Психолого-педагогічний семінар

Про матеріал
Даний матеріал допоможе попередити виникнення методичних труднощів у вчителів 5 класів, які не викладали в Новій українській школі, подолання перешкод, що виникли в процесі вивчення методики викладання в НУШ , ознайомлення з нормативно – правовими документами , що регламентують роботу в Новій українській школі
Перегляд файлу

               Психолого – педагогічний семінар

«Адаптація вчителів 5 класів до викладання в Новій українській школі»

Організатор семінару : заступник директора з навчально – виховної роботи

Актуальність проблеми : учителі, які не викладали в НУШ, відчувають труднощі, пов`язані з відсутністю практичних навичок при наявності теоретичних знань

Мета проведення семінару: попередити виникнення методичних труднощів у вчителів 5 класів, які не викладали в Новій українській школі, подолання перешкод, що виникли в процесі вивчення методики викладання в НУШ , ознайомлення з нормативно – правовими документами , що регламентують роботу в Новій українській школі  

Цільова аудиторія: вчителі, які викладають в п’ятому класі

Присутні: учителі четвертих класів, медична сестра, бібліотекар

Обладнання та матеріали : ватмани, ручки, олівці, папір, роздруковані накази Міністерства освіти і науки України, рамки оцінювання навчальних досягнень учнів

Семінар доцільно проводити в серпні після розподілу тижневого навантаження на навчальний рік

 

План проведення семінару:

  1. Інтерактивна вправа « Що нас об’єднує»

На листках паперу присутні протягом 1 хвилини записують, що в них спільного, що їх поєднує ( варіанти відповіді : вчителі, викладаємо в 5 класах, жінки тощо). Після цього учасники об’єднуються в групи для того, щоб обрати спільне). Потім всі присутні збираються разом і виділяють спільне для всіх.

 

  1. Вправа « Методичний кейс»

Учасники семінару об’єднуються в три групи, протягом 15-20 хвилин опрацьовують документи :

-Типова освітня програма  для 5-9 класів загальної середньої освіти (наказ МОН від 19.02.2021 №235)

-Типовий навчальний план для 5 класу закладу

-Перелік модельних програм для 5 класу

Після завершення роботи груп вчителі презентують результати своєї роботи , озвучують головні тези кожного документа

 

  1. Вправа  «  Мозковий штурм»

Опрацювання методичних рекомендацій щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному ) циклі /5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа»

Протягом 10-15 хвилин учасники знайомляться з текстом документа, на ватмані по черзі записують основні тези, терміни та поняття.

 

  1. Вправа « Коло ідей»

Учасники семінару отримують рамки для оцінювання навчальних досягнень учнів   з колонками для чотирьох рівнів,  роздрукований наказ МОН від 1 квітня 2022 року № 289 » Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти», підручники з кількох предметів. Завдання учителям : створити критерії оцінювання з певної теми для кожного предмета. Через 15 хвилин учасники презентують результати роботи кожної групи, обговорюють з іншими вчителями свої думки щодо даної проблеми.

  1. Майстер – клас « Я роблю так»

Учителі четвертих класів діляться досвідом роботи в НУШ,  роздають завдання для кожної з груп вчителів, оголошують термін виконання  та спосіб презентації роботи. Використовують методики «Лего 6 цеглинок» , кубування , акваріум , руханка з цеглинками тощо . Учителі ,що викладають в середній школі , мають змогу на практиці засвоїти найпростіші методики роботи в НУШ. Також за потреби можливою є участь учителів, які викладали в 5 класах минулого року та вже мають досвід роботи в НУШ.

 

  1. Виступ бібліотекаря на тему : «Забезпечення підручниками учнів 5 класів»

 

  1. Виступ медичної сестри на тему : « Особливості фізичного розвитку учнів 5 класів». 

Медична сестра знайомить присутніх з результатами медичного огляду учнів даної вікової групи, подає інформацію про формування груп для занять з фізичної культури.

 

  1. Інтерактивна вправа» Проблему вирішуємо разом»

Присутні об’єднуються  в три групи, складають поради:

-         Батькам п ‘ятикласників

-         Учням 5 класу

-         Вчителям, що викладають 5 класі

Через 5-10 хвилин спікери кожної групи оголошують результати роботи над проблемою

 

  1. Вправа « Підіб’ємо підсумки»

Учасники семінару обговорюють результати роботи, діляться враженнями, обговорюють почуте, записують на ватмані основні тези:

-Для роботи в НУШ учителю слід насамперед ознайомитись з   відповідними нормативно – правовими документами, наказами Міністерства освіти і науки України;

- На основі обраної вчителями закладу модельної програми скласти календарно – тематичне  планування з урахуванням навчальних можливостей учнів;

- Форми і методи роботи в середній ланці слід обирати активні, мінімально використовувати репродуктивні способи засвоєння матеріалу;

- Учителям середньої ланки  варто дотримуватись правила наступності з метою запобігання явищам дезадаптації п’ятикласників;

-  З метою ознайомлення з методиками роботи в НУШ учителям 5 класів за можливості слід відвідати кілька уроків в початковій школі з предмета викладання.

 

  1. Вправа «Рефлексія»

 

docx
Додав(-ла)
Пальчук Олена
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку