Презентація "Реакції сполучення, розкладу, обміну, заміщення".

Про матеріал
Презентація допомагає формувати навички розпізнавання типів реакцій теоретично - за рівняннями реакції, експериментально - за ознаками хімічних реакцій, розвивати навички і вміння складати рівняння хімічних реакцій, розвивати логічне мислення учнів, навички самостійної пізнавальної діяльності; сприяє формуванню наукового світогляду учнів; виховує вміння спостерігати явища, аналізувати їх, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки й робити висновки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РЕАКЦІЇ СПОЛУЧЕННЯ, РОЗКЛАДУ, ЗАМІЩЕННЯ І ОБМІНУ .,

Номер слайду 2

Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію. Коли я чую, бачу, Обговорюю і роблю – Я набуваю знань і навичок. Конфуцій

Номер слайду 3

Рефлексія У кожного з вас є картки різних кольорів. Подумайте і підніміть картку того кольору, який зараз найбільше імпонує вашому настрою: рожевий – добрий настрій; жовтий – поганий настрій; зелений – нейтральний настрій.

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Стародавня легенда розповідає, що цариця Клеопатра, яка була відома не тільки своєю красою, а ще й освіченістю, виграла оригінальне парі, з’ївши дорогоцінний «сніданок», який коштував 100 000 сестерцій.

Номер слайду 5

МЕТА: УЗАГАЛЬНИТИ Й СИСТЕМАТИЗУВАТИ ЗНАННЯ ПРО ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ, ФОРМУВАТИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧУ, КОМУНІКАТИВНУ Й ІНФОРМАЦІЙНУ КОМПЕТЕНТНОСТІ; РОЗВИВАТИ ВМІННЯ РОЗПІЗНАВАТИ ТИПИ ХІМІЧНИХ РЕАКЦІЙ; ВИХОВУВАТИ ВМІННЯ СПОСТЕРІГАТИ ЯВИЩА, АНАЛІЗУВАТИ ЇХ, РОБИТИ ВИСНОВКИ.

Номер слайду 6

ХІМІЧНА РОЗМИНКА ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ – ЦЕ ЯВИЩА, ПІД ЧАС ЯКИХ ОДНІ РЕЧОВИНИ ПЕРЕТВОРЮЮТЬСЯ НА ІНШІ. ОЗНАКИ ХІМІЧНИХ РЕАКЦІЙ, ЦЕ… ЗМІНА КОЛЬОРУ; ПОЯВА, ЗНИКНЕННЯ ЧИ ЗМІНА ЗАПАХУ; ВИДІЛЕННЯ ГАЗУ; УТВОРЕННЯ АБО ЗНИКНЕННЯ ОСАДУ; ВИДІЛЕННЯ ЧИ ПОГЛИНАННЯ ТЕПЛОТИ; ПОЯВА ПОЛУМ’Я.

Номер слайду 7

РЕАКЦІЯ СПОЛУЧЕННЯ – ЦЕ… РЕАКЦІЯ, ВНАСЛІДОК ЯКОЇ З ДВОХ І БІЛЬШЕ РЕЧОВИН УТВОРЮЄТЬСЯ ОДНА. РЕАКЦІЯ МІЖ ПРОСТОЮ І СКЛАДНОЮ РЕЧОВИНАМИ, ПІД ЧАС ЯКОЇ АТОМИ ПРОСТОЇ РЕЧОВИНИ ЗАМІЩУЮТЬ АТОМИ (ЙОНИ) У СКЛАДНІЙ РЕЧОВИНІ, НАЗИВАЄТЬСЯ… РЕАКЦІЄЮ ЗАМІЩЕННЯ. РЕАКЦІЯ РОЗКЛАДУ – ЦЕ… РЕАКЦІЯ, ВНАСЛІДОК ЯКОЇ З ОДНІЄЇ СКЛАДНОЇ РЕЧОВИНИ УТВОРЮЮТЬСЯ ДВІ ТА БІЛЬШЕ РЕЧОВИН. РЕАКЦІЯ МІЖ ДВОМА СКЛАДНИМИ РЕЧОВИНАМИ, ПІД ЧАС ЯКОЇ ВОНИ ОБМІНЮЮТЬСЯ СВОЇМИ СКЛАДОВИМИ ЧАСТИНАМИ, ЦЕ… РЕАКЦІЯ ОБМІНУ.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

ЯКІ КЛАСИФІКАЦІЇ ХІМІЧНИХ РЕАКЦІЙ ВИ ЗНАЄТЕ? ЗАПОВНІТЬ ПУСТІ МІСЦЯ У СХЕМІ: За кількістю і складом реагентів і продуктів реакції За тепловим ефектом За напрямком (за оборотністю) За зміною ступенів окиснення Класифікація хімічних реакцій

Номер слайду 10

ВСТАНОВІТЬ, ЯКЕ ТВЕРДЖЕННЯ ПРАВИЛЬНЕ, А ЯКЕ НІ: Схема А + В = АВ відповідає реакції сполучення. Схема АВ = А + В відповідає реакції розкладу. Схема А + ВС = АС + В відповідає реакції обміну. Схема А В + СД = АД + СВ відповідає реакції заміщення. У реакції розкладу бере участь одна складна речовина. У реакції сполучення можуть брати участь тільки прості речовини. У реакції обміну беруть участь дві речовини, з яких одна проста, а інша -_складна. Реакція взаємодії металу з неметалом є реакцією сполучення. Реакція взаємодії металу з кислотою є реакцією заміщення. Взаємодія кислот з основами є реакцією сполучення.

Номер слайду 11

ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ ЗА ЯКОЮ ОЗНАКОЮ РОЗРІЗНЯЮТЬ РЕАКЦІЇ СПОЛУЧЕННЯ, РОЗКЛАДУ, ЗАМІЩЕННЯ, ОБМІНУ?

Номер слайду 12

Експериментальна частина

Номер слайду 13

ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ ПРИ ВИКОНАННІ ДОСЛІДІВ: Жукова О.В. Новоукраїнська ЗШ №8 Кіровоградська обл. категорично заборонено брати речовини руками, пробувати їх на смак; не нахилятися над посудом з реактивами, не вдихати парів речовин; иконувати дослід обережно, не допускаючи розливу реактивів.

Номер слайду 14

ГОРІННЯ ФОСФОРУ В КИСНІ

Номер слайду 15

РЕАГЕНТИ – P , O2 ОЗНАКИ: ВИДІЛЕННЯ БІЛОГО ДИМУ, ТЕПЛА І СВІТЛА. 4P + 5O2 = 2P2O5 ТИП РЕАКЦІЇ: СПОЛУЧЕННЯ.

Номер слайду 16

РОЗКЛАД АМОНІЙ ДИХРОМАТУ

Номер слайду 17

РЕАГЕНТ – (NH4)2CR2O7 ОЗНАКИ: ВИДІЛЕННЯ ТЕПЛА ТА СВІТЛА (NH4)2CR2O7 = N2 ↑ + CR2O3 + 4H2O ТИП РЕАКЦІЇ: РОЗКЛАДУ

Номер слайду 18

Робота в парах Зібратися разом – це початок. Триматися разом – це прогрес. Працювати разом – це успіх. Г. Форд

Номер слайду 19

РЕАГЕНТИ: HCL, ZN ОЗНАКИ: ВИДІЛЕННЯ ГАЗУ ZN + 2HCL = ZNCL2 + H2 ↑ ТИП РЕАКЦІЇ: ЗАМІЩЕННЯ

Номер слайду 20

РЕАГЕНТИ: CUSO 4; NAOH ОЗНАКИ: УТВОРЕННЯ ОСАДУ CUSO 4 + 2NAOH = CU(OH)2 ↓+ NA2SO4 ТИП РЕАКЦІЇ : ОБМІНУ.

Номер слайду 21

А чи відомо вам, що мідний купорос успішно використовують у садівництві, але за умови, що розприскувач буде пластмасовий і не матиме залізних частин? Поясніть, чому. Проблемне питання

Номер слайду 22

ТВОРЧЕ ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

Номер слайду 23

УСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖ РІВНЯННЯМ РЕАКЦІЇ ТА ТИПОМ ХІМІЧНОЇ РЕАКЦІЇ: (РОБОТА В ПАРАХ) Рівняння реакцій : Тип реакцій: : 1. 2НCl + Ca = CaCl2 + H2 ; А.Сполучення. 2. 2Fe + 3Cl2 = 2FeCl3 ; Б. Розкладу. 3. CuSO4 + 2NaOH = Cu(OH)2+ Na2SO4; В. Заміщення. 4. Zn + H2SO4 = ZnSO4 + H2; Г. Обміну. 5. 4Al + 3O2 = 2Al2O3 6. CaCO3 = CaO + CO2. 1 2 3 4 5 6

Номер слайду 24

УСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖ РІВНЯННЯМ РЕАКЦІЇ ТА ТИПОМ ХІМІЧНОЇ РЕАКЦІЇ: Рівняння реакцій : Тип реакцій: : 1. 2НCl + Ca = CaCl2 + H2 ; А.Сполучення. 2. 2Fe + 3Cl2 = 2FeCl3 ; Б. Розкладу. 3. CuSO4 + 2NaOH = Cu(OH)2+ Na2SO4; В. Заміщення. 4. Zn + H2SO4 = ZnSO4 + H2; Г. Обміну. 5. 4Al + 3O2 = 2Al2O3 6. CaCO3 = CaO + CO2. 1 В 2 А 3 Г 4 В 5 А 6 Б

Номер слайду 25

До якого типу реакцій можна віднести реакції, що подані схемами? Послідовно з’єднуючи букви, що є відповідями, ви отримаєте назву хімічного елемента. ОКСИГЕН

Номер слайду 26

Художнику доручили зробити ілюстрації до підручника з хімії для дев’ятикласників. Хімічні реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну він змоделював у такий спосіб, який ви можете спостерігати на слайдах. Оцініть, чи правильно художник виконав завдання?

Номер слайду 27

+ + =

Номер слайду 28

= +

Номер слайду 29

+ = +

Номер слайду 30

= + +

Номер слайду 31

Перли складаються переважно з кальцій карбонату СаСО3 і тому легко розчиняються в кислотах (оцет це розчин органічної оцтової кислоти). Напій, який коштував 100000 сестерцій, являв собою розчин кальцій ацетату. СаСО3 + 2СН3СООН = (СН3СОО)2 Са + СО2 ↑ +H 2O Дві складні речовини в результаті реакції обмінюються своїми складовими. Це реакція обміну. Клеопатра розчинила в бокалі з оцтом свою коштовну перлину. До якого типу віднесемо дану реакцію?

Номер слайду 32

САМОСТІЙНА РОБОТА

Номер слайду 33

РЕФЛЕКСІЯ ЗАКІНЧИТИ РЕЧЕННЯ НА УРОЦІ Я… НАВЧИВСЯ.. ДІЗНАВСЯ.. ЗРОЗУМІВ..

Номер слайду 34

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ОПРАЦЮВАТИ §13 ВИКОНАТИ ВПРАВИ №98, 100, 103 ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ: СКЛАСТИ КРОСВОРД ІЗ СЛОВАМИ, ЩО ЗУСТРІЧАЮТЬСЯ В ТЕМІ «ТИПИ ХІМІЧНИХ РЕАКЦІЙ»

Номер слайду 35

Дякуємо за увагу!

ppt
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Презентації
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
1 лютого
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку