Психофізичний тренінг на заняттях театрального гуртка. Підготувала керівник театрального гуртка “Подих Мельпомени” Балаклійського Центру дитячої та юнацької творчості Кравцова Марина Володимирівна
Номер слайду 2
Психофізичний тренінг – це тренінг на звільнення м’язів і подолання м’язових затискувань, тренінг який розвиває акторську (сценічну) уяву, гучну і виразну мову, виразність жестів і рухів, вміння вживатися в образ, інші важливі для актора (на сцені або в житті) здібності та вміння. Психофізичний тренінг є невід'ємною частиною кожного заняття театрального гуртка. Вправи психофізичного тренінгу є розігріваючими і повинні даватися на початку заняття.
Номер слайду 3
Вправи психофізичного тренінгу умовно можна розділити за наступними напрямками: Звільнення м'язів і подолання м'язових затискувань - це один з шляхів до звільнення від психологічних затисків, так як тілесні породжуються психічними. Вправи цієї теми даються на початку будь-якого заняття, це так звані «розігрівальні процедури». Увага. Це вправи на зосередження уваги (на «тут і зараз»), перемикання уваги, привернення уваги до себе і т.д. Уява і фантазування, які є необхідною ланкою творчого пошуку, наповнюють подібні рухи людини різноманітним і, головне, осмисленим змістом.
Номер слайду 4
Психофізичний тренінг І. Звільнення м'язів і подолання м'язових затискувань Ритуал привітання. Діти стоять в колі, керівник гуртка передає плеском в долоні свій привіт вихованцю, називаючи його ім'я. Той передає свій «Привіт» наступному вихованцю. Так далі, доки всі не привітаються.
Номер слайду 5
Вправа «Привіт»Керівник гуртка пропонує вихованцям ходити по залу, а потім привітатися з кожним із групи за руку і при цьому сказати «Привіт! Радий тебе бачити!» Говоріть тільки ці прості слова і більше нічого. Але в цій вправі є дуже важливе правило: вітаючись з одним із учасників, ви можете звільнити свою руку тільки після того, як іншою рукою почнете вітатися ще з кимось. Іншими словами: ви повинні постійно тримати контакт з одним із учасників групи.
Номер слайду 6
Вправа «Швидкість»- Зараз ми з вами будемо пересуватися по кабінету, рухатися ви можете в довільному порядку але, тільки уважно слухаючи мій рахунок, а він буде змінюватися по швидкості, і на кожен рахунок ви робите крок. - Стоїмо вільно, в розсипались по всьому кабінету. Встали вільно, закрили очі. І зараз починає рухатися праве плече, до нього приєднується голова. Тепер додали ліве плече. А зараз приєдналися руки і рухаються разом з головою і плечима, а тут вже приєдналися стегна і ноги і ось уже рухається все тіло. Зупинилися ноги, потім встали стегна. Зупинилися руки, плечі голова зупинилося все тіло, Стоп!Вправа «Весела зарядка»
Номер слайду 7
Впарва “Буратіно оживає”- Стоємо. Тіло все напружене. Очі закрили. Оживатимуть частини тіла по черзі. Отже, оживають очі, носик, шия, праве плече, ліве плече, правий лікоть, лівий лікоть, кисті рук, пальці рук, оживає тулуб, права колінка, ліва колінка, стопи ніг, оживає ротик.
Номер слайду 8
Вправа “Сніговик”Діти перетворюються на сніговиків: ноги на ширині пліч, зігнуті в ліктях руки витягнуті вперед, кисті рук округленні та направленні один до одного, всі м’язи напружені. «Пригріло сонечко, під його теплими весняними промінчиками сніговичок почав повільно танути». Діти поступово розслаблюють м’язи: опускають голову, руки, згинаються, опускаються навприсядки.
Номер слайду 9
Вправа «Потягнулись – зламались»Вихованці повинні встати прямо, руки і все тіло спрямовуються вгору, але ступні повністю прилягають до підлоги, п'яти не відривати ні в якому разі. Ведучий говорить: «Тягнемося, тягнемося вгору, вище і вище. Подумки відриваємо п'яти від підлоги (п'яти повинні знаходитися на підлозі), щоб стати ще вище. А тепер уявіть, що кисті ваших рук зламалися і повисли безвільно. Потім руки ламаються в ліктях, плечах, плечі впали, голова повисла, зламалися в талії, коліна підігнулися, все впали на підлогу. Лежимо на підлозі розслаблено, безвольно, зручно. Прислухалися до себе. Залишилося десь напруга? Розслабили це місце ».
Номер слайду 10
Вправа «Надувний м'яч »- Уявіть собі, що ми з вами надувний м'яч, який зараз будуть надувати. Присіли. Тіло розслаблене. Вдихніть повітря, уявіть, що, роздуваючи щоки, повільно, через відкриті губи ви надуваєтесь. Надувайте обережно, щоб не лопнули. Поступово надуваємось, напружили руки, тіло, а тепер здуваємось, видихаючи повітря.
Номер слайду 11
Вправа: Криголам «Ух»- Зараз ми звільнимось від негативних емоцій, які ми отримали протягом дня, за допомогою цієї вправи. Вихованці стають у коло і беруться за руки. Піднімають руки вгору, одночасно вдихаючи повітря на повні груди. Опускають руки вниз, видихаючи повітря й вимовляючи: «Ух!» Повторити тричі.
Номер слайду 12
ІІ. Вправи на увагу Вправа «Не помиляйся»Учні вибирають ведучого, який по черзі промовляє слова, на які діти повинні виконувати рухи.«Земля» — всі опускають руки донизу;«Повітря» — руки вгору;«Вода» — руки вперед.
Номер слайду 13
Гра «Вухо - ніс» Керівник гуртка послідовно подає одну з команд: «вухо» або «ніс». За цією командою дитина має схопитися відповідно за свій ніс або вухо. Ведучий також виконує команду, ніби демонструючи як це повинна робити дитина. Проте навмисно починає помилятися: дає одну команду ( наприклад, «вухо»), а демонструє іншу (хапається за ніс). Завдання дитини – виконувати лише те, що ведучий говорить.
Номер слайду 14
Вправа «Гама»Учасники сідають у коло впритул один до одного, кладуть руки на коліна своїх сусідів: праву руку на ліве коліно сусіда праворуч, ліву — на праве коліно сусіда ліворуч. Ведучий «натискає першу клавішу» (легко ляскає по коліну свого сусіда). Інші «клавіші» треба натискати строго одна за одною. Темп можна прискорювати. Той, хто зробить помилковий рух, вибуває із гри.
Номер слайду 15
Вправа “Слухаємо тишу”- Сіли на свої місця. Закрили очі. Зробили ідеальну тишу. Прислухатись до того, що відбувається на вулиці (машини ідуть, грають діти, вітер, дощ тощо); в коридорі (хтось ходить, музика з іншого кабінету, розмовляють тощо); прислухались, що чутно в кабінеті (годинник, гуркіт тощо).
Номер слайду 16
ІІІ. Вправи на уяву та фантазію Вправа «Оживи предмет» - Зараз ми спробуємо оживити предмет. Уявіть, що ви є якимось предметом домашнього користування (пральною машиною, диваном, виделкою, торшером тощо), оживіть цей предмет (робота може бути в парах. Індивідуальна, групова, колективна).
Номер слайду 17
Вправа «Картина»Кожен вихованець знаходить своє місце відповідно до теми. Вся робота відбувається в повному мовчанні. У центр кімнати виходить перший і приймає якусь позу. Потім до нього прилаштовується другий, третій прилаштовується вже до загальної для перших двох учнів в картині. Виконуючи цю вправу, необхідно: 1) діяти в досить швидкому темпі, 2) «картина може «ожити». Теми: ліс, дитячий майданчик, кафе, урок, апокаліпсис тощо.
Номер слайду 18
Вправа “Виправдання пози” Керівник гуртка ставить вихованця в певне положення тіла. Для кожного положення дитині треба підбирати пояснення. Наприклад, на колінах (шукаю щось на підлозі, мию підлогу годую кошеня тощо), руки вгорі (щось дістаю з полки, роблю зарядку тощо). Вправа «Метафори»Керівник гуртка вимовляє слово, наприклад: «Гаснуть ...» Усі вихованці описують, що вони побачили на своєму внутрішньому екрані (зірки, вікна, сили, очі ...).