АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ Підвищення інтересу учнів до вивчення математики, яку більшість учнів вважають нудною і сухою дисципліною. Розширення знань учнів з літератури, історії. Якщо теорема Піфагора так популярна і у наші часи, то в ній закладені основи, які дозволяють використовувати її у широкому діапазоні.
ХРОНОЛОГІЯ РОЗВИТКУ ТЕОРЕМИ ДО ЧАСІВ ПІФАГОГРА № з/п Історичне місце Дата 1 Давній Китай (математична книга Чу – пей) 2400 р. до н. е. 2 Давній Єгипет (гарпедонапти) 2300 р. до н. е. 3 Вавілон (Хаммурабі) 2000 р. до н. е. 4 Давня Індія (збірник Сульвасутра) 600 р. до н. е. 5 Піфагор 570 р. до н. е.
ДОВЕДЕННЯ СТАРОДАВНЬОГО КИТАЮ Площа зовнішнього квадрата буде дорівнювати: (а + в)2. Площа кожного з трикутників буде дорівнювати: ав. Площа внутрішнього квадрата буде дорівнювати: с2. Отже маємо Sкв = (а + в)2 = 4ав +с2. З іншого боку (а + в)2 = 2ав + с2. Якщо рівні ліві частини. То і праві також рівні: а2 + 2ав + в2 = 2ав + с2 , після спрощення отримуємо: а2 + в2 = с2. Теорема доведена.
ВИСНОВКИ Отримані данні, можна використовувати на уроках і у позаурочний час Теорема Піфагора – це одне с величних відкриттів людства; Доведення теореми дозволяє неочевидне зробити очевидним; За допомогою теореми Піфагора можна вивести більшість інших теорем геометрії; Теорема Піфагора має велике використання на практиці. Інформація, надана в роботі, демонструє красоту математики, як науки.