Проєктування індивідуальної освітньої траєкторії успіху учня визначена умовами часу, а її суть визначена баченням таких основних засад розвитку сучасного ліцею: Освіта сьогодні – це передусім створення умов для розгортання природних задатків та схильностей учнів. Ліцей – це освітній простір для руху учня за індивідуальним маршрутом, для взаємного обміну ідеями, відкриттями між такими ж, як він сам, унікальними і неповторними особистостями. Головним результатом сучасної освіти має бути повноцінно прожите дитинство і юність, збережене здоров’я й радість пізнання, розвинуті в собі розумові, творчі та комунікативні здібності, емоційний інтелект.
ІНДИВІДУАЛЬНА ОСВІТНЯ ПРОГРАМАдва погляди на одну проблему {21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Основні постулати позиції АОсновні постулати позиції Б1. Освіта (школа) – це сонце, навколо якого обертаються учні і рухаються згідно із заданою навчальними програмами траєкторією.1. У центрі всесвіту перебуває дитина, вона і є тим сонечком навколо якого обертаються “планети” (вч.-предм., тьютори, псих. та ін.), покликані забезпечити рух учнів за ІОТ. 2. Яйця курку не вчать!2. В епоху інформаційного вибуху і миттєвого “старіння” знань яйця вчать курку.3. Визначення змісту освіти кожної дитини є функцією держави, планування навчального процесу є функцією дирекції школи та вчителя.3. Я хочу сам планувати своє навчання, ніхто не має права визначати зміст моєї освіти, ще до того, як я потрапив до школи4. Освіта – це те, що людина знає і пам’ятає.4. Освіта – це те, що залишаєтся після того, як усе вивчене в школі вже забуто.
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Основні постулати позиції АОсновні постулати позиції Б5. Учні повинні здобути освіту в обсязі не нижчому,ніж передбачено державними стандартами .5. Національні стандарти можуть бути лише своєрідними еталоном,який допоможе зорієнтуватись і за власним бажанням визначити основні напрями руху за ІОТ.6. Учитель може створити необхідні умови для того,щоб більшість учнів змогла опанувати навчальну програму з його предмета. Для цього й застосовують індивідуальний підхід до учнів в процесі навчання, можливість залишити учня на повторний курс.6. Кожна програма, яку не можуть опанувати діти, вбиває їхню гідність, топче надію, позбавляє віри в свої сили. Через це приниження проходять три чверті укр. дітей, і воно залишає відбиток упродовж усього життя.7. Батьки зобов’язані контролювати роботу учнів, над виконанням д. з., допомагати вчителю підтримувати дисципліну та порядок. 7. Батьки повинні почуватися повноправними учасниками освітнього процесу, знати, що відбувається з їхньою дитиною в школі, як вплинути на ситуацію.8. Ліцей – це місце, де реалізується держ. політика в освіті8. Ліцей – це стиль викладання, творчий підхід педагогів до справи.
Рекомендації щодо здійснення та розробки ІОТКРОК 1 ЗДІЙСНЮВАТИ ПСИХОЛОГО-ДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ УЧНЯ ЗА ТАКИМИ ПОКАЗНИКАМИ:1. Прізвище, ім’я, по батькові.2. Рівень інтелектуального розвитку.3. Індивідуальні особливості пам’яті, мислення, уваги, характеру.4. Ставлення до навчання.5. Навчальні інтереси.6. Позашкільні інтереси.7. Рівень умінь та навичок навчальної діяльності.8. З яких предметів виявляє здібності(або не встигає ).9. Рівень активності.10. Дисципліна, культура поведінки.
11. Рівень естетичного розвитку та світогляду.12. Виховний вплив сім’ї.13. Індивідуальні особливості учня.14. Стан здоров’я, стомлюваність.15. Переважні причини слабкої успішності, вихованості.16. Рівень розвитку емоційно – вольових рис.17. Запропоновані заходи впливу, рекомендації. Над заповненням даної характиристики працюємо протягом року.
КРОК2 Лист визначення освітніх потреб{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Учень Батьки Школа Навіщо мені потрібно навчатися за цим профілем?Чого я хочу навчатись? Мої питання і проблеми. Що я хочу зробити? Бачення майбутнього. Необхідні ресурси. Очікуваний результат. Нашу дитину цікавить… Майбутнє бачення професії. Нам потрібні додаткові знання… Нас цікавлять такі проблеми… Про свою дитину хочемо сказати… Вашій дитині можемо запропонувати…забезпечити…сприяти…визначення ресурсів для проектування. ІОТ здійснюється на основі даних діагностики: -ваша дитина має такі особливості…;-їй дуже добре вдається…;-справляється з…;-має високий рівень…
Індивідуально-психологічні особливості{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Темперамент. Характер Самооцінка. Тип темпераменту – меланхолік (за методикою Айзенка). Характерна підвищена чутливість, вразливість, тривожність. За результатами вивчення акцентуацій характеру переважає гіпертимна, емотивна, циклотимічна. Богдана активна, переважно має гарний настрій, полюбляє спілкуватися з іншими, але разом з цим є вразливою і чутливою, характерна зміна настрою. Високий рівень
Пізнавальна сфера{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Увага. ПамятьІнтелект. Уява За результатами виконання коректурної проби Бурдона – висока стійкість та зосередженість. За методиками “Впізнавання фігур” та “10 слів” зорова пам’ять – високий рівень. Слухова пам’ять – добре розвинена. За результатами виконання тесту Амтхауера – найкраще розвиненим є просторовий інтелект. За результатами теста Торенса (невербальний варіант) - достатній рівень гнучкості мислення. Високий рівень оригінальності
Інтереси{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Предмети , що цікавлять. Позашкільні інтереси. Читацькі інтереси. Предмети суспільно-гуманітарного напряму- Українська мова та література- Історія- Правознавство- Іноземні мови (англійська та французька)Бальні танціМузика. Бісероплетіння. В’язання гачком. Свічковаріння. Фотографія. ПодорожіКвілінг. Енциклопедична література. Класична література. Пригодницькі твори
Методика вивчення стосунків учня з людьми його близького оточення{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}№Показники стосунків. Батьки. Мати Дідусь Бабуся Брат Сестра Друг. Друзі Подруга Подруги Одноклас. Учитель Куратор Тренер 1 Обговорюємо книжки, фільми****2 Говоримо про політику, спорт****3 Довіряю свої особисті проблеми, бажання, життєві плани***4 Розповідаю про своє ставлення до людей, друзів, знайомих***5 Раджуся, коли купую одяг**6 Звертаюсь по допомогу, пораду, зіткнувшись із різними труднощами**7 Шукаю розуміння, підтримки, якщо в чомусь розчаровуюсь, щось мене мучить**
Ковач Богдана Леонідівна25.12.1997 р. Таємниця іменіБогдана- слухняна, добра, лагідна, не набридлива дитина. Ні батькам, ні вихователям не завдає клопотів. Такою вона залишається і в шкільні роки. Довкола неї завжди багато друзів і подруг.“Зимові” - із суперечливою вдачею, уперті і наполегливі. Вони ближчі до батька ніж до матері, і взагалі дуже схожі на батька. Народженні взимку – досить активні особи, це тип “студенток – громадських діячок”. Вони розсудливі: спочатку подумають, а потім зроблять щось.
Запропоновані заходи впливу, рекомендаціїСтворювати умови для самореалізації, саморозкриття;заохочувати активність, ініціативність, наполегливість;Враховувати індивідуальні психологічні особливості під час навчання;Заохочувати та підтримувати пізнавальну мотивацію;Підтримувати інтереси та захоплення.