Презентація "Проза 1920р. М. Хвильовий"

Про матеріал
Додатковий матеріал до уроку українська література у 11 класі. Дає змогу більш цікаво викладати навчальний матеріал здобувачам освіти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сарджент Шрайвер Сказав: “Просто мандрувати – це нудно. А от мандрувати з метою – це захопливе і корисне заняття”.

Номер слайду 2

Тема: ПРОЗА. Жанрово-стильове розмаїття. Нові теми, проблеми. Часткова ідеологічна заангажованість, її експериментаторські модерністичні пошуки, опертя на національну і європейську традиції. Зв’язок із поезією. Микола Хвильовий (Фітільов). Життєвий і творчий шлях. Провідна роль у літературному житті 1920-х років. Романтичність світобачення. Участь у ВАПЛІТЕ, у дискусії 1925-1928 рр.

Номер слайду 3

Потрібно з'ясувати особливості української прози першої третини XX ст.; ознайомитись із життєвим і творчим шляхом М. Хвильового, розглянути причини дискусії; виховувати прагнення до пізнання, любов до літератури, до рідної мови.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Проблемне питання: Яким шляхом йшли українські прозаїки? М. Хвильовий?

Номер слайду 6

«Мозковий штурм»: 1. Прозовий твір – це … 2. Проза прийшла у світ літератури з якої країни? 3. Спочатку з’явилася поезія, чи проза як термін? 4. У якому столітті письменник-прозаїк відтіснив поета на другий план? 5. Прозу класифікують за чим? 6. Твір у прозі великого обсягу – це … 7. Невеликого обсягу – це … 8. Середнього обсягу – це …

Номер слайду 7

Завдання: записати нові жанрові різновиди прози; спробувати визначити значення понять.

Номер слайду 8

Нові жанрові різновиди: Роман у новелах; гумореска, усмішка; поема у прозі; науково-фантастичний роман; кіноповість; трилогія; урбаністичний роман; політична комедія.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Завдання: Назвати історичні події, які відбувались на Україні, спробувати назвати тематику творів.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Стали популярними модерністські стильові течії: футуризм ( це мистецтво антигуманізму, яке має відбити настання часу техніки. Спрямування футуризму можна виразити трьома «М»: місто, машина, маса ); неоромантизм (прагнення поєднати ідеал з дійсністю, визволення особистості, привернення уваги до чуттєвої сфери людини); імпресіонізм (заснований на принципі безпосередньої фіксації вражень, спостережень, співчуття ); експресіонізм (посилена увага до внутрішнього світу людини, наголошення на авторському світосприйнятті); вітаїстичність (лат. Vita — життя) — риса модерністської літератури перших десятиліть XX століття, що виявилась у погляді на стихію життя як першооснову світових процесів. В українській літературі вітаїстичність позначилась на формуванні «романтики вітаїзму» (життєлюбство) з її настановою на перетворення світу, формування активної, сильної особистості та нації.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Сергій Володимирович Пилипенко - організатор Сава Захарович Божко Володимир Зенонович Ґжицький Андрій Васильович Головко «…боротьба із власницькою міщанською ідеологією серед селянства й виховання як своїх членів, так і широких селянських мас у дусі пролетарської революції, залучення їх до активної творчості в цьому напрямку».

Номер слайду 15

Василь Еллан-Блакитний Володимир Миколайович Сосюра Микола Григорович Хвильовий Ключова статутна вимога — творчість українською мовою. Боротьба пролетаріату за світле майбутнє.

Номер слайду 16

Оголосили себе «бойовим загоном пролетарського фронту»; Не обійшлося без вульгаризації мистецтва. Цьому угрупуванню можна протиставити об'єднання МАРС  Павло́ Матві́йович Усе́нко Олексій Леонардович Кундзіч

Номер слайду 17

Борис Антоненко-Давидович, Григорій Косинка, Марія Галич, Євген Плужник, Валер’ян Підмогильний, Тодось Осьмачка. Київ, вулиця Володимирська, 49, 1925 рік. Усіх, крім першого й останнього, розстріляно в 1930-х Боротьба з графоманством

Номер слайду 18

Номер слайду 19

ВАПЛІТЕ займало незалежну позицію і стояло на засадах творення нової української літератури кваліфікованими митцями, що ставили перед собою вимогу вдосконалення, засвоєння найкращих здобутків західноєвропейської культури. Лідером організації був м. Хвильовий. Президентами — Михайло Яловий  (пізніше Микола Куліш), секретарем — Аркадій Любченко 

Номер слайду 20

Молодняк - МАРС Гарт-Плуг ВАПЛІТЕ- Плуг

Номер слайду 21

Яким шляхом йшли українські прозаїки?

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Академік О. Білецький назвав М.Хвильового «основоположником справжньої української прози», а починав з поезії. Український прозаїк,поет, публіцист… Справжнє ім’я Микола Григорович Фітільов

Номер слайду 24

В. Коряк: «Істинно: Хвильовий. Сам хвилюється і нас усіх хвилює, п’янить і непокоїть, дратує, знесилює і полонить. Аскет і фанатик, жорстокий до себе і до інших, хворобливо вразливий і гордий, недоторканий і суворий, а часом — ніжний і сором’язливий, химерник і характерник, залюблений у слово, у форму, мрійник».

Номер слайду 25

Життєвий шлях М. Хвильового…

Номер слайду 26

Погляди М. Хвильового: Українська література повинна мати індивідуальний шлях розвитку, не копіювати досягнення інших літератур. Письменник має бути обдарованим від природи. Осуд масовизму й вульгаризації у літературі. Проникнення ідеями “романтики вітаїзму” (життєлюбства). Протест проти “диригентської палички” Москви.

Номер слайду 27

Час появи на літературній арені ВАПЛІТЕ збігся з розгортанням найгучнішої літературної дискусії 1925—1928 рр., яка мала об'єктивні підвалини — визначення сучасного стану і подальшого шляху розвитку українського мистецтва.

Номер слайду 28

Літературна дискусія 1925—1928 рр. , яка стала політичною…

Номер слайду 29

Дискусія почалася з його статті «Про «сатану в бочці», або про графоманів, спекулянтів та інших «просвітян»». У розпалі  літературної дискусії  з'являються  і  цикли памфлетів Миколи Хвильового «Камо грядеши», «Думки проти течії», «Апологети писаризму» та стаття «Україна чи Малоросія?», у яких розкривалася, глибоко аргументувалася суть проголошених ним гасел орієнтації на «психологічну Європу», «геть від Москви», «романтики вітаїзму».

Номер слайду 30

Номер слайду 31

«Гайд-парк»

Номер слайду 32

Складається враження, що цій людині судилося перейти всіма колами пекла, а до раю так і не потрапити...

Номер слайду 33

Домашнє завдання: Вивчити біографію та літературну діяльність М.Хвильового. Прочитати «Я(Романтика)». Випереджувальні завдання: мова новели, значення простих речень. Повторити стильові ознаки новели, неоромантизм, громадянська війна. Індивідуальні: Стосунки між матір’ю і сином. Роздвоєність особистості. Цитати з новели: Боротьба між добром і злом. Роздвоєність особистості.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Струбицький Максим
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Великая Аллочка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Остапович Марія Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
27 грудня 2019
Переглядів
9085
Оцінка розробки
4.5 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку