Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання про прислівник як самостійну частину мови; закріпити вміння розрізняти розряди прислівника, утворювати його ступені порівняння; правильно писати прислівники; з’ясувати, яку ж роль відіграють прислівники у тексті і взагалі у нашому житті; розвивати логічне мислення. вчитися бачити прекрасне у звичайному, а з уроку винести любов до рідного слова.
Основний зміст роботи: Цвіт яблуні – ніжний, п’янкий, цвіт яблуні-щирий, миттєвий,Цвіт яблуні – просто легкий, цвіт яблуні – просто життєвий. На світі немає краси зрівняної з яблуні цвітом,На світі немає душі зрівняної з птахів перелітом Мовне спостереження Переписати речення,знайти прислівник (групова робота)
Барвінок шанують, вважають символом життя. Всю зиму бачив теплі сни і сонцю слав привіт. Я – синя квіточка весни, я – барвінковий цвіт. Зелений килим на стежині я для весни зіткав. Ніжні квіти сині-сині у нього повплітав. Робота у групах: Записати подані слова, знімаючи риску: І група: У/досвіта, до/речі, без/наміру, тим/часово, що/тижня, тяжко/ важко, врешті/решт, раз/у/раз, з/дня/на/день, з/діда/прадіа, по/нашому, коли/небудь. ІІ група : За/молоду, у/плав, через/силу, стрім/голов, на/в/шпильки, по/декуди, по/всюди, рано/ранесенько, вчора/позавчора, з/давніх/давен, по/своє-му, по/батьківськи. Синтаксичне дослідження. Завдання. Зробіть синтаксичний розбір речення.
Край вікна любисток проросте весною, Тягнеться до сонця голубе стебло. Заросла стежина рутою травою, Де моє дитинство вперше зацвіло МОРФОЛОГІЧНА ОЗНАКА З’ясуйте, яка найважливіша морфологічна ознака прислівника? Нашвидкуруч, силоміць, досхочу, надворі, по-моєму, насухо, глибоко, надовго, ніколи, непроста, насамперед,наглухо, навпіл, зрання, абикуди, доверху, завбільшки, втридорога. Завдання
Без верби і калини нема України Розподільний акродиктант. Записати прислівники у три колонки: ті, що пишуться разом, ті, що пи- шуться окремо, і ті, що пишуть через дефіс. Нав/почіпки, в/далечині, по/моєму, на/пам’ять, ні/на/гріш, по/іншому, втри/дорога, в/нагороду, де/небудь, з/ранку, на/ніщо, як/не/як, за/видна, в/ затишку,хтозна/ звідки, з/гарячу, день/у/день, на/весні, в/заперті, в/низу, до/вподоби, ін/коли, в/цілому, у/восьме, до/діла, що/найкраще. Ключ: підкресліть третю літеру в кожному слові. Прочитайте: « Вправа виконана на відмінно».
Волошка у вінку – це символ людського прозріння, краса і велич неба, чистота і радість. Вилітають із пшениці синьо-жарі птиці. Сяють злотом колоски, синім цвітом волошки. Дослідження - моделювання. По (осінній), по (інший), по (новий), по (ваш), по (мій),по (військовий), рано(вранці), довго(довго), кінець(кінцем), тяжко(важко), (звідки)небудь, (більш)менш, (не) (сьогодні) завтра, (віч)(на)(віч), (будь)коли, (все)таки.
Розцвіли червоні маки вранці на росі. Я піду і назриваю маків для краси. А тоді найкращу квітку в коси заплету І сама посеред поля маком зацвіту Гра “ Розплутай клубочок ”край, кінець, з, в, без, під, до, с, на, сам, на, при. Записати усі можливі прислівники й прислівникові сполучення зі словами край, кінець. Відповіді: Прислівникові словосполучення: з кінця в кінець, з краю в край, без кінця-краю, під кінець, до краю; Прислівники: скраю, вкрай, вкінець, наприкінці, насамкінець
Безсмертник дарує здоров’я роду людському. Через те і славлять цю квітку в піснях. У віночку – це символ довголіття. Робота з підручником Розкрийте значення фразеологізмів, укажіть ужиті в них прислівникові сполуки. 1. Припасти до вподоби. 2. Бути до смаку. 3. Іти в ногу. 4. Рвати підметки на ходу (сподобатися, сподобатися , не відставати встигати або бути весь час у потрібному місці)
Виконайте морфологічний розбір прислівника: 1) слово, 2) частина мови, 3) ступінь порівняння, 4) синтаксична роль, 5) вимова та написання. Наприклад: найшвидше — присл., найв. ст. порівн., преф.: най-, обставина Морфологічне дослідження. Завдання. Зробіть морфологічний розбір прислівника