Звуки [х], [х’], буква Х, х- - Що таке хмари? Звідки вони з’являються на небі?Учні пригадують, що таке хмари. Учитель додає, що це скупчення краплин води, кристаликів льоду та їхньої суміші у вигляді суцільної маси світлого або темного кольору. Коли хмара переповнена цими елементами, то вони випадають у вигляді дощу, снігу, граду, роси.- Розгляньте світлини. Якими бувають хмари?
Звуки [х], [х’], буква Х, х. Слухання й аналіз змісту вірша. ПУХНАСТІ ХМАРИПухнасті хмари, ніби вата: Кораблик, квітка, серце, дім, Жирафа, курочка чубата, Пухнастий котик, песик Бім. Поважно плинуть, гордовито,Черкають крильми небеса. Я буду з хмарами дружити,Бо де ще є така краса.Іванна Байда- Які хмари описуються у вірші? З чим вони порівнюються?- Кого і що уявляла авторка вірша, розглядаючи хмари?- Чи були названі у вірші тварини, яких ви побачили в роботах художника Мартіна Фейо?
Звуки [х], [х’], буква Х, х. Виділення звуків [х], [х’], їхня характеристика- Яким звуком починається слово хідники? Чи є цей звук у слові вхід?Учні кілька разів вимовляють звуки [х], [х’], досліджують «роботу» мовних органів, встановлюють, що звуки вимовляється з перешкодою, роблять висновок про те, що [к] – твердий, а [к’] – м’який парні приголосні. Потім учні порівнюють вимову пар звуків [г] – [х], [г’] – [х’], з’ясовують, що звуки [г], [г’] вимовляються з голосом, дзвінко, а звуки [х], [х’] – без голосу, тільки з шумом, глухо.- Що ви можете сказати про звук [х]? (Приголосний, твердий, вимовляється глухо.) А про звук [х’]? (Приголосний, м’який, вимовляється глухо.)