Урок природознавства "Харчування"

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства для учнів 3 класу загальноосвітньої школи (за підручником Т.Г.Гільберг, Т.В. Сак)
Перегляд файлу

ХАРЧУВАННЯ

Мета: ознайомити учнів з групами продуктів харчування, з речовинами, з яких вони складаються, що таке вітаміни; формувати уявлення про гігієну харчування і догляд за зубами; розвивати навички правильно харчуватися; доглядати за зубами; виховувати бережливе ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров’я.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручники, мультимедійний супровід.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.(Слайд 1)

Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам починати,

Кличе в подорож дзвінок.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Що ви можете сказати про стан неба?
  •  Яка сьогодні температура повітря?
  • Чи є надворі вітер?
  • Чи спостерігали якісь інші явища?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Фронтальне опитування.
  • Для чого людині потрібні поживні речовини?
  • Як побудована травна система?
  • Які зміни відбуваються з їжею в органах травлення?
  1. Творче завдання.
  • З’єднайте стрілками назви органів травлення в тій послідовності, в якій відбувається травлення.

 

СТРАВОХІД  РОТОВА ПОРОЖНИНА    ПРЯМА КИШКА

ТОВСТА КИШКА   ШЛУНОК   ТОНКА КИШКА

  1. Індивідуальне опитування.
  • Що відбувається з їжею в ротовій порожнині?
  • Яку роботу виконує шлунок?
  • Як вплине на органи травлення «хворий зуб»?

ІV.Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадайте загадки (Слайд 2)
  • Добрий зелений, добрий солений,

Добрий і сирий. Хто він такий? (Огірок)

  • Сидить баба на грядках,

Вся закутана в хустках! (Капуста)

  • Хто ховає під кущі наші супи і борщі? (Картопля)
  • Навесні цвітуть жовтим цвітом,

А в жнива – червоним плодом. (Помідори)

  • В земляній сиджу коморі,

А коса моя надворі. (Морква)

  • Без рук, без ніг, а на тичині в’ється. (Горох)
  • Сам червоний, а чуб зелений. (Буряк)
  • Що ви бачите на екрані?
  1. Бесіда.(Слайд 3)
  • Як назвати все одним словом? (Овочі, продукти)
  • Навіщо потрібні продукти людині?
  • Які ще продукти ви знаєте?
  • На які дві групи їх можна поділити за походженням?

(Слайд 4)

ПРОДУКТИ

 

 

РОСЛИННОГО ПОХОДЖЕННЯ   ТВАРИННОГО ПОЖОДЖЕННЯ

 

V.  Повідомлення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося, з чого складаються  продукти харчування, як правильно харчуватися, чому важливо дотримуватися гігієни харчування, як доглядати за зубами.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя.
  • Щоб ви росли здоровими, ваші зріст і маса відповідали нормами, щоб не покидало бажання активної діяльності, треба правильно харчуватися продуктами, корисними для здоров’я.
  • Основні складові харчових продуктів (Слайд 5)

Білки

Жири

Вуглеводи

ЇЖА    Вітаміни

Мінеральні речовини

Клітковина або рослинні волокна

Вода

 

 

  1. Цінність основних продуктів харчування

а) Слово вчителя

− Людина росте до 24 років. Білок будує наше тіло. М’язи, кров, внутрішні органи, волосся, нігті, шкіра – це переважно білки. Найбільші джерела білка – це м'ясо, риба, яйця, сир, боби. (Слайд 6)

Харчові жири є джерелом енергії, вони беруть участь в обміні речовин. Людина повинна споживати тваринні і рослинні жири: сало, масло, сметану, сир, олію, горіхи, вівсяні і гречані крупи. (Слайд 7)

    Вуглеводи в організмі використовуються як джерело енергії для нормальної роботи м’язів, серця та печінки. Вуглеводами нас забезпечують рослини, тому слід вживати  хліб, крупи, цукор, картоплю, моркву, буряки, фрукти, мед.

(Слайд 8)

 Вітаміни нам необхідні для нормального обміну речовин та активної життєдіяльності. (Слайд 9)

 Мінеральні речовини – беруть участь у творенні тканини, сприяють підтриманню рівноваги водно-сольового обміну, запобігають деяким хворобам.

 Корисно школярам готувати сирники, вареники, кашу з молоком, молочні супи, а до м’ясних і рибних страв обов’язково додавати овочеві гарніри. Їжа повинна бути різноманітною, щоб організм отримував усі необхідні речовини для життя.

б)Правила харчування (Слайд 10)

  • Їжа має бути різноманітною
  • Їсти потрібно в один і той самий час
  • Їсти треба повільно, не поспішати, ретельно пережовуючи
  • Важливо не переїдати

в) Бесіда про зуби та їх значення. (Слайд 11)

− Без здорових зубів не може бути нормального травлення.

  • Чи знаєте ви, скільки в людини зубів?
  • У дорослої людини їх 32. Зуби – це найтвердіша частина людського організму. Шар білої емалі, яким вони вкриті, не поступається твердістю слонової кістки.
  • Що потрібно робити, щоб зуби не руйнувалися?

г) Догляд за зубами. (Слайд 12)

  • Чистість зуби вранці і ввечері (1-2 хв).
  • Щітку мийте з милом і зберігайте голівкою догори.
  • Після їжі прополіскуйте ротову порожнину.
  • Зубну щітку замінюйте на нову 4 рази на рік.
  • Відвідуйте стоматолога двічі на рік.

 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота з підручником

а) Читання статті с.151-153

б) Розгляд ілюстрації 120 (підручник, с.152)

в) Словникова робота

БІЛКИ, ЖИРИ, ВУГЛЕВОДИ, ВІТАМІНИ

г) Відповіді на запитання

д) Для допитливих (підручник, с.153)

е) Висновки

− З продуктами харчування людина отримує поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни. Щоб бути здоровим, важливо правильно харчуватися, дотримуватися гігієни харчування.

є) Розгляд і аналіз ситуацій

  • Наталка дуже любить цукерки. Вона їсть їх і на сніданок, і на перервах, і на обід. Особливо вона любить їх їсти ввечері до чаю. Іноді у неї болять зуби. Тільки Наталка вважає, що зуби – це не такий важливий орган, аби тільки не боліли.
  • Миколка любить м'ясо і не любить овочі. Він говорить, що білок дає багато енергії, та це ще дуже смачно, особливо шашлики.
  • Славко набігався у вихідний день. Ніколи було йому поїсти. Наближався вечір. Славко накинувся на їжу. Чого він тільки не куштував. Наївся так, що з місця не міг зійти. «Оце й добре, − сказав Славко, − тепер можна й спати лягати…»
  • Чи згодні ви з дітьми?
  • Що ви їм можете порадити?

ж) Робота над прислів’ями.

  • Хліб – батько, а мати – вода.
  • Каші маслом не зіпсуєш.
  • Добрий кухар – найкращий лікар.

 VІІІ. Підсумок уроку.

  • Для чого ми вживаємо їжу?
  • Яку їжу вважаємо здоровою і корисною?
  • Пригадайте правила гігієни харчування

ІХ. Домашнє завдання.

Опрацювати статтю «Харчування» в підручнику. Скласти меню на сніданок, обід і вечерю.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
1082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку