Презентація психолого-педагогічний консиліум 5 клас

Про матеріал
Презентація на виступ практичного психолога у психолого-педагогічному консиліумі з підбіркою практичних вправ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психолого-педагогічний консиліум. Від адаптації до УСПІХУ!Адаптація учнів 5 класу до основної школи

Номер слайду 2

Сьогодні в Україні лише 28% п’ятикласників зберігають таку ж високу успішність навчання, як по закінченню початкової школи. Тому проблема наступності між початковою та середньою ланками освіти залишається актуальною і потребує широкого обговорення. Актуальність

Номер слайду 3

Форми шкільної адаптаціїБІОЛОГІЧНАБіологічна адаптація. Психологічна адаптація. Соціальна адаптація. Дезадаптація

Номер слайду 4

Чому так?Різка зміна умов навчання збільшився обсяг і кількість навчальних предметів; збільшилось тижневе навантаження; розширилося коло вчителів - предметників, з якими учні мають постійно спілкуватися;на зміну першій учительці прийшов класний керівник; відбувся перехід на кабінетну систему навчання; змінився статус “ старшого ” у початковій школі на “ наймолодшого ” – в основній. Що робити, коли ображають старшокласники?Як впоратись із зростанням кількості уроків, а, отже, і домашніх завдань?Як стати значимою людиною для класного керівника?Як не загубитись в просторах школи?Як розподілити час на перерві і для переходу в інший кабінет, і для підготовки до наступного уроку, і для відпочинку, і для відвідання їдальні?Як налагодити відносини з різними учителями, пристосуватися до їхніх вимог, методів навчання, темпераменту?

Номер слайду 5

Три рівні адаптаціївисокий;середній;низький.

Номер слайду 6

Високий рівень адаптаціїп’ятикласник позитивно ставиться до школи;правила і вимоги сприймає адекватно; навчальний матеріал засвоює легко; глибоко і повно оволодіває програмним матеріалом; розв'язує ускладнені задачі; чемний; уважно вислуховує вказівки та пояснення вчителя; доручення виконує охоче й сумлінно, без зовнішнього контролю; виявляє високу зацікавленість до самостійної навчальної роботи, готується до всіх уроків; має у класі позитивний статус.

Номер слайду 7

Середній рівень адаптації відвідування уроків не викликає в нього негативних переживань, розуміє навчальний матеріал, коли вчитель пояснює його досить детально і наочно;засвоює основний зміст програми з усіх предметів, самостійно розв'язує типові завдання; зосереджений і уважний під час виконання завдань, доручень, вказівок учителя, водночас потребує контролю з боку дорослого; зосередженим буває тільки тоді, коли робить щось цікаве для себе; майже завжди готується до уроків; доручення виконує сумлінно; дружить з багатьма однокласниками.

Номер слайду 8

Низький рівень адаптаціїп’ятикласник негативно або байдуже ставиться до школи: часто скаржиться на здоров'я, погане самопочуття, у нього переважає пригнічений настрій; спостерігаються порушення дисципліни; матеріал, який пояснює вчитель, засвоює фрагментарно; самостійна робота з підручником викликає труднощі, під час виконання самостійних завдань не виявляє до них інтересу; до уроків готується нерегулярно, потребує постійного контролю, систематичних нагадувань і спонукань як з боку вчителя, так і з боку батьків; може зберігати працездатність і увагу за наявності тривалих пауз для відпочинку; для розуміння нового матеріалу і розв'язування завдань за зразком потребує значної допомоги вчителя і батьків;доручення виконує під контролем і без особливого бажання;пасивний, близьких друзів не має, знає імена й прізвища лише частини однокласників.

Номер слайду 9

Причини труднощів періоду адаптаціїВікові особливості учнівфізичні та фізіологічнізмінинестійкість психіки початок статевого дозрівання; інтенсивний ріст тіла; зростання фізичного навантаження на всі органи; нерівномірність фізичного розвитку і нервової системи недосконалість нервової системи; незначний життєвий досвід; низький ситуативний імунітет підвищена втомлюваність; зниження рівня концентрації уваги; часта зміна настрою; уповільнення будь - якої діяльності; зниження успішності роздратованість; збудженість; психічне напруження; проблеми соціалізації

Номер слайду 10

Анкетування та діагностика адаптації учнів. Анкета для визначення шкільної мотивації й адаптації Н. Г. Лусканової

Номер слайду 11

1. Тобі подобається у школі?

Номер слайду 12

2. Ранком, коли ти прокидаєшся, ти завжди з радістю йдеш у школу чи тобі хочеться залишитися вдома?

Номер слайду 13

3. Якби вчитель сказав, що завтра в школу не обов’язково приходити всім учням, що бажаючі можуть залишися вдома, ти пішов би в школу або залишився вдома?

Номер слайду 14

4. Тобі подобається, коли у вас скасовують які-небуть уроки?

Номер слайду 15

5. Ти хотів би, щоб тобі не задавали домашніх завдань?

Номер слайду 16

6. Ти хотів би, щоб у школі залишилися одні перерви?

Номер слайду 17

7. Ти часто розповідаєш батькам про школу?

Номер слайду 18

8. У тебе в класі багато друзів?

Номер слайду 19

9. Тобі подобаються твої однокласники?

Номер слайду 20

10. Тобі подобається твій класний керівник?

Номер слайду 21

Анкета “Ступінь впливу навчального закладу на соціальну адаптацію учнів”Кількість опитаних – 231. Взаєминами з однокласниками я: Дуже задоволений - 6 Задоволений не зовсім - 17 Не задоволений взагалі –2. Взаєминами з вчителями я: Дуже задоволений - 13 Не дуже задоволений- 9 Вважаю їх поганими - 13. Свої взаємини з класним керівником я вважаю: Дуже хорошими – 21 Не дуже хорошими – 2 Поганими – 4. Що у школі для тебе є найбільш цікавим?Уроки – 2 Позаурочні заходи – 21 Перерви – 5. Де тобі цікавіше було на уроках?У 5-му класі – 15 У 4-му класі –3 У 1-му класі - 5

Номер слайду 22

ПРОЕКТИВНА МЕТОДИКА “ДЕРЕВО”

Номер слайду 23

ПРОЕКТИВНА МЕТОДИКА «КІНЕТИЧНИЙ МАЛЮНОК СІМ’Ї»

Номер слайду 24

Вправа“Долонька довіри”

Номер слайду 25

Вправа“Сила Імені моєї ДИТИНИ”

Номер слайду 26

Лайк - Дизлайк

Номер слайду 27

pptx
Додав(-ла)
Захарчук Юля
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
9 березня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку