Презентація за темою "Пунктуація складносурядного речення. Узагальнення знань" поєднує теоретичний і практичний матеріал і допомагає удосконалити знання з теми. Зорієнтована на учнів 9, 11 класів.
Складносурядне речення. Узагальнення знань з теми. Автор презентації – Тетяна Катренко
Номер слайду 2
Види речень. Натягне дощ холодні мокрі струни, торкне ті струни пальчиком верба. Люблю золоту осінь, але мрію про весну. Кожна пора року вабить по-своєму, і кожній з них ми вдячні. На осінній гілці самотнє яблуко, забуте усіма, просить зірвати його. Нехай ще раз послухаю, як те море грає. А. Складносурядне. Б. Просте з однорідними присудками. В. Безсполучникове. Г. Просте з відокремленим означенням. Д. Складнопідрядне
Номер слайду 3
Конструювання ССРДитинство промайне…(єднальний спол.)За селом б’є цілюще джерело… (протиставний спол.)Ні вітерець не пробіжить…Або ти прийдеш до мене…То сонце визирне ласкаве…Ми знайшли спільну мову…
Номер слайду 4
Змістові відношення між частинами ССРПри єднальних сполучниках: Одночасність подій. Послідовність подій. При протиставних сполучниках: Зіставленняпротиставлення. При розділових сполучниках: Чергування подій. Заміщення подій
Номер слайду 5
Пунктуація складносурядного речення Кома. Крапка з комою. Без знака. Тісний змістовий зв’язок;Одночас-ність подій;Послідов-ність подій. Далекі за змістом частини;Одночас-ність подій;Послідов-ність подій. Швидка зміна подій;Дія – наслідок, висновок, результат. Неповторюваний сполучник і, й, та(і), або, чи +Спільна обставина;Спільне вставне слово;Спільне службове слово(частка);Однотипні речення(питальні, окличні чи спонукальні)Тире. Без знака
Номер слайду 6
Пунктуація складносурядного речення. Тісний змістовий зв’язок. Одночас-ність подій. Послідов-ність подій. Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів. Лиш храм збудуй, а люди в нього прийдуть.І журиться вікнами наша хатина, і шепче задумливий сад. Зайшло сонце, і гамір міста поступово стих. Люблю весну, та хто її не любить на цій чудесній, радісній землі!Сонце поцілувало крижану землю, і вона зашарілася пролісками. Кома
Номер слайду 7
Пунктуація складносурядного речення. Крапка з комою. Далекі за змістом частини. Одночасність подій. Послідовність подій. Річка широка та глибока, а вода синя та чиста; і котиться вона, виблискуючи та сумуючи. Камяні баби стояли на курганах і сліпо дивилися у далечінь; та ще високо в небі шугали орли, шукаючи поживи.
Номер слайду 8
Пунктуація складносурядного речення. Тире. Швидка зміна подій;Дія – наслідок, висновок, результат. Дмухнув вітер понад ставом – і сліду не стало. Дощ пройшов – і місто зеленіє. На Україну подивлюсь – і любо серце відпочине.
Номер слайду 9
Пунктуація складносурядного речення. Неповторюваний сполучник і, й, та(і), або, чи +Спільна обставина;Спільне вставне слово;Спільне службове слово(частка);Однотипні речення(питальні, окличні чи спонукальні)До кого я пригорнуся і хто приголубить?Може, він дуже образив її і вона не змогла пробачити. Знову яблуні цвітуть і лунає знайомий мотив. Під вечір стихли голоси і засяяли в небі зорі. Без знака
Номер слайду 10
Зробіть корекцію речень, поясніть пунктограми та орфограми. Місяць піднімається вище і краплі зриваючись з дирев мерехтят само цвітами. Над вечір небо посіріло і густий дощ спустився наземлю. Прилинув вітер і в тісній хатині він про висняну волю заспівав. Пройшла гроза і знову літня проза. Од акордів ясних наче даль росквіта і всміхається небо бескрає. Тільки чайки кричать над морем та хвилі обіймають скилясті бериги.
Номер слайду 11
Повний синтаксичний розбір ССР1. Записати речення, розставити розділові знаки, визначити і надписати частини мови.2. Зробити графічний синтаксичний розбір, накреслити схему речення.3. Зробити загальну характеристику речення за схемою: вид речення, скільки частин, види зв'язку між частинами, яке речення за метою висловлювання і емоційним забарвленням.4. Охарактеризувати кожну частину як просте речення: двоскладне чи односкладне, вид односкладного, поширене чи непоширене, повне чи неповне, ускладнене (чим) чи неускладнене.
Номер слайду 12
Оціни свою роботу :)Як вчив, так і знаю)Все просто і зрозуміло!Мені всі завдання під силу Ще є над чим працювати, але я впораюсь!