Мета:повторити вивчене про прикметник, його загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; сприяти зміцненню навичок правопису прикметників із суфіксами та позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою правил; розвивати вміння зіставляти, порівнювати, моделювати, знаходити й виправляти помилки у правописі прикметників;формувати вміння застосовувати вивчений матеріал на практиці, вдосконалювати творчі вміння; виховувати в учнів повагу до рідних, почуття вдячності та турботи про них.
Золоті правила поведінки та спілкування учнів: Ми поважаємо права власні й інших. Ми не сміємося над чужими помилками. Ми маємо право на помилку, бо вчимося. Ми ділимося напрацьованими матеріалами та думками. Ми завжди допомагаємо один одному. Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші, якщо треба, запитуємо. Ми цінуємо здобутки інших. Ми намагаємося виконати роботу якнайкраще.
Перевірка домашнього завдання. З поданого тексту виписати прикметники, визначити групу за значенням, ступінь порівняння та синтаксичну роль. Можна у світі чимало зробити: Перетворити зиму на літо,Можна моря й океани здолати,Гору найвищу штурмом узяти. Можна пройти крізь пустелі та хащі.. Тільки без мами не можна нізащо,Бо найдорожче стоїть за словами: В світі усе починається з мами!..
Вправа «Редактор» І. Спочатку випишіть прикметники, які не утворюють ступенів порівняння. ІІ. Потім – ті прикметники, у яких допущено граматичні та орфографічні помилки при творенні ступенів порівняння, виправте знайдені помилки. Зразок: І. Завеликий, ……. ІІ. Самий розумний – найрозумніший, …….. Менш вдалий, завеликий, дорожчий, самий розумний, більш розкішний, найглибший, найлисіший, менш білявий, найгарніший, вузчий, щонайскладніший, щедріший за всіх, більш прехитрий, нищий, найбільш густіший, дужчий, більш тонесенький, самий гірший, молодший, менш темнуватий, легчий, більш чорноокий, дзвінкіший.
Творче завдання «Пазли» Завдання. Із поданих речень скласти текст. Записати утворений текст, знімаючи риски, розкриваючи дужки. Орфограми підкреслити. 1. Я ціную і люблю своїх рідних , намагаюся їх не/засмучувати. 2. Це справжнє щастя – мати надійну і міцну сім…ю. 3. Адже як чудово, жити у мален…кому світі, де тебе завжди зрозуміють і підтримають. 4.(Най)більша цінність будь-якої людини – це його сім…я. 5. Дуже хочу, щоб моя в(е,и)лика сім…я бачила в мені свою підтримку і надію. 6. І тоді моя щаслива родина буде пишатися мною. 7. Дякую батькам за гарне вихова( н,нн)я , я обов’язково стану хорошою людиною.
Найбільша цінність будь-якої людини – це його сім’я. Адже як чудово, жити у маленькому світі, де тебе завжди зрозуміють і підтримають. Це справжнє щастя – мати надійну і міцну сім’ю. Я ціную і люблю своїх рідних, намагаюся їх не засмучувати. Дуже хочу, щоб моя велика сім’я бачила в мені свою підтримку і надію. Дякую батькам за гарне виховання, я обов’язково стану хорошою людиною. І тоді моя щаслива родина буде пишатися мною. Творче завдання «Пазли»