Психолого – педагогічний семінар
«Адаптація вчителів 5 класів до викладання в Новій українській школі»
Організатор семінару : заступник директора з навчально – виховної роботи
Актуальність проблеми : учителі, які не викладали в НУШ, відчувають труднощі, пов`язані з відсутністю практичних навичок при наявності теоретичних знань
Мета проведення семінару: попередити виникнення методичних труднощів у вчителів 5 класів, які не викладали в Новій українській школі, подолання перешкод, що виникли в процесі вивчення методики викладання в НУШ , ознайомлення з нормативно – правовими документами , що регламентують роботу в Новій українській школі
Цільова аудиторія: вчителі, які викладають в п’ятому класі
Присутні: учителі четвертих класів, медична сестра, бібліотекар
Обладнання та матеріали : ватмани, ручки, олівці, папір, роздруковані накази Міністерства освіти і науки України, рамки оцінювання навчальних досягнень учнів
Семінар доцільно проводити в серпні після розподілу тижневого навантаження на навчальний рік
План проведення семінару:
На листках паперу присутні протягом 1 хвилини записують, що в них спільного, що їх поєднує ( варіанти відповіді : вчителі, викладаємо в 5 класах, жінки тощо). Після цього учасники об’єднуються в групи для того, щоб обрати спільне). Потім всі присутні збираються разом і виділяють спільне для всіх.
Учасники семінару об’єднуються в три групи, протягом 15-20 хвилин опрацьовують документи :
-Типова освітня програма для 5-9 класів загальної середньої освіти (наказ МОН від 19.02.2021 №235)
-Типовий навчальний план для 5 класу закладу
-Перелік модельних програм для 5 класу
Після завершення роботи груп вчителі презентують результати своєї роботи , озвучують головні тези кожного документа
Опрацювання методичних рекомендацій щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному ) циклі /5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа»
Протягом 10-15 хвилин учасники знайомляться з текстом документа, на ватмані по черзі записують основні тези, терміни та поняття.
Учасники семінару отримують рамки для оцінювання навчальних досягнень учнів з колонками для чотирьох рівнів, роздрукований наказ МОН від 1 квітня 2022 року № 289 » Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти», підручники з кількох предметів. Завдання учителям : створити критерії оцінювання з певної теми для кожного предмета. Через 15 хвилин учасники презентують результати роботи кожної групи, обговорюють з іншими вчителями свої думки щодо даної проблеми.
Учителі четвертих класів діляться досвідом роботи в НУШ, роздають завдання для кожної з груп вчителів, оголошують термін виконання та спосіб презентації роботи. Використовують методики «Лего 6 цеглинок» , кубування , акваріум , руханка з цеглинками тощо . Учителі ,що викладають в середній школі , мають змогу на практиці засвоїти найпростіші методики роботи в НУШ. Також за потреби можливою є участь учителів, які викладали в 5 класах минулого року та вже мають досвід роботи в НУШ.
Медична сестра знайомить присутніх з результатами медичного огляду учнів даної вікової групи, подає інформацію про формування груп для занять з фізичної культури.
Присутні об’єднуються в три групи, складають поради:
- Батькам п ‘ятикласників
- Учням 5 класу
- Вчителям, що викладають 5 класі
Через 5-10 хвилин спікери кожної групи оголошують результати роботи над проблемою
Учасники семінару обговорюють результати роботи, діляться враженнями, обговорюють почуте, записують на ватмані основні тези:
-Для роботи в НУШ учителю слід насамперед ознайомитись з відповідними нормативно – правовими документами, наказами Міністерства освіти і науки України;
- На основі обраної вчителями закладу модельної програми скласти календарно – тематичне планування з урахуванням навчальних можливостей учнів;
- Форми і методи роботи в середній ланці слід обирати активні, мінімально використовувати репродуктивні способи засвоєння матеріалу;
- Учителям середньої ланки варто дотримуватись правила наступності з метою запобігання явищам дезадаптації п’ятикласників;
- З метою ознайомлення з методиками роботи в НУШ учителям 5 класів за можливості слід відвідати кілька уроків в початковій школі з предмета викладання.