ХАРЧУВАННЯ
Мета: ознайомити учнів з групами продуктів харчування, з речовинами, з яких вони складаються, що таке вітаміни; формувати уявлення про гігієну харчування і догляд за зубами; розвивати навички правильно харчуватися; доглядати за зубами; виховувати бережливе ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров’я.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручники, мультимедійний супровід.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.(Слайд 1)
Знову день почався, діти,
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам починати,
Кличе в подорож дзвінок.
ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
СТРАВОХІД РОТОВА ПОРОЖНИНА ПРЯМА КИШКА
ТОВСТА КИШКА ШЛУНОК ТОНКА КИШКА
ІV.Актуалізація опорних знань.
Добрий і сирий. Хто він такий? (Огірок)
Вся закутана в хустках! (Капуста)
А в жнива – червоним плодом. (Помідори)
А коса моя надворі. (Морква)
(Слайд 4)
ПРОДУКТИ
РОСЛИННОГО ПОХОДЖЕННЯ ТВАРИННОГО ПОЖОДЖЕННЯ
V. Повідомлення теми і мети уроку.
− На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося, з чого складаються продукти харчування, як правильно харчуватися, чому важливо дотримуватися гігієни харчування, як доглядати за зубами.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Білки
Жири
Вуглеводи
ЇЖА Вітаміни
Мінеральні речовини
Клітковина або рослинні волокна
Вода
а) Слово вчителя
− Людина росте до 24 років. Білок будує наше тіло. М’язи, кров, внутрішні органи, волосся, нігті, шкіра – це переважно білки. Найбільші джерела білка – це м'ясо, риба, яйця, сир, боби. (Слайд 6)
Харчові жири є джерелом енергії, вони беруть участь в обміні речовин. Людина повинна споживати тваринні і рослинні жири: сало, масло, сметану, сир, олію, горіхи, вівсяні і гречані крупи. (Слайд 7)
Вуглеводи в організмі використовуються як джерело енергії для нормальної роботи м’язів, серця та печінки. Вуглеводами нас забезпечують рослини, тому слід вживати хліб, крупи, цукор, картоплю, моркву, буряки, фрукти, мед.
(Слайд 8)
Вітаміни нам необхідні для нормального обміну речовин та активної життєдіяльності. (Слайд 9)
Мінеральні речовини – беруть участь у творенні тканини, сприяють підтриманню рівноваги водно-сольового обміну, запобігають деяким хворобам.
Корисно школярам готувати сирники, вареники, кашу з молоком, молочні супи, а до м’ясних і рибних страв обов’язково додавати овочеві гарніри. Їжа повинна бути різноманітною, щоб організм отримував усі необхідні речовини для життя.
б)Правила харчування (Слайд 10)
в) Бесіда про зуби та їх значення. (Слайд 11)
− Без здорових зубів не може бути нормального травлення.
г) Догляд за зубами. (Слайд 12)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу
а) Читання статті с.151-153
б) Розгляд ілюстрації 120 (підручник, с.152)
в) Словникова робота
БІЛКИ, ЖИРИ, ВУГЛЕВОДИ, ВІТАМІНИ
г) Відповіді на запитання
д) Для допитливих (підручник, с.153)
е) Висновки
− З продуктами харчування людина отримує поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни. Щоб бути здоровим, важливо правильно харчуватися, дотримуватися гігієни харчування.
є) Розгляд і аналіз ситуацій
ж) Робота над прислів’ями.
VІІІ. Підсумок уроку.
ІХ. Домашнє завдання.
Опрацювати статтю «Харчування» в підручнику. Скласти меню на сніданок, обід і вечерю.