КЗ ЛОР “Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти”Кафедра освітньої політикиІндивідуально-творча випускна робота «Проектна діяльність в освітньому процесі й управлінні»Випускна курсова робота. Стасишин Оксани Теодозіївни, директора. Погірцівської СЗШ І-ІІІ ступенів. Самбірського району,вчителя математики. Науковий керівник: Сеслюк Ірина Петрівна Львів 2018
ВСТУПУ Погірцівській СЗШ І-ІІІ ступенів навчається 185 учнів, 11 класів, середня наповнюваність 17 учнів. У школі працюють 35 педагогів. Спеціалістів вищої категорії 13, з них учителів-методистів - 2, старших учителів - 7. Спеціалістів І категорії – 9, ІІ категорії – 5, спеціалістів – 8. Школа працює за п’ятиденним навчальним тижнем, одна зміна. Специфіка школи: створення у школі єдиного колективу учнів і педагогів, атмосфери співпраці.3
5{0 E3 FDE45-AF77-4 B5 C-9715-49 D594 BDF05 E}№ Сильні сторони Слабкі сторони 1 Прагнення до набуття позитивного досвіду й участі у розвитку закладу Зниження контингенту учнів 2 Творчість і небайдужість, здатність до інновацій педпрацівників школи. Недостатнє фінансування закладу 3 Збереження і примноження традицій закладу Недосконалість законодавчої бази освіти 4 Постійна робота педпрацівників над самовдосконаленням Позиція «відбування» у деяких працівників 5 Вищу кваліфікаційну категорію і першу мають 65% педпрацівників Недостатня активність більшості членів вчительського колективу в роботі з обдарованими дітьми 6 Підтримка батьківської громади й учнів Недостатній рівень співпраці з батьками на рівні класних колективів 7 Зростання і вдосконалення матеріально-технічної бази школи Недостатня комп’ютерна база
Актуальність пропонованої теми. Проектна діяльність формує особливий педагогічний стиль у сучасному навчальному закладі, вчить не тільки планувати, а й підводити підсумки, оцінювати виконання того чи іншого завдання, виховує активну, гнучку, творчу особистість, готову до співробітництва, а також може стати засобом соціального й інтелектуально-творчого саморозвитку всіх суб’єктів освіти. Участь учнів у проектній діяльності сприяє формуванню вмінь та навичок, становленню життєвих принципів та цінностей, які в подальшому позитивно впливатимуть на його життєдіяльність.6
Теоретичні засади7 Проект — цілеспрямована науково-практична діяльність, що використовується для вирішення проблем шляхом передбачення, задуму, складання плану та застосування в умовах, близьких до реальних. Методикою здійснення проектної діяльності передбачено: формулювання проблеми, мети проекту; висування ідей, що сприятимуть вирішенню протиріч з даної проблеми; побудова ідеальної моделі об'єкта управління; встановлення способу вимірювання очікуваних результатів; процес реалізації проекту з моніторинговим відстеженням; заключний етап: узагальнення результатів, висновки. Проектна діяльність спрямована на вирішення таких психолого-педагогічних та організаційно-педагогічних завдань, як: розвиток пізнавальних інтересів, інтелектуальних і творчих здібностей; інтеграція освітнього середовища школи і сім’ї, школи і мікрорайону, ширше залучення батьків до освітнього процесу; соціалізація, розвиток ключових компетентностей: комунікативної, кооперативної, інформаційної тощо; формування активної життєвої позиції; створення у школі єдиного колективу учнів і педагогів, атмосфери співпраці
{0 E3 FDE45-AF77-4 B5 C-9715-49 D594 BDF05 E}№з/п. НомінаціїПрізвище, ім’я та по-батьковіПредмет Зайняте місце1 Уроки Бахурська Т. М. Правознавство І місце. Салаткевич Г. С. Укр. моваІ місце2 Методичні посібники. Політило М. Ф. Географія І місце. Стасишин О. Т.математикаІІ місце. Бахурська Т. М.історіяІІ місце. Пролітило М. Ф. Васьків Г. Ю.географія Крамаренко В. П.фізика ІІ місце3 Виховний захід. Русиняк М. М. ІІІ місце4 Бібліотека Буряк Н. В. ІІІ місце5 МузеїГовдерчак М. М. ІІ місце. Фестиваль педагогічної майстерності
2014-2016 н. р. - ІІ місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (Гардаш В., 8 клас);2016-2017 н. р. – ІІІ місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (Гардаш В., 9 клас);- ІІІ місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (Гардаш І., 6 клас);2017-2018 н. р. - ІІІ місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (Гардаш В., 10 клас);- ІІ місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (Гардаш І., 6 клас);Досягнення з викладання предмету
Висновки. Проектна діяльність формує особливий педагогічний стиль у сучасній школі, вчить не тільки планувати, а й підводити підсумки, оцінювати виконання того чи іншого завдання, виховує активну, гнучку, творчу особистість, готову до співробітництва, а також може стати засобом соціального й інтелектуально-творчого саморозвитку всіх суб’єктів освіти. Практикувати впроваджування проектної діяльності так, як це сприяє підвищенню рівня управлінської компетентності, що є однією з найперспективніших складових освітнього процесу.26 Висновки і пропозиції
ЛІТЕРАТУРА Архипова С. П. Основи андрагогіки: навчальний посібник / С. П. Архипова. - Черкаси, 2002. Браже Т. Г., Заборщикова М. М. Самодиагностика профессиональной деятельности учителя. Диагностические и обучающие методики / Т. Г. Браже, М. М. Заборщикова. - СПб., 1996. - 361. Вдовиченко Р. П. Діяльність міського управління освіти з підвищення управлінської компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів: дис. канд. пед. наук: 13.00.01 / Вдовиченко Раїса Петрівна; Інститут педагогіки АПН України. - К., 2006. Вдовиченко Р. П. Управлінська компетентність керівника школи Р. П. Вдовиченко. - X.: Основа. - Вип. 1(49). - (Б-ка журн. «Управління школою»). Єльникова Г., Ворон М., Даниленко Л., Клокар Н., Сорочан Т., Софій Н. Організація та розбудова громадсько-активної школи як осередку розвитку громади: навчально-методичний посібник / Г.Єльникова, М. Ворон, Л. Даниленко, Н. Клокар, Т. Сорочан, Н. Софій. - К.: СПД-ФО К. С. Парашин, 2007. - с. 172. Маслов В.І. Наукові засади визначення змісту підвищення кваліфікації та підготовки керівників загальноосвітніх навчальних закладів / В.І. Маслов // Післядипломна освіта в Україні. - 2002. - № 2. - С. 63-66. Молодь діє: навчально-методичний посібник із громадянської освіти / П. Вербицька, О. Войтенко [та ін.]; за заг. ред. В. Мисана. - Львів: Українські технології, 2007. - 64 с. Освітній менеджмент: навчальний посібник / за ред. Л. Даниленко, Л. Карамушки. - К.: Шкільний світ, 2003. - 400с. 27