Корисність – здатність задовольняти якусь потребу. Корисність є поняттям суто індивідуальним. Одиниця вимірювання – ЮТИЛЬ. Гранична корисність – додаткова корисність, одержувана при споживанні додаткової одиниці блага. Загальна корисність – це загальна сума задоволення від споживання благ
Номер слайду 3
Формула для обчислення граничної корисності 𝑀𝑈=∆𝑇𝑈∆𝑄=𝑇𝑈𝑛−𝑇𝑈𝑛−1𝑄𝑛−𝑄𝑛−1
Закони Госсена. ПЕРШИЙ (закон спадної граничної корисності) всі наступні одиниці даного товару приносять споживачеві меншу корисність ДРУГИЙ (умова споживчої рівноваги) 𝑀𝑈𝑖𝑃𝑖=𝜆 𝑀𝑈 −гранична корисність; 𝑃 −ціна; 𝜆 −гранична корисність грошей.
Номер слайду 8
Крива байдужості демонструє всі можливі комбінації двох товарів, які дають споживачеві рівну загальну корисність і тому однаковою мірою бажані. Якщо 𝑀𝑈𝑥𝑃𝑥<𝜆 , то гранична корисність більше, ніж корисність товару, тому такий товар не буде куплений. Бюджетна лінія – це графічне зображення всіх можливих комбінацій покупок двох товарів (Х та Y) за певного розміру грошового доходу споживача (I) і сформованого рівня цін товарів (P)𝐼=𝑃𝑋∙𝑄𝑋+𝑃𝑌∙𝑄𝑌
Номер слайду 9
Графічне зображення рівноваги споживача
Номер слайду 10
Приклади зростання граничної корисності
Номер слайду 11
Бюджет, який родина може використовувати на закупівлю фруктів, складає 300 грн на тиждень. Якщо ціна апельсинів складає 50 грн/кг, а яблук – 30 грн/кг, визначте, які набори цих фруктів може купити сім’я? Дохід сім’ї збільшився, і на закупівлю фруктів вона стала витрачати 500 грн. Як зміняться можливості споживання апельсинів та яблук?Наступного місяця ціна яблук склала 20 грн. Визначте можливість споживання у цьому випадку. Якщо при купівлі апельсинів понад 5 кг установлена знижка і вони продаються за ціною 45 грн/кг, то як зміниться бюджетне обмеження?
Номер слайду 12
1) 5∙𝑄𝑎+3∙𝑄я=30⇒𝑄я=30−5∙𝑄𝑎3 2) 5∙𝑄𝑎+3∙𝑄я=50⇒𝑄я=50−5∙𝑄𝑎33) 5∙𝑄𝑎+2∙𝑄я=50⇒𝑄я=50−5∙𝑄𝑎2 4) При купівлі апельсинів до 5 кг бюджетне обмеження: 5∙𝑄𝑎+2∙𝑄я=50 Понад 5 кг: 4,5∙𝑄𝑎+2∙𝑄я=50
Укажіть на графіку точку рівноваги споживача. Укажіть точку, що свідчить про вашу відмову від шкільних обідів. Ви вирішили на частину своїх кишенькових грошей купити подарунок мамі. Укажіть точку, де ви перебуватимете. Укажіть точку, де ви отримуєте більше задоволення, ніж у точці рівноваги, але на це у вас уже не вистачає коштів.