Мета:- поглибити знання учнів про способи творе-ння прислівників, сприяти засвоєнню учнями правил написання прислівників разом,окремо і через дефіс, навчити позначати відповідні орфограми та пояснювати їх за допомогою орфографічних правил; розвивати орфографічну пильність, пам’ять, мислення, мовлення; вміння зіставляти, моделювати й конструювати мовні явища; виховувати в учнів пізнавальний інтерес до мови
Гра «Мікрофон» Хто такий цей Прислівник? - Що називається прислівником? -Які розряди прислівників за значенням вам відомі? -Які морфологічні ознаки прислівника? -Яку синтаксичну роль у реченні він виконує? -Чим прислівник відрізняється від інших самостійних частин мови? -Що ви знаєте про правопис прислівників? прислівник
Тренувальні вправи Разом Окремо Через дефіс. Передусім, допізна ,зроду, набік, наверх, наверху, навиліт, навідліг, навідріз, навиліт, навіч,в основному, в цілому, по -двоє, до пари, до побачення, до речі, до сих пір, до смерті, до сьогодні, за кордон, за рахунок, з краю вкрай, з розгону, на бігу, на вагу, на весну. по-твоєму, по-братерськи, по-літньому, по-доброму, по-перше, по-десяте, по- четверте,. будь-куди, де-небудь, десь-то, казна-де, пліч-о-пліч, віч-на-віч.
Колективна робота з текстом У надрукованому тексті підкресліть прислівників, визначить орфограму. Ввечері,повертаючись додому, почули спів трем-біти.. Вона співала голосно, хрипло і сумно. Ми йшли тихо . Обабіч шосе простяглась алея. Дерева схилились нам назустріч. Де-не-де тягнувся сіро-голубий туман. З краю вкрай зеленіли жита. Зроду так не було затишно і радісно. Враження залишились до сих пір.
Робота в групах 1 група: побудувати два речення із прислівниками, що пишуться разом і через дефіс. Пояснити правопис за допомогою вивчених правил. 2 група: побудувати два речення із прислівниками , підібрати антоніми, вказати їх розряд за значенням.3 група: побудувати два речення із прислівниками , що пишуться окремо, визначити синтаксичну роль. Зробити лексичний розбір слова «радісно» за схемою: 1) лексичне значення; 2) однозначне чи багатозначне; 3) синоніми, антоніми. Для чого служать прислівники в мовленні? (для образності, виразності, особливо в поезії).
Рефлексія. Що нового досягли на уроці? Що ми робили на уроці. Для чого ми це робили? –Чи досягли ми поставлених цілей?Що допомогло вам засвоїти новий матеріал?- Над чим нам ще необхідно працювати, щоб кожен учень міг правильно визначити орфограму «Написання складних прикметників разом та через дефіс»?