Мета проекту: затвердження в суспільній свідомості аксіоми – «Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять»; підвищення екологічної культури і свідомості учнів; формування в дітей дбайливого ставлення до природи, розвиток дослідницьких компетентностей; формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ; привернення уваги до проблеми сучасності – накопичення сміття та його вплив на навколишнє середовище; вивчення проблеми збору та сортування сміття і пошук шляхів вирішення цієї проблеми; сприяти формуванню етичних взаємовідносин людей з довкіллям, прищеплювати учням усвідомлення відповідальності за утримання в належному стані місця проживання.
Завдання проекту: організація практичної діяльності учнів, спрямованої на розв'язання конкретної соціальної проблеми місцевої громади (надмірне накопичення смітників на території села); дослідити територію села щодо накопичення сміттєзвалищ; формувати екологічну культуру та етичні взаємовідносини учнів з довкіллям; розвивати почуття відповідальності за дотримання в належному стані навколишнього середовища; навчити презентувати та захищати власні знахідки та думки; розширювати форми співпраці з батьками; виховувати почуття прекрасного, естетичні смаки, шанобливе та патріотичне ставлення до рідного села.
Очікувані результати проекту: Розвиток життєвої компетентності учнів. Набуття учнями навичок дослідника. Розвиток почуття відповідальності за свої дії. Усвідомлення необхідності вироблення нової екологічної філософії життя, спрямованої на запобігання знищення природних ресурсів і забруднення навколишнього середовища. Проведення ярмарку поробок із вторсировини. Очищення території села від сміття. Запровадження сортування сміття.
Характеристика проекту Тип проекту: пошуково –дослідницький Учасники: учні 3 класу Партнери :батьки, учителі, сільський голова За тривалістю: середньостроковий За кількістю предметів: міжпредметний ( природознавство, основи здоров’я, екологія) Проблемне питання : Як врятувати село від сміття?
Шляхи реалізації: Провести екскурсію територією села Дослідити екологічну ситуацію рідного села. Зібрати фотознімки сміттєзвалищ Виготовити сміттєві баки для сортування сміття. Провести акцію “ Скажемо сміттю –НІ!” Виготовити поробки та аплікації із вторсировини та мозаїку із пластикових пробок. Зняти відеоролик для жителів села про шкідливість відходів і поширити його у соцмережі. Написати звернення до сільського голови про організацію суботника “ Вилікуємо разом наше село”.
Робота над проектом І. Підготовчий етап 1. Розподіл дітей на групи, враховуючи їхні інтереси та захоплення. 2. Ознайомлення з темою колективної роботи. 3. Проведення інструктажів ІІ. Планування проекту 1. Ознайомлення з метою та завданнями для групової роботи: Ігрупа. Підготовка та збір інформації про засміченість села. Колекція фотознімків. ІІ група. Виготовлення поробок та аплікацій. ІІІ група . Збір інформації з різних джерел про шкідливість сміттєвих відходів. 2. Визначення шляхів виконання завдань, пошуку інформації. 3. Розподіл обов’язків між членами груп.
ІІІ. Реалізація проекту 1. Самостійна робота учасників проекту над індивідуальними та груповими дослідженнями. 2. Виконання поробок та аплікацій. 3. Проведення акції та суботника. 4. Виготовлення баків для сортування сміття. ІV. Підсумок проекту 1. Розповідь учнів про свою роботу в проекті. Створення презентації. 2. Демонстрація поробок. 3. Випуск відеоролика у соцмережу.