Патріотичне виховання має базуватися наформуванні моральних якостей, фізичному та інтелектуальному розвитку дитини,починаючи з дитинства. Школа виконує головну роль в цьому напрямку. Завданнямшколи є прищеплення любові до Батьківщини, рідного краю, рідного міста, поваги догромадян країни, допомоги в пізнанні минулого та розумінні сьогодення, знайомство зізвичаями та історичними набуттями минулих поколінь.
В організації виховання є робота дітей над проектами. За визначенням Д. Пітта « методпроектів – це не алгоритм, що складається із чітких етапів, а модель творчого мисленнята прийняття рішень». Основна мета використання методу проектів у виховномупроцесі – це створення таких умов для дітей, щоб вони здобували знання, досліджувалипроблеми, розвивали в собі певні риси характеру та творчо використовували їх дляреалізації життєвих планів
Типи проєктів1. Інформаційні проекти (збирання інформації, її опрацювання та представлення їїширокій публіці).2. Практичні проекти (такі проекти орієнтовані на інтереси самих юнаків). 3. Творчі проекти (координована педагогом робота, направлена на набуття новихзнань та виховання засобами індивідуальної або групової роботи).4. Дослідницькі проекти (експериментальна та дослідницька робота молоді надпроблемою). 5. Ігрові проекти (виховання на основі ігрової технології). 6. Навчально-телекомунікаційні проекти (діяльність учнів-партнерів), формування патріотизму підлітків на основі міжнаціонального виховання
Кожен з цих проектів несе в собі певні педагогічні функції, які виконуютьрозвивальні, виховні та соціальні завдання. Заключення: Завдяки комплексній роботі на уроках і в позанавчальний час, правильнопідібраним формам і методам роботи, комплексному підходу до виховної діяльності,можливо виховати справжнього патріота власної держави: щирого, небайдужого,непідкореного, незламного.