Мета проекту привернути увагу дорослих до проблеми йододефіциту у школярів;формувати в учнів мотивацію до бережливого, дбайливого та усвідомленого ставлення до власного життя і здоров’я;діагностувати рівень йододефіцитних потреб організму школярів;оцінити рівень інформованості батьків з даної проблеми;визначити основні напрями подальшої роботи з учнями школи по профілактиці йододефіцитних захворювань
Завдання зібрати і обробити інформацію про йододефіцит;вибрати методи для практичного вивчення теми;розподілити обов'язки по виконанню проекту;провести анкетування серед батьків про проблеми йододефіциту;розробити пам’ятку для батьків з профілактики йододефіциту;розробити форму представлення результатів проекту;оформити матеріали проекту.
Календарний план проекту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Етапи діяльностіДіяльність вчителята учнів. Строки виконання. Проміжні очікувані результати1. Підготовка. Визначення теми, мети та завдань проекту;ознайомлення з критеріями оцінювання учнівських проектів;вибір методів. Учні: обговорення, пошук інформації. Вчитель: заява задуму, мотивація, допомога у постановці завдань. 1 тиждень. Сформульована тема, та мета проекту. Чітко визначені завдання проекту2. Плануванняа) визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації, засобів представлення результатів; розподіл функцій серед учасників проекту. Учні: формулюють завдання і виробляють план дій. Вчитель: коректує, пропонує ідеї, висуває пропозиції. 2 тиждень. Визначені методи експерименту. Розроблені анкети для батьків.3. Виконання. Робота з літературою, анкетування, експеримент;обробка і аналіз отриманих даних. Учні: збирають інформацію. Вчитель: спостерігає, непрямо керує діяльністю. 3 тиждень. Зібраний теоретичний матеріал до проекту. Результати експерименту. Анкети, заповнені батьками (додаток 1)
Теоретичні питання для опрацювання 1. Характеристика йоду. Йод як хімічний елемент і проста речовина. Накопичення йоду в організмі людини. Ознаки йододефіциту. Вміст йоду у продуктах харчування. Шляхи вирішення проблеми йододефіциту в Україні. 2. Діагностика йододефіциту. Лабораторні дослідження. Побутові методи.
Анкета для батьків додаток 1 Чи знаєте ви, що таке йододефіцит?Які є ознаки йододефіциту в організмі людини?Чи відомі вам причини виникнення йододефіциту?Чи знаєте ви про ендемічні зони по дефіциту йоду в Україні?Які ви знаєте продукти багаті на йод?Яка добова потреба в йоді у дітей та дорослих?Які ви знаєте препарати для профілактики йододефіциту?Чи хотіли б ви дізнатися про вміст йоду в організмі вашої дитини побутовим методом?Якщо так - то чи може медсестра нанесити три смужки спиртового розчин йоду на передпліччя дитини?
Пам’ятка батькам додаток 2 Йод надходить в організм людини з їжею та в розчиненому у воді стані. Багаті на йод продукти - горіхи, молоко, яйця. Найбільше йоду міститься у морепродуктах - креветках, кальмарах, рибі та водоростях (ламінарія або морська капуста). В Україні почали виготовляти молоко та сир, збагачені органічним йодом. Найкращий вибір для профілактики — це йодована сіль. При цьому не треба збільшувати кількість солі, яку споживаєш. Йодована сіль має обмежений термін придатності — не більш як 6 місяців. Тому слід купувати сіль у невеликих упаковках, щоб використати її до закінчення цього терміну. Йодовану сіль треба зберігати щільно закритою, в сухому і темному місці. Порушення умов зберігання призведе до випаровування сполук йоду. При високих температурах йод швидко вивітрюється. Тому слід додавати йодовану сіль у страви перед тим, як подати їх до столу. В Україні ендемічними зонами по йододефіциту є західні області та Полісся. Медичним засобом для профілактики йододефіциту є препарат йодомарин, який слід приймати за рекомендацією лікаря.
Самоаналіз роботи в проекті додаток 3 Запитання. Як Ви оцінюєте свою участь у реалізації проекту (за дванадцятибальною системою)?Чи є щось, що Ви хотіли б обговорити, змінити?Що було важливим для Вас особисто в проектній діяльності?Що Ви взяли для себе з цієї роботи (чого дізналися, зрозуміли, зробили, набули вмінь та навичок)?Чи досягнена поставлена мета проекту?