Мета (формувати компетентності) : предметні : поглибити знань учнів про публіцистичний стиль мовлення, ознайомити з вимогами створення власних висловлювань у публіцистичному стилі; закріпити вміння визначати тему та ідею висловлювання, створювати усні твори у форматі ЗНО;
ключові : удосконалювати вміння учнів створювати власні висловлювання, формувати вміння й навички вільного використання засобів мови в будь-яких життєвих ситуаціях; розвивати творчі здібності; розвивати культуру усного та писемного мовлення; загальнолюдські: виховувати громадянина , почуття патріотизму
Тип уроку : урок розвитку комунікативних умінь
Тема : Урок розвитку комунікативних умінь. Усний твір у публіцистичному стилі
Мета (формувати компетентності) : предметні : поглибити знань учнів про публіцистичний стиль мовлення, ознайомити з вимогами створення власних висловлювань у публіцистичному стилі; закріпити вміння визначати тему та ідею висловлювання, створювати усні твори у форматі ЗНО;
ключові : удосконалювати вміння учнів створювати власні висловлювання, формувати вміння й навички вільного використання засобів мови в будь-яких життєвих ситуаціях; розвивати творчі здібності; розвивати культуру усного та писемного мовлення; загальнолюдські: виховувати громадянина , почуття патріотизму
Тип уроку : урок розвитку комунікативних умінь
Обладнання : презентація, відео
Перебіг уроку
1. Організаційний момент
Перевірка домашнього завдання. Учні зачитують діалоги (випереджувальне завдання : діалог про життєвий вибір)
2. Актуалізація опорних знань
Бесіда. Що таке твір? Яка його будова? Пригадайте стилі мовлення. Укажіть особливості публіцистичного стилю та сфери використання.
Слайд 1.
Епіграф уроку :
Творцем може бути кожен, якщо у нього є те, що його надихає
Платон
3. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, мети
Цілевизначення (записати в зошиті) Чого очікуєте від уроку?
4. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу
1) Презентація
Слайд 2, 3. Публіцистичний стиль.
Слово публіцистичний (лат. – publicus – суспільний, народний ).
Публіцистика – особливий жанр літературних творів, у яких висвітлюються актуальні питання суспільного життя людей.
2) Відео. «Історії юнаків із Львівського ліцею імені Героїв Крут».
https://www.youtube.com/watch?v=VLDs892wLpQ
https://www.youtube.com/watch?v=dkvuAGH45Q4 Твоя мрія в твоїх руках.
3) Інтерв’ю (рольова гра) Учень бере інтерв’ю у своїх однокласників.
Учитель. Тепер сформулюйте тему твору, над яким ви хочете працювати.
(Мій життєвий вибір. Я хочу стати офіцером. Тут юність вчиться перемагати)
4) Тренувальний марафон.
Чому я замислився над цим? Чому я зупинив свій вибір саме…
Слайд 4, 5.
Структура твору-роздуму
1. Теза
2. Перший аргумент
3. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва (живопис, музичне мистецтво).
4. Другий аргумент
5. Приклад із власного життя або історії
6. Висновок
5) Робота над твором
1. Теза . Мій життєвий вибір. Я вибрав…
2. Аргумент на підтвердження . До вступу готувався не лише морально, а й фізично.
Для того щоб стати фахівцем, професійним військовим, слід показувати чудові результати. Від цього залежить не лише моє, а й майбутнє України.
3. Доказ (або приклад) . Мій дідусь – полковник у відставці, саме він мотивував до військової служби.
4. Доказ ( або приклад) з історії , художньої літератури.
5. Висновок. Військовослужбовець — це покликання, адже чесноти для цієї роботи потрібно мати в крові. Я впевнений у своєму виборі майбутньої професії.
Слайд 6.
Захочеш – і будеш.
В людині, затям, лежить невідгадана сила (Олег Ольжич).
https://www.youtube.com/watch?v=n0q_vWT6nCU « Де був ти?». Позивний Алькор. Пісні з АТО.
Цитата : Йди вперед, йди до мети.
Маєш крила, то лети.
5. Підсумки уроку. Оцінювання.
Самооцінювання
Я працював творчо
Я висловлював свою думку
Я відповідав на питання правильно
Я був активним
Я запам’ятав нову інформацію
Я зробив необхідні записи
Рефлексія . Висловити свої враження від уроку, продовживши речення.
Сьогодні на уроці я дізнався, що … Здобуті знання мені знадобляться , щоб
Я знаю… зрозумів… дізнався …навчився..
6. Домашнє завдання. Написати твір.
Теми : Мій життєвий вибір. Я хочу стати офіцером. Тут юність вчиться перемагати.
Додаток до уроку
Діалог
Діалог
(Діалог підготували учні 9-А класу : Мельничук Данило та Іванів Максим із майором Бондаренком О. М.)
Есе на тему: « Людина, яка викликає у мене захоплення»
До недавнього періоду я не міг сказати, що є певна людина, яка викликає у мене захоплення. І тим більше, на яку б я хотів рівнятися. Проте з поступленням у ліцей , цією людиною для мене став командир мого взводу лейтенант Ярослав Анатолійович.
Тут я спілкуюся з багатьма офіцерами, але лише лейтенант став для мене прикладом. Захоплює те, що в цій людині поєднується строгість і доброта.
Хоч його слово і тверде, немов метал, але якщо ти заслужив, то будеш винагороджений. Наш офіцер справедливий і чуйний, любить свою роботу і вихованців.
Отже, я сміло можу сказати, що саме пан лейтенант став прикладом для мене у цьому житті.