Висновки роботи творчої групи вчителів художньо – естетичного циклу над
науково – методичною проблемою НРЦ
Протягом часу роботи над методичною проблемою навчального закладу: «Створення психолого – педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень і формування активності та загальної культури дітей з особливими потребами», члени творчої групи вчителів художньо-естетичного циклу спрямовували свою роботу на створення умов для розширення та забезпечення художньо – творчих компетенцій дітей з особливими потребами. Вчителі образотворчого та музичного мистецтв у своїй роботі намагаються використовувати мистецтво як засіб соціально-культурної реабілітації дітей з особливими потребами. Педагоги через мистецтво розвивають комунікативну , пізнавальну, естетичну активність учнів, що полегшує розуміння дітьми складних суспільних відносин, готує підґрунтя для сприйняття людиною суспільних вимог. Таким чином, використовуючи різні види мистецтва, педагоги відкривають навчання дітям з особливими потребами.
Основним змістом методичної роботи творчої групи вчителів художньо-естетичного циклу протягом даного періоду було:
- оволодіння методичними і теоретичними основами, сучасними досягненнями педагогіки, психології та тифлопедагогіки;
- розвиток ініціативи і творчості вчителів;
- удосконалення інформаційного забезпечення;
- проведення конкурсів, екскурсій, віртуальних мандрівок;
- впровадження елементів інноваційних технологій;
- розвиток креативного мислення;
- організація роботи зі здібними та обдарованими учнями центру;
З метою реалізації навчально-методичної проблеми членами творчої групи вчителів художньо - естетичного циклу були заплановані та виконані заходи:
1.Виступи на засіданнях творчої групи
Обмін досвідом «Інноваційні технології на уроках художньо – естетичного циклу» Тянутова Л.В., Сила Л.В..
Лекторій «Використання музично-дидактичних ігор в процесі музичного навчання та виховання дітей, що мають порушення зору» Тянутова Л.В.
Круглий стіл «Концепція художньо-естетичного виховання учнів в умовах навчально-реабілітаційного центру» Тянутова Л.В.
Дослідження «Не обов’язково бачити, щоб побачити» Життя дитини, що має глибокі порушення зору» Сила Л.В.
Обмін досвідом «Методичні аспекти підвищення мотивації навчання та навчальних досягнень учнів, що мають порушення зору» Сила Л.В., Тянутова Л.В..
Дослідження «Ігрові технології на уроках музичного мистецтва» Тянутова Л.В.
2. Вивчення передового педагогічного досвіду і впровадження його в практику.
«Розвиток творчих здібностей учнів шляхом асоціативно-образного мистецтва» Шпилевська Олена Іванівна (образотворче мистецтво)
«Нетрадиційні форми і методи музичного виховання молодших школярів»
Ровенчин Катерина Віталіївна (музичне мистецтво)
3.Відкриті уроки, декада педмайстерності:
Інтегрований урок: «Мистецтво паперових візерунків у техніці «витинальна графіка». Народні обряди заклику весни у веснянці «Вийди, вийди, Іванку».
«Зустріч з весною на рідній землі».
Інтегрований урок: «Тема материнства у творах мистецтва. Колаж «Портрет мами». Сила Л.В. Тянутова Л.В.
Інтегрований урок з елементами кооперативного навчання: «Чарівне очеретяне диво в художньому образі «Пана» М.Врубеля»
Урок - фотопроект з образотворчого мистецтва «Віртуальна подорож країною образотворчого мистецтва» Сила Л.В.
Відкритий урок: «Світлотінь. Елементи світлотіні. Тренувальні вправи»
Відкритий урок: «Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. «Цілющий натюрморт».
Відкритий урок: «Пейзажний жанр. Мариністичний пейзаж»
Відкритий урок: «Творча майстерня. Сучасні художні техніки. Пластиліновий живопис»
Відкритий урок: «Доля генія» Тянутова Л.В.
4. Робота над самоосвітньою проблемою
«Художньо-дидактичні вправи на уроках образотворчого мистецтва як основний елемент мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів» Сила Л.В.
«Використання елементів різних видів мистецтв у художньому вихованні учнів в умовах навчально-реабілітаційного центру» Тянутова Л.В.
Під час засідань творчої групи проводяться «Хвилинки самоосвіти» на теми:
«Навчання дітей з особливими потребами в ЗОШ: вітчизняний та зарубіжний досвід»
«Книжковий проект: малюнок від уявного до реального для дітей, що мають порушення зору».
«Корекційно – реабілітаційна модель специфічного компоненту овіти учнів з глибокими порушеннями зору».
5. Результативність навчальних досягнень з предметів художньо – естетичного циклу.
ЯКІСТЬ НАВЧАННЯ УЧНІВ
З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
|
2014-2015 н/р |
2015-2016 н/р |
|
2016-2017 н/р |
5 клас |
80% |
80% |
|
83% |
|
|
|
|
|
6 клас |
66% |
77% |
|
87% |
|
|
|
|
|
7 клас |
71% |
71% |
|
85% |
ЯКІСТЬ НАВЧАННЯ УЧНІВ
З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
|
2014-2015 н/р |
2015-2016 н/р |
|
2016-2017 н/р |
5 клас |
80% |
80% |
|
83% |
6 клас |
88 % |
87%
|
|
75%
|
7 клас |
72% |
68% |
|
85% |
8 - А клас |
76%
|
77 % |
|
82%
|
8 - Б клас |
72% |
85% |
|
80% |
Якість успішності з предмету художня культура
2014 - 2015 н/р - 100% (9,11,12 кл.) 10 клас - факультативна форма
2015 – 2016 н/р - 100% (9,10,11,12 кл.)
2016 – 2017 н/р - 100% (9,10,12 кл.)
6. Підвищення професійного рівня шляхом самоосвіти, проходження курсової підготовки при ЧОІППО ім. К.Ушинського, опрацювання фахової методичної літератури.
7. Публікування власного досвіду у фахових журналах.
Журнал «Педагогічні обрії» 2013 рік. Розробка відкритого уроку: «Інтегрований урок з елементами кооперативного навчання: «Чарівне очеретяне диво в художньому образі «Пана» М.Врубеля» Сила Л.В., Чала Р.Г..
8. Позакласна, гурткова робота
Предметний тиждень предметів худ. – естет. циклу.
Відкритий позакласний захід на тему: Година мистецтва « Історія однієї картини…» Сила Л.В.
Відкритий позакласний захід на тему:«Писанки Чернігівщини: історія і сучасність». Сила Л.В.
Відкритий позакласний захід на тему: «Відеосалон. «Цікаво про образотворче мистецтво». Сила Л.В.
Відкритий позакласний захід на тему: «Година мистецтва. «Звідки беруться фарби». Сила Л.В.
Навчально - тематичні екскурсії до мистецьких закладів.
Шкільні виставки дитячих малюнків (тематичні та творчі колективні роботи).
«Творчі майстерні» з митцями (художник Кравченко В. О.).
Участь у міських та всеукраїнських конкурсах дитячого малюнку.
Підготовка музичних номерів до загальношкільного конкурсу «Повір у себе», загальношкільних свят.
9. Невирішені проблеми:
Публікування матеріалів власного досвіду у фахових журналах.
Проведення навчально - тематичних екскурсій до мистецьких закладів.
Забезпеченість учнів необхідними художніми матеріалами для роботи.
КЗ «Чернігівський навчально – реабілітаційний центр»
Чернігівської обласної ради
Висновки роботи
творчої групи вчителів художньо – естетичного циклу над науково – методичною проблемою НРЦ
Голова творчої групи
Сила Л.В.
Чернігів, 2017