• погіршення показників здоров'я учнів • збереження акценту на знаннєву орієнтацію освіти; • слабка практикооріентована спрямованість освітніх програм; • недостатнє використання форм роботи, спрямованих на соціалізацію особистості учня; Виникла гостра необхідність модернізації освіти для досягнення нового рівня його якості, що задовольняє потреби особистості, суспільства, держави. Все більшої актуальності набувають такі проблеми:
«Школа - в широкому сенсі цього слова - повинна стати найважливішим фактором гуманізації суспільно-економічних відносин, формування нових життєвих установок особистості. Суспільству, що розвивається, потрібні сучасно освічені, моральні, заповзятливі люди, які можуть самостійно приймати відповідальні рішення в ситуації вибору, прогнозуючи їх можливі наслідки, здатні до співпраці, відрізняються мобільністю, динамізмом, конструктивністю, володіють розвиненим почуттям відповідальності за долю країни ».
Розвиток людини у взаємодії і під впливом навколишнього середовища в найзагальнішому вигляді можна визначити, як процес і результат його соціалізації, тобто засвоєння і відтворення культурних цінностей і соціальних норм, а також саморозвитку і самореалізації в тому суспільстві, в якому він живе. (А. В. Мудрик).
Цій проблемі приділяється увага протягом усіх років навчання в початковій школі, але особливу увагу - адаптації в 1 і 5 класах. Спільно з педагогом-психологом вчителями початкових класів проводяться обстеження учнів з метою надання подальшої допомоги тим хлопцям, які відчувають проблеми, з низьким рівнем адаптації. І, звичайно, така систематична робота має позитивні результати.
Пріоритетом початкової загальної освіти стає формування пізнавальної, мовної, організаційної діяльності і прийомів роботи з інформацією незалежно від конкретного змісту того чи іншого навчального предмета. Це стає можливим тільки в умовах запобігання межпредметної роз'єднаності. На перший план при навчанні виходять не функціональні компетенції, а виховання таких особистих здібностей учня, які згодом дозволяють йому зайняти активну позицію в життєвих обставинах і самому визначити освітню траєкторію, кар'єрний ріст, розуміння інших людей і співпрацю.
ретельно відбирати навчальний матеріал, чітко знати, які теми в Державному освітньому стандарті обов'язкові для засвоєння учнями, а які даються для ознайомлення, максимальну кількість інформації опрацьовувати на уроках, а додому задавати менше матеріалу. На засіданнях ШМО неодноразово обговорювалося питання здоровязбереження, на цю ж тему було проведено педраду. Щоб зменшити перевантаження учнів, вчитель повинен:
Педагогічна підтримка як нова освітня технологія виступає гуманним методом виховання і самовиховання особистості в сучасних умовах; затребуваність соціумом. Особливу роль тут відіграє організація виховного процесу; на організацію спільної корисної діяльності спрямована педагогіка загальної турботи; портфоліо учня або класу. Найбільш значущими в сучасному світі і вживаними в нашій школі формами взаємодії вчителя і учня є: