Презентація містить завдання на повторення фразеологізмів, а також знайомить із фразеологічними одиницями: прислів’ями, приказками, крилатими виразами, афоризмами
Тема. Прислів'я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновид фразеологізмів
Номер слайду 2
Мета: поглибити й узагальнити знання учнів з теми «Фразеологізми»,познайомити із їх різновидами; удосконалювати навчити пояснювати значення фразеологізмів і доречно їх уживати в мовленні та вміння працювати колективно, підвищувати комунікативну активність учнів; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати любов до фразеологічного багатства української мови, відчуття її краси.
Номер слайду 3
Епіграф Наші предки стріляли з лука,Вміли точно влучати в ціль. Тож і образ іде звідсіль: Влучне слово в оздобі звука. Процвітай, українська мово,Заохочуй красою нас: Що багатший твій слів запас, -Легше вибрати влучне слово. Д. Білоус
Номер слайду 4
Малюнковий (мовчазний) диктант. Записати фразеологізми, пояснити їх значення
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Прислів’я — синтаксично закінчений образний вислів, що має повчальний зміст. ( Зробив діло – гуляй сміло) Приказка — образний вислів, близький до прислів’я, але без повчального змісту(лише натяк на висновок). (Наука в ліс не веде)Крилатий вираз — влучна словосполука, влучний вислів літературного походження, що стисло й образно передає думку та є загальновживаним. ( І чужого научайтесь, й свого не цурайтесь. (Т. Шевченко)) Афоризм — будь-яка узагальнена думка, висловлена стисло в дуже виразній формі. ( Світ ловив мене, та не спіймав. (Г. Сковорода)) Словничок
Номер слайду 17
Обери свій фразеологізм1 група записує прислів’я, 2 - приказки1) Кожному мила своя сторона.2) Косо, криво, аби живо.3) Найбільше каліцтво — ледачість.4) Межи людьми будь людиною.5) У страху очі великі.6) Слово – не горобець.
Номер слайду 18
Закінчи прислів’я, дібравши слова з довідки 1. Вмій пожартувати, та знай, коли ..2. Умій сказати, умій і...3. Вік прожити – не поле...4. Щоб довго жити, треба працю...5. Тяжко заробити, але легко...6. Добре того учити, хто хоче все... Довідка: перестати, перейти, розгубити, змовчати, знати; любити.
Номер слайду 19
Прочитати подані афоризми, крилаті вислови, запам’ятати їх походження. Увести два з них у речення. Борітеся — поборете! — слова з поеми Т. Г. Шевченка «Кавказ» (це полум’яний заклик до боротьби проти національного й соціального гноблення). Через терни до зірок — латинський вислів (походить з твору давньоримського письменника і філософа Сенеки). Буря в склянці води — вислів належить французькому письменникові і філософу Ш. Л. Монтеск’є (велике хвилювання з незначного приводу, дрібної події, які штучно роздуваються). Одна ластівка весни не робить- вислів давньогрецького байкаря Езопа ( одна ознака не свідчить про існування чогось) Для слави козацької — усталений зворот, широко вживаний у думах та історичних піснях.
Номер слайду 20
Гра «Віднови» Розставивши правильно слова, прочитайте крилаті вислови українських письменників, покажіть їх світлину“учителя ,той, який ,Поганий, не, школяр, переважить” (Леся Українка);“любимо ,працю,в, перейшла , що, творчість, Ми” (М. Рильський).на, Можна, сину, все, світі, вибирати,не, Батьківщину, можна, тільки, вибрати! (В. Симоненко)
Номер слайду 21
Підбиття підсумків Продовжте речення («Незакінчене речення») На уроці дізналися, що... Особливо цікавим для мене було... Мені сподобалося виконувати... Корисним для мене …
Номер слайду 22
Домашнє завдання. Опрацювати теоретичний матеріал підручника1 гр. – вправа за підручником 2гр. – користуючись Інтернетом, записати 5 афоризмів відомих людей про красу рідного слова