Презентація "Пряма та обернена пропорційні залежності"

Про матеріал

До підручника "Математика 6 клас. Н.А. Тарасенкова та ін."

Мета: Сформувати уявлення учнів про пряму пропорційну за­лежність величин, ознайомити із прикладами таких величин, що їх учні зустрічають у повсякденному житті та під час вивчення шкільних пред­метів; сформувати вміння розв'язувати задачі цього типу складанням пропорції. Сформувати уявлення учнів про зміст поняття обернено про­порційних величин; навчити відрізняти прямо і обернено пропорційні вели­чини, розв'язувати обернено пропорційні величини складанням пропорції. Розвиток логічного мислення учнів. Виховання працьовитості, культури мовлення.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пряма та обернена пропорційні залежності6 клас. Вчитель математики: Лукичова Н. С.

Номер слайду 2

Мета:сформувати уявлення учнів про пряму пропорційну за­лежність величин, ознайомити із прикладами таких величин, що їх учні зустрічають у повсякденному житті та під час вивчення шкільних пред­метів; сформувати вміння розв'язувати задачі цього типу складанням пропорції.сформувати уявлення учнів про зміст поняття обернено про­порційних величин; навчити відрізняти прямо і обернено пропорційні вели­чини, розв'язувати обернено пропорційні величини складанням пропорції.розвиток логічного мислення учнів.виховання працьовитості, культури мовлення.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Перевірка домашнього завдання

Номер слайду 7

Відповіді:{22838 BEF-8 BB2-4498-84 A7-C5851 F593 DF1}1. – 3;1.- 2; 2. – 2;2. – 2;3. – 4;3. – 2.{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861} І Варіант І ІІ Варіант

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Робимо висновок: Дві величини називаються прямо пропорційними, якщо за умови збільшення (зменшення) однієї величини в кілька разів інша величина також збільшується (зменшується) у стільки ж разів. Дві величини будемо називати обернено пропорційними, якщо збільшення однієї в декілька разів тягне за со­бою зменшення іншої величини у ту саму кількість разів і навпаки.

Номер слайду 12

Приклад 1. За 3,2 кг товару заплатили 11, 52 грн. Скільки треба за­платити за 1,5 кг такого товару?

Номер слайду 13

Окрім розуміння змісту поняття обернено пропорційні величини, маємо навчитися розв'язувати задачу складанням пропорції. Задача. Для будівництва стадіону 5 бульдозерів розчистили ділянку за 210хв. За який час 7 бульдозерів розчистять цю ділянку?

Номер слайду 14

Розглянемо приклад:

Номер слайду 15

Номер слайду 16

продовження2. Які з наступних величин є прямо пропорційними, а які обернено пропорційними:а) кількість хлібин та їхня маса при сталій масі однієї хлібини;б) довжина і ширина прямокутника при сталій площі:в) площа прямокутника і його довжина при сталій ширині;г) швидкість потягу і час для подолання ним заданої відстані;д) кількість пакетів і маса одного пакета при розфасуванні 10 кг борошна;є) площа квадрата і довжина його сторони;ж) вартість і кількість товару при одній і тій же ціні?

Номер слайду 17

Письмові вправи: Сталева кулька об'ємом 5 см3 має масу 39 г. Яку масу має кулька об'ємом 2,5 см3, зроблена з тієї ж сталі?Зі 100 кг насіння льону виходить 37 кг олії. Скільки олії вийде із 250 кгтакого насіння?На деякій ділянці залізничного шляху старі рейки завдовжки 6 м вирішили замінити новими завдовжки 9 м. Скільки потрібно новихрейок, щоб замінити 720 старих?

Номер слайду 18

Письмові вправи: Два прямокутники мають однакову площу. Довжина одного прямо­кутника 8 м, а ширина 4,5 м. Знайдіть довжину другого прямокутника,якщо його ширина дорівнює 2 м. У книжці 448 сторінок, на кожній сторінці 41 рядок, у кожному рядку в середньому 54 букви. На скількох сторінках може бути передрукова­на ця книжка, якщо на сторінці буде 48 рядків і в кожному рядку 42 бу­кви. — Обернено пропорційні величини.

Номер слайду 19

Робота з підручником: Усно: № 591, 592,593. Рівень А : № 594,599,603. Рівень Б: №604,609,611,615. Рівень В : № 621, 622.

Номер слайду 20

Підсумки урокуІгровий момент. Уявіть собі, що на Землі відбулась плутанина і для процесів, що опи­суються прямою пропорційністю, використовують обернену пропорцій­ність і навпаки. Тоді б ми говорили:- Чим більше купуємо цукерок, тим .... (менше сплачуємо грошей).- Чим довше горить свічка, тим... (вона довша і т. ін.)Придумайте свої подібні переплутані висновки.

Номер слайду 21

Домашнє завдання§ 14 на ст .101,№ 596, 602, 614. Додатково: Виконати завдання на ст .27 у робочому зошиті.

Номер слайду 22

Використані джерела: Ресурси інтернет: https://www.slideshare.net/ippo-kubg/6-38444189. Презентація вч. Медвідь З. Г. – м. Києв.http://svitppt.com.ua/matematika/vidnoshennya-osnovna-vlastivist-vidnoshennya.html . http://svitppt.com.ua/matematika/proporciya.html. Посібник. С. П. Бабенко. Уроки математики 6 клас.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Вигоднер Діана Ісаківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Крижанівська Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Константинова Олена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Isoyan Artyom
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    4.0
  5. Катрін Альона Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Кравчук Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pptx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
24598
Оцінка розробки
4.7 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку