Урок розвитку комунікативних умінь. Усний твір у публіцистичному стилі. 9 клас.

Про матеріал
Мета (формувати компетентності) : предметні : поглибити знань учнів про публіцистичний стиль мовлення, ознайомити з вимогами створення власних висловлювань у публіцистичному стилі; закріпити вміння визначати тему та ідею висловлювання, створювати усні твори у форматі ЗНО; ключові : удосконалювати вміння учнів створювати власні висловлювання, формувати вміння й навички вільного використання засобів мови в будь-яких життєвих ситуаціях; розвивати творчі здібності; розвивати культуру усного та писемного мовлення; загальнолюдські: виховувати громадянина , почуття патріотизму Тип уроку : урок розвитку комунікативних умінь
Перегляд файлу

Тема : Урок розвитку комунікативних умінь.  Усний твір у публіцистичному стилі

Мета (формувати компетентності) : предметні : поглибити  знань учнів про публіцистичний стиль мовлення, ознайомити з вимогами створення власних висловлювань у публіцистичному стилі; закріпити  вміння визначати тему та ідею висловлювання, створювати усні твори  у форматі ЗНО;

ключові  : удосконалювати вміння учнів  створювати власні висловлювання, формувати вміння  й навички вільного використання засобів мови  в будь-яких життєвих ситуаціях;  розвивати творчі здібності; розвивати культуру усного та писемного мовлення; загальнолюдські: виховувати громадянина , почуття патріотизму

Тип уроку : урок розвитку комунікативних умінь

Обладнання : презентація, відео

Перебіг уроку

1. Організаційний момент

Перевірка домашнього завдання. Учні зачитують діалоги (випереджувальне завдання : діалог про життєвий вибір)

2. Актуалізація опорних знань

Бесіда. Що таке твір? Яка його будова? Пригадайте стилі мовлення. Укажіть особливості публіцистичного стилю та сфери використання.

Слайд 1.

Епіграф уроку :

Творцем може бути кожен, якщо у нього є те, що його надихає

                                                            Платон

3. Мотивація навчальної діяльності  учнів. Повідомлення теми, мети

Цілевизначення (записати в зошиті) Чого  очікуєте від уроку?

4. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу

1) Презентація

Слайд 2, 3. Публіцистичний стиль.  

Слово публіцистичний (лат. – publicus –  суспільний, народний ).

Публіцистика – особливий жанр літературних творів, у яких висвітлюються актуальні питання суспільного життя людей.

2) Відео. «Історії юнаків із Львівського ліцею імені Героїв Крут».

https://www.youtube.com/watch?v=VLDs892wLpQ

https://www.youtube.com/watch?v=dkvuAGH45Q4  Твоя мрія в твоїх руках.

3) Інтерв’ю (рольова гра) Учень бере  інтерв’ю  у своїх однокласників.

Учитель. Тепер сформулюйте тему твору, над яким ви хочете працювати.

(Мій життєвий вибір. Я хочу стати офіцером. Тут юність вчиться перемагати)

4) Тренувальний марафон.

Чому я замислився над цим? Чому я зупинив свій вибір саме…

Слайд 4, 5.

Структура твору-роздуму

1. Теза

2. Перший аргумент

3. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва (живопис, музичне мистецтво).

4. Другий аргумент

5. Приклад із власного життя або історії

6. Висновок

5) Робота над твором

1. Теза . Мій життєвий вибір.  Я вибрав…

2. Аргумент на підтвердження . До вступу готувався не лише морально, а й фізично.

Для того щоб стати фахівцем, професійним військовим, слід показувати чудові результати. Від цього залежить не лише моє, а й майбутнє України.

3. Доказ (або приклад) . Мій дідусь – полковник у відставці, саме він мотивував до військової служби.

4. Доказ ( або приклад)  з історії , художньої літератури.

5. Висновок. Військовослужбовець — це покликання, адже чесноти для цієї роботи потрібно мати в крові. Я впевнений у своєму виборі майбутньої професії.

 

Слайд 6.

Захочеш – і будеш.

В людині, затям,  лежить невідгадана сила (Олег Ольжич).

 

https://www.youtube.com/watch?v=n0q_vWT6nCU « Де був ти?». Позивний Алькор. Пісні з АТО.

Цитата : Йди вперед, йди до мети.

               Маєш крила, то лети.

 

5. Підсумки уроку. Оцінювання.

Самооцінювання

 

Я працював творчо

 

Я висловлював свою думку

 

Я відповідав на питання правильно

 

Я був активним

 

Я запам’ятав нову інформацію

 

Я зробив необхідні записи

 

 

Рефлексія . Висловити свої враження від уроку, продовживши речення.

Сьогодні на уроці я дізнався, що …  Здобуті знання мені знадобляться , щоб

Я знаю… зрозумів… дізнався …навчився..

6. Домашнє завдання.  Написати твір.

Теми : Мій життєвий вибір.  Я хочу стати офіцером. Тут юність вчиться перемагати.

 

 

Додаток до уроку

Діалог

  • Доброго дня, пане підполковнику.
  • Слава Україні!
  • Я –  молодший віце-сержант  Тимур Стромілов , хочу задати Вам кілька запитань.
  • Уважно слухаю. Готовий відповісти на Ваші запитання.
  • Коли і чому Ви вибрали професію військового?
  • Я вибрав цю професію ще в школі. У той час бути військовим було дуже престижно.
  • Цю професію Ви обрали самостійно, чи хтось допоміг Вам ?
  • До цього мене підштовхнув мій учитель, який воював під час Другої світової війни.
  • Як Ви досягли своєї мети?
  • Готувався до вступу, займався спортом. Під час служби було таке бажання просуватися по кар’єрній драбині.
  • З якими труднощами Ви зіткнулися під час служби?
  • Найбільші труднощі – перебороти самого себе. Фізична підготовка, стройова, моральність – це залежить від людини. Якщо перебороти самого себе, можна гори звернути.
  • Чи допомагали Вам друзі під час Вашої служби?
  • Так, друзі завжди допомагають, справжні друзі.
  • Чи було у Вас відчуття страху під час служби?
  •  Так. Але відчував страх за підлеглих та товаришів набагато більше, ніж за себе.  Але для мене важливо  досягати мети і йти далі. Всі страхи відступають тоді.
  • Дякую за інтерв’ю. Було приємно з Вами спілкуватися.
  • (Діалог- інтерв’ю  підготували учні 9 –А класу : Стромілов Тимур і Рап Степан з підполковником Скочелясом С. С.)

 

 

 

 

 

 

 

Діалог

  • Бажаю здоров’я, пане майоре!
  • Здоров’я бажаю!
  • Дозвольте задати Вам  декілька запитань.
  • Так, дозволяю.
  • Пане майоре, чому Ви обрали професію військового?
  • Мені дуже подобається романтика. Хотів стати десантником.
  • Ви самі обрали цей шлях, чи, можливо, хтось допоміг?
  • Це рішення я прийняв самостійно, бо ще з дитинства мені подобалась міць  ДШВ.
  • Ви воювали в АТО у складі ДШВ. Яку посаду Ви там займали?
  • Я займав посаду командира парашутно-десантного взводу, роти.
  • Скільки військових було під Вашим керівництвом?
  • Близько 80 чоловік.
  • Після чого і за яких обставин Ви покинули передову?
  • Після 2017 року. Закінчився контракт із ЗСУ.
  • Чи часто згадуєте своїх бойових побратимів?
  • Так, часто. А ще більше хочеться зустрітися із ними. Деколи це вдається.
  • Чому Ви обрали саме роботу у ліцеї імені Героїв Крут?
  •  Я не обирав роботу, робота обрала мене.
  • Ви –командир 3-ьої навчальної роти. Вам подобається тут працювати та показувати приклад молодшому поколінню?
  • Так, мені подобається. Кожен день для мене – це кайф. Мені подобається те, чим я займаюсь.
  • Якими Ви хочете бачити своїх випускників?
  • Хочу,  щоб   вони стали достойними людьми. Хочу бачити їх офіцерами сектору безпеки та оборони.

(Діалог підготували учні 9-А класу : Мельничук  Данило та Іванів Максим із майором Бондаренком О. М.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Есе на тему:  « Людина, яка викликає у мене захоплення»

 

     До недавнього періоду я не міг сказати, що є певна людина, яка викликає у мене захоплення. І тим більше, на яку  б я хотів рівнятися. Проте з поступленням у ліцей , цією людиною для мене став командир мого взводу лейтенант Ярослав Анатолійович.

   Тут я спілкуюся з багатьма офіцерами, але лише лейтенант став для мене прикладом. Захоплює  те, що в цій людині поєднується строгість і доброта.

Хоч його слово і тверде, немов метал, але якщо ти заслужив, то будеш винагороджений.  Наш офіцер справедливий і чуйний, любить свою роботу і вихованців.

  Отже, я сміло можу сказати, що саме пан лейтенант став прикладом для мене  у цьому житті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку