Презентація «Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями»

Про матеріал

Презентація «Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями»: теорія, завдання, практика та пошук ресурсів. Психолого-педагогічний супровід дітей – це пролонгований, динамічний процес, цілісна та спільна діяльність працівників навчального закладу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями Психолог санаторноїшколи-інтернату № 22 Скобленко Н.І.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Що таке ЗПР?Під терміном “затримка розвитку” розуміють синдром тимчасового відставання розвитку психіки вцілому або окремих її функцій (моторних, сенсорних, мовних, емоційно-вольових);Затримка психічного розвитку (ЗПР) – це порушення нормального темпу всього психічного розвитку при наявності значних потенційних можливостей, темп реалізації яких уповільнений. У основі ЗПР лежить взаємодія біологічних і соціальних причин.

Номер слайду 4

Чому виникає ЗПР?Несприятливе протікання вагітності: Хвороби матері під час вагітності (краснуха, паротит, грипп);Хронічні соматичні захворювання матері (порок серця, діабет);Токсикоз, токсоплазмоз;Інтоксикація організму матері внаслідок вживання алкоголя, нікотину, наркотиків, лікарських препаратів;Несумісність крові матері і немовля по резус-фактору.

Номер слайду 5

Патологія родів: Травми внаслідок механічного ушкодження плода через використання різних засобів;Асфіксія новонародженого.

Номер слайду 6

Соціальні фактори: Дефіцит повноцінної, відповідної віку діяльності: предметної, ігрової діяльності, спілкування з дорослими і т.д.;Викривлення умов виховання в сім’ї (гіперопіка, гіпоопіка) або ж авторитарний тип виховання.

Номер слайду 7

Види ЗПР (класифікація за К. С. Лебединською)ЗПР конституціонального походження(у дітей з психофізичним і психічним інфантилізмом). Клініко-психологічні прояви: відносна сформованість психічних процесів, але затриманий темп їх становлення; недорозвинення мотивації навчальної діяльності; особистісна незрілість. Нейропсихологічні особливості: розлад динаміки розумової працездатності; зниження обсягу пам`яті та уваги внаслідок недостатньої мотивації діяльності.

Номер слайду 8

ЗПР соматогенного походження (при ряді хронічних соматичних захворюваннях з явищами інтоксикації і/або гіпоксії, що призводить до порушення мозкової діяльності дитини)Клініко-психологічні прояви: сформованість психічних процесів; астенія, дратівлива слабкість. Нейропсихологічні особливості: зниження динаміки розумової працездатності; підвищена виснаженість уваги; зменшення обсягу пам`яті в зоровій та слуховій модальностях.

Номер слайду 9

ЗПР психогенного походження (через несприятливі умови виховання: рання психічна і соціальна депривація). Клініко-психологічні прояви: при збереженні психічних процесів виразне зниження мотивації навчальної діяльності; зниження продуктивності навчальної діяльності через патологічний розвиток особистості (тривожність, егоцентризм тощо). Нейропсихологічні особливості: можлива “іррегулярність” в психічному розвитку; нерівномірність розвитку психічних процесів.

Номер слайду 10

ЗПР церебрально-органічного походження (більша виразність розладів вищих кіркових функцій внаслідок легкого органічного ураження ЦНС на ранніх етапах онтогенеза: “ранній дитячий органічний синдром”, “ММД”). Клініко-психологічні прояви: недорозвинення психічних процесів і функцій, що призводить до розладу інтелектуальної продуктивності; часткове (парціальне) недорозвинення окремих психічних функцій. Нейропсихологічні особливості: порушення розумової працездатності; недорозвиток стійкості, перемикання, обсягу уваги (в усіх модальностях); недорозвинення орієнтувальної основи діяльності; недорозвинення зорово-просторового гнозиса і праксиса; виразна дефіцітарність у розвитку окремих властивостей: уваги, пам`яті, гнозиса, праксиса.

Номер слайду 11

Особливості розвитку пізнавальної сфери дітей з ЗПРОсобливості уваги: Нестійкість уваги;Знижена концентрація;Зниження обсягу уваги;Зниження розподілу уваги;Дитина часто відволікається.

Номер слайду 12

Розподіл уваги в учнів 5-х класів

Номер слайду 13

Особливості сприймання: Недостатність сприймання у зв’язку з порушенням уваги;Уповільнений темп сприймання та усвідомлення почутого. Дитина з ЗПР потребує більше часу, ніж звичайна дитина. Низький рівень аналітичного сприймання. Дитина не аналізує інформацію, яку сприймає (“бачу, але не думаю”);

Номер слайду 14

Сприймання учнів 5-х класів

Номер слайду 15

Особливості пам’яті: Зниження обсягу пам’яті та швидкості запам’ятовування;Перевага наочної пам’яті над вербальною;Зниження довільної пам’яті;Порушення механічної пам’яті.

Номер слайду 16

Особливості пам’яті

Номер слайду 17

Особливості мислення: Несформованість мотивації до пізнання;Зниження розуміння поставленої задачі та відсутність плану її виконання;Низька розумова активність.

Номер слайду 18

Особливості мислення:

Номер слайду 19

Напрямки роботи з дітьми: Розвиток пізнавальних процесів ;Формування адекватної самооцінки, самостійності і активності;Корекція сімейного стилю виховання.

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
10 січня 2019
Переглядів
2579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку