильно знаходитися в Черкасах усі бажаючіу любому випадку. Правильно перебувати в Черкасахусі охочіу будь-якому разі
Номер слайду 12
Рефлексія. Вправа «Світлофор»Було важко працювати. Були незначні помилки. Було легко працювати. Проведіть самооцінювання, обравши певний колір
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Виконати вправу 5, с.25. Напишіть рецепт приготування салату, макаронів або яєчні, використавши кілька опорних слів.