Презентація про прислівник та його розряди

Про матеріал
Цей матеріал можна використати на першому уроці знайомства учнів з темою "Прислівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди прислівників за значенням". Презентація містить теоретичні та практичні матеріали.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Одеська гімназія №33 Тема. Прислівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди прислівників за значенням. Підготувала вчитель української мови та літератури Чебан Олена Петрівна

Номер слайду 3

Сьогодні на уроці

Номер слайду 4

Прислівник – самостійна НЕЗМІННА частина мови, що Де?Куди? Коли?Звідки?Чому?Навіщо?Як?

Номер слайду 5

Порівняймо: Ознака дії: йти (як?) швидко, зробив (коли?) вчора. Ознака предмета: дорога (яка?) ліворуч, котлета (яка?) по-київськи. Ознака іншої ознаки: важкий (наскільки?) занадто, сказаний (навіщо?) навмисне

Номер слайду 6

Завдання. Розподіліть прислівники відповідно до значення: до першої колонки запишіть ті, що виражають ознаку дії, до другої – ознаку предмета, до третьої – ознаку іншої ознаки. Розмовляти тихо, дуже високий, лагідно дивитися, дорога назад, приїхати здалеку, борщ по-полтавськи, трохи гіркий, кава по-турецьки, ледве теплий, писати грамотно, дуже грамотний, будинок зліва, прибирати заново, читання пошепки, читати вголос .

Номер слайду 7

Перевірка{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} ознака діїознака предметаознака іншої ознаки. Розмовляти тихолагідно дивитисяприїхати здалекуписати грамотноприбирати зановочитати вголосдорога назадборщ по-полтавськикава по-турецькибудинок злівачитання пошепкидуже високийтрохи гіркийледве теплий

Номер слайду 8

Чому прислівник є незмінною частиною мови?Увага!!! Висок. О, здалек. У, злів. А, по-наш. ОМУСпробуйте визначити рід, число, відмінок слів Отже, вони не мають закінчення, а виділені частини слова є суфіксами. Тому, прислівники не змінюються.

Номер слайду 9

Синтаксична роль прислівників. У реченні прислівник найчастіше буває обставиною: (Як?) Навшпиньки виглядають жоржини через тин. Якщо прислівник залежить від іменника, то виконує роль означення: Микола вибрав шлях (який?) направо. Прислівник, який виражає стан людини або природи, є присудком: Надворі (є) холодно.

Номер слайду 10

Завдання. Визначити синтаксичну роль прислівників. Зайчик стрибав весело, швидко. Надворі засипало снігом. Час даремно не минає. Гості замовили каву по – турецьки. На серці сумно. Дорога праворуч губилася в малиннику.

Номер слайду 11

Перевірка. Зайчик стрибав (як?) весело, швидко.(Де?)Надворі засипало снігом. Час (як?)даремно не минає. Гості замовили каву (яку?)по – турецьки. На серці (що з ним робиться?) сумно. Дорога (яка?)праворуч губилася в малиннику.

Номер слайду 12

Завдання. Прочитайте прислів’я. Визначте прислівники, випишіть їх разом зі словами, з якими вони пов’язані за змістом. Поставте до прислівників питання, запишіть їх у дужках. Зразок. Читають (як?) уважно.1. Дні біжать швидко, і ніщо не залишається незмінним (Китайська мудрість). 2. Час не минає даремно, він змінює наші душі(Античний вислів). 3. Час іде вперед. Немає в часу дороги назад (В. Нестайко). 4. Зазвичай люди не помічають, як стрімко біжить час (А. де Сент-Екзюпері). 5. Те, що зроблено несвоєчасно, зроблено даремно (Ф. Бекон). 6. Час вірно служить завзятості (Й.-В. Ґете).

Номер слайду 13

Перевірка. Біжать (як?) швидко.2. … не минає (як?) даремно3. …іде(куди?) веред. Дороги (якої?) назад..4. ..біжить (як?) стрімко 5. Зроблено (коли?) несвоєчасно, зроблено (як?) даремно6. Служить (як?) вірно

Номер слайду 14

Розряди прислівників за значенням{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Розряд. Питання. Приклади. Місця діїДе? Куди? Звідки?Удома, ліворуч, згори, попереду, здалеку. Наче він спустився згори. Час діїКоли? З якого часу? Відколи? До якого часу? Допоки?Уранці, завтра, узимку, напередодні, коли-небудь, здавна, досі, довіку. Досі він грає на сопілці. Способу діїЯк? Яким способом?Босоніж, верхи, тихцем, жартома, навпочіпки, разом. По снігу він бігав босо́ніж. Міри і ступеня діїСкільки? Наскільки? Якою мірою? Як багато?Мало, трохи, дуже, надзвичайно, ледве, занадто, дотла, дощенту, двічі, утроє. Дівчина дуже злякалася вовка. Причини діїЧому? З якої причини? Через що?Спересердя, зопалу, згарячу, спросоння. Я спросоння розбив вазу. Мети діїДля чого? З якою метою? Навіщо?Наперекір, напоказ, назло, навмисне. Він усе робив наперекір. ОЗНАКА ПРЕДМЕТАЯкий? Яка? Яке? Які?Котлета (яка?)по- київськи, стежка (яка?) навпростець.

Номер слайду 15

ДОВІДКА: Розсудливо, жартома, часто, ніколи, вперед, назад, двічі, швидко,багато, багато, навмисне.

Номер слайду 16

Не рухатися вперед (місця) — означає сповзати назад(місця). Хай би що ти робив, роби розсудливо(спосіб дії). Друга не можна ображати навіть жартома (яким способом).4. Іншим прощай часто(міри та ступеню), собі ніколи (час).5. Ворог не той, хто завдає образу, а той, хто робить це навмисне (мета).6. Двічі (ступінь дії) дає той, хто дає швидко (спосіб).7. Багато (міри) говорити і багато (міри) сказати не є те саме. Перевірте:

Номер слайду 17

Комусь …, а йому однаково. 2. Не сор. Ом мене дуже, бо мені …. 3. Тому, хто заздрісний, не буває …. 4. До будь-якого дива він ставиться …. 5. Щоб не було …, бентежитись не можна. 6. Хто дивиться …, від того багато сліз пролито. 7. Берися за справу, якщо тобі …. Завдання. На місці крапок додайте з довідки прислівники. ДОВІДКА: Цікаво, сердито, байдуже, тривожноревниво, ніяково, радісно.6. ніяково7. радісно3. байдуже5. ревниво4. тривожно2. сердито1. цікаво

Номер слайду 18

Завдання. Замініть фразеологізми близькими за значенням прислівниками з довідки. 1. Одна нога тут, а друга там. 2. Ніс у ніс. 3. Голкою ніде ткнути. 4. Бурмотіти під носа. 5. На одній ноті. 6. Знати як облупленого. 7. Слово по слову. 8. Як сніг на голову. Довідка: раптово, швидко, дуже тісно, тихо, близько, поступово, дуже добре, монотонно.

Номер слайду 19

Перевірка1. Одна нога тут, а друга там. (швидко)2. Ніс у ніс.(близько) 3. Голкою ніде ткнути. (дуже тісно)4. Бурмотіти під носа.(тихо) 5. На одній ноті. (монотонно)6. Знати як облупленого. (дуже добре) 7. Слово по слову. (поступово)8. Як сніг на голову.(раптово)

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Домашнє завдання: Перегляути презентацію. Виконати тестові завдання

Номер слайду 22

Доберіть до дієслова прислівник. Поставте до нього питання. Поділити _______513ніколичимраззавжди426віддавнанавіщонадвоєнадвоє (як?)

Номер слайду 23

Доберіть до дієслова прислівник. Поставте до нього питання. Приїхати _______213здалекувголосвзнаки456поганоуладурядздалеку (звідки?)

Номер слайду 24

Доберіть до дієслова прислівник. Поставте до нього питання. Говорити _______213впевненоутроєторік456босоніжверхиобабічвпенено (як?)

Номер слайду 25

1. У якому рядку записані тільки прислівники?Натщесерце, гарненько, збережено, вшир. Весело, шостий, змалку, вгору. Швидко, ушосте, тричі, навпомацки. Широко, позаочі, солодощі, тактовно

Номер слайду 26

2. Прислівниками є всі слова в рядкуспокійно, троє, казна-як, потроїтисумно, спідлоба, читаючи, позеленілийдедалі, тихий, тричі, тричіспросоння, удосвіта, по-нашому, навиворіт

Номер слайду 27

Дякую за увагу!

pptx
Додано
17 червня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку