6 клас. Математика Тема. Відношення. Основна властивість відношення..

Про матеріал

Тема. Відношення. Основна властивість відношення.

Мета:

формувати поняття про відношення як частку двох чисел, виробити уміння застосовувати основну властивість відношень та записувати відношення різними способами;

розвивати інформаційні компетенції, мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики;

виховувати старанність, наполегливість, активність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Чільне місце в системі моєї діяльності належить урокам. Саме на уроках учні отримують важливі теоретичні знання з математики, вчаться їх застосовувати на практиці. Конструюючи кожен урок, я враховую різні чинники, які впливають на розвиток уроку, як форму організації навчального процесу. Продумуючи урок, планую ситуацію, яка формує інтерес до вивчення конкретного матеріалу на етапі постановки мети, мотивації пізнавальної діяльності; спонукає до самостійності в процесі оволодіння змістом навчання на етапі осмислення і засвоєння; веде до використання їх у нових ситуаціях. Найчастіше використовую методи: проблемний виклад, пошуковий, дослідницький, евристичний тощо. Засобами реалізації проблеми вибираю роботу з текстом підручника, пошук фактів, асоціативний ряд, вивчення таблиць, графіків, перегляд презентацій, спілкування, короткі перевірочні роботи, математичні диктанти тощо.

        Для створення проблемних ситуацій на уроках математики використовую: історичні екскурси, життєві факти, цікаві задачі. Роботу на уроці організовую так, щоб кожен учень працював активно, на повну силу,  а наслідок – розвиток пізнавального інтересу, логічного мислення, формування чітких умінь і навичок.

Урок 1.

Тема. Відношення. Основна  властивість відношення.

Мета:

  • формувати поняття про відношення як частку двох чисел, виробити уміння застосовувати основну властивість відношень та записувати відношення різними способами;
  • розвивати інформаційні компетенції, мислення, пам’ять, увагу, інтерес до математики;
  • виховувати старанність, наполегливість, активність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь.

Методи: словесні: розповідь, бесіда,  створення опорного конспекту, коментар до виконання вправ, використання ключових слів, методи мотивації, збудження інтересу;

Практичні: розв’язування вправ,  метод повторення, виконання вправа за зразком, поступового ускладнення завдань.

Обладнання: картки самооцінювання, опорний конспект, зразки завдань; роздатковий  матеріал.

Структура уроку:

І.    Організаційний етап.

ІІ.   Перевірка домашнього завдання.

ІІІ.  Актуалізація опорних знань.

ІV.  Мотивація навчальної діяльності.

V.   Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

VІ.   Формування вмінь та навичок.

VІІ.  Контрольно - коригувальний етап.

VІІІ. Підсумок уроку.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

             Я рада знову бачити вас. Найбільша цінність будь-якої держави – люди. Але вони є не тільки цінністю, а і творцями. Для цього  необхідно бути освіченою людиною. Стати такою можна тільки тоді, коли розум не знає ні хвилинки спокою, а сили розумові додають вправи та постійний пошук.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

             Почнемо із взаємоперевірки домашнього завдання.

(Учні у парах оцінюють домашнє завдання за охайність, повноту та дехто за правильність і виставляють бали у картки самооцінювання. 2 бали. )

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 Почнемо із вправ, що допоможуть налаштуватися на роботу.

           Запиши без помилки – 3 бали.

1. Запишіть у вигляді звичайного дробу:

а) 3:5     б) 2:5        в) 5:6      г) 4:1.

2.Запишіть у вигляді частки     ;    ;    ;  .

3.Визначте у скільки разів 10 кг більше за 6 кг.

 Яку дію ви виконували?

VI. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми і мети уроку.

        А чи часто вам доводиться ділити у повсякденному житті?   Виконуючи ці завдання, ми робили одну й ту саму дію: ділили перше число на друге. І отримували відповідь на поставлене завдання. Тому на уроці ми й поговоримо про такі ча­стки більш докладно.

         Сьогодні ми вивчаємо п. 19 підручника « Відношення». Як же пов’язані між собою дія ділення і тема нашого уроку? Про це ви дізнаєтеся, прочитавши початок параграфа у підручнику.

V. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

(Діти читають початок тексту підручника. Потім відповідають на питання у формі  «Незакінчене речення». Правильна відповідь 1 бал.)

 Синонімами в українській мові називають…

 Поняття квадрат числа має синонім…

Синонім до слова відсоток -…

Синонім до слова частка - …

Відношення чисел це …

Відношення показує …

Відношення можна записати за допомогою …

            Розповідь учителя і створення опорного конспекту.

               Отже, запис  а : в називають часткою чисел, відношенням чисел. Записують за допомогою знака ділення та риски дробу. Але якщо ми запишемо відношення за допомогою риски дробу, то і отримаємо дріб. А ми знаємо що кожний дріб має основну властивість.

(Діти формулюють цю властивість та записують приклад).

Так як відношення це дріб, то і відношення не зміниться, якщо його члени помножити або поділити на одне і те саме число, яке не дорівнює нулю.

     (Охайно виконаний опорний конспект - 1 бал. У ході пояснень вчитель на дошці, а учні в зошитах роблять відпо­відні короткі записи, що можуть мати такий вигляд) :

 

Відношення і їх властивості

1. Означення

= а : b — відношення а до b.

2. Що показує:

а) якщо а < b, то а : b показує, яку частину становить а до b;

б) якщо а > b, то а : b показує, у скільки разів а більше за b.

3. Властивості: а) = або

б) =.

Приклад

1. 30 : 60 — відношення 30 до 60;

 

2. 3:4 показує, що 3 становить від 4  частину.

    5:3 показує, що 5 більше від 3 у = раза.

 

 

3. 30 : 102 = = = 5 : 17;

    1,5 : 2,5 = = == 3 : 5.

 

Фізкультхвилинка  .

 Працювати перестали,

А тепер всі  дружно встали.

Всі піднесли руки – раз.

І навшпиньки став весь клас.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились

Раз, два, три – і за парти сіли ми.

 

VІ. Формування вмінь та навичок.

1.Колективне виконання завдань під керівництвом учителя:

а) Знайдіть відношення чисел: 30 до 6; 6 до 12 (учні за конспектом проговорюють, що показує відношення)

      б) Знайдіть відношення величин: 9 км до 3 км;   500 кг до 2 ц

2. Виконання усних вправ  після тексту підручника.   Гра « Ланцюжок».

3.Виконання вправ за зразком, записаним на дошці (слабші учні отримують підтримку учнів та вчителя)

№ 574. Знайдіть відношення : (зразок запису показується на дошці)

         15 до 45;          130 до 52;          0,72 до 1,2;  

         до ;          1,4 до 2.

 3 дм до 2 дм;          2 дм до 10 см;        1 м до 5 дм;

1 т до 25 ц;             2 ц до 400 кг;         2 грн до 50 к.

№ 576. Колективне обговорення умови задачі, запис короткої умови на дошці і в зошитах та розв’язання.

(Найбільш старанні учні отримують бали за роботу. )

Висновок: за допомогою відношення ми можемо порівнювати.

VІІ.Контрольно- коригувальний етап

      Виконання завдань у парах  на картках. Вчитель наголошує, що зразок можна знайти в опорному конспекті та на дошці. Відповіді перевіряються за відкидною дошкою по закінченню роботи.

Самооцінка учнями завдань на картках.

 

Завдання на картках

1.Скоротіть відношення:  а) 50 : 150;       б) 150 : 225;      в) 18 : 72;    г) .

2.Замініть відношення дробових чисел відношенням натуральних:
         а) 0,3: 0,27;       б) 0,03: 1,2;      в) :;          г) 1,53 : .

3. Знайдіть відношення величин:

а) 3 дм до 2 дм;         б) 2 дм до 10 см;       в) 1 м до 5 дм;

г) 1 т до 25 ц;           д) 2 ц до 400 кг;        є) 2 грн до 50 к.

VІІІ. Підсумок уроку.

Сьогодні ми дізнались про…

Навчилися використовувати…

Я сьогодні працював на … балів!!!

Запишіть нові терміни теми.

Відзначити загальну роботу учнів і дати оцінку  роботи окремих учнів, не обов’язково найактивніших, слід оцінити роботу більшості учнів.

 Домашнє завдання:

  1. Вправи з підручника: п. 19, № 572, 575, 577.
  2. Додаткові завдання: Написати математичні слова синоніми.

 

Картка самооцінювання

1.

Домашнє завдання

 

2.

Запиши без помилки

 

3.

Незакінчене речення

 

4.

Опорний конспект

 

5.

Гра « Ланцюжок».

 

6.

Виконання вправ  за зразком

 

7.

Завдання на картках

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
9528
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку