Презентація "Реалізація дічльнісно-компетентнісного підходу у роботі вчителя початкових класів"

Про матеріал
Місією початкової школи є різнобічний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей, формування в неї загальнокультурних і морально-етичних цінностей, ключових і предметних компетентностей, необхідних життєвих і соціальних навичок, що забезпечують її готовність до продовження навчання в основній школі, життя у демократичному суспільстві.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Берестівський НВК “ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ” Реалізація діяльнісно -компетентнісного підходу у роботі вчителя початкових класів Підготувала керівник шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів Воловень І.М.

Номер слайду 2

Школа – велика дитяча країна, В ній відкривається білий наш світ. Тут пізнає себе кожна дитина І відправляється звідси в політ. А перший вчитель, як сонячна ласка, Як чисте живе джерело. До діток приходить з ним радість і казка , Мудрість і ніжне тепло.

Номер слайду 3

-Учителю, скажи, чому так сонце гріє? -Чому маленька пташка літати ще не вміє? -Про що шепоче вітер в полі? -Чому навчають діток в школі? -Чому у морі кораблі? -Чому так сяють зірочки?

Номер слайду 4

Моя дитино, ми разом Відкриємо усі секрети. Аби в житті твоєму, люба, Були лише високі злети.

Номер слайду 5

Знайомтесь! Методичне об’єднання вчителів початкових класів Наше педагогічне кредо Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній. А.Дістерверг

Номер слайду 6

Яка вона – сучасна освіта?

Номер слайду 7

Основна мета освіти сьогодення – підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильне рішення у конкретних навчальних, життєвих ситуаціях. Основне завдання вчителя полягає не в тому, щоб забезпечити учнів багажем знань, а прищепити вміння самостійно здобувати інформацію і активно включатись у творчу дослідницьку діяльність. Звичний результат навчання: «знаю, що…» повинен змінитися в напрямі «знаю, як…».

Номер слайду 8

Компетентнісний підхід – спрямованість освітнього процесу на формування й розвиток ключових і предметних компетентностей особистості. Ключові компетентності- такі, що поєднують певний комплекс знань, умінь та ставлень, які набуваються впродовж засвоєння всього змісту освіти, не пов’язані з конкретним предметом. Предметні компетентності- ті, що набуває учень при вивченні певного предмета впродовж конкретного навчального року.

Номер слайду 9

Внесок навчальних предметів у результати початкової освіти в контексті компетентнісного підходу Предмет Основна компетентність Українська мова Комунікативна, соціокультурна, уміння вчитися Літературне читання Читацька компетентність, комунікативна, інформаційна, уміння вчитися Математика Математична, уміння вчитися

Номер слайду 10

Природознавство Природознавча, дослідницькі уміння Я у світі Соціальна, громадянська, уміння вчитися Музичне мистецтво Основи музичної культури Трудове навчання Предметно-перетворювальна Основи здоров'я Здоров'язбережувальна Сходинки до інформатики Інформаційно-комунікаційна, уміння вчитися

Номер слайду 11

Як відомо, ми засвоюємо 10% того, що читаємо, 20% того, що чуємо, 30% того, що бачимо, 50% того, що бачимо і чуємо, 70% того, що говоримо, 90% того, що говоримо і робимо. Компетентнісний підхід тісно пов’язаний з діяльнісним (може бути реалізований тільки в діяльності, тобто в процесі виконання конкретним учнем певного комплексу дій).

Номер слайду 12

Діяльнісний підхід – метод навчання, при якому дитина не отримує знання у готовому вигляді, а здобуває їх самостійно в процесі навчально-пізнавальної діяльності. Цей метод здійснюється шляхом створення проблемних ситуацій і, як наслідок, необхідності проблемного діалогу. Проблемний діалог - технологія діяльнісного методу. Він дозволяє замінити традиційні пояснення вчителя "відкриттям" знань.

Номер слайду 13

Не сама дитина має пристосувати себе до наших методів, а навпаки: наші методи мають бути пристосовані до кожної дитини. С. Русова Переорієнтація змісту освіти на формування ключових і предметних компетентностей зумовила пошук ефективних форм, засобів та методів роботи. Ефективні засоби формування компетентностей: інтерактивні технології, проектна діяльність, міжпредметні зв’язки, інформаційно-комунікаційні технології, інтегровані уроки.

Номер слайду 14

Інтерактивні освітні технології “Крісло автора” Вчитель Мартинчик Г.С. Робота в парах Вчитель Новак Л.Г. “Мікрофон” Вчитель Воловень І.М. Технологія “Карусель” Вчитель Рикун О.М. Робота в групах Вчитель Коростель Л.Ф. “Асоціативний кущ” Вчитель Твердун Г.С.

Номер слайду 15

Проектна діяльність “Вода – це життя” Вчитель Деркач Л.Д. Вчитель Деркач Л.Д. ВчительТвердун Г.М. ВчительТвердун Г.М. “Як рослини і тварини готуються до зими” Вчитель Рикун О.М. Вчитель Деркач Л.Д.

Номер слайду 16

Міжпредметні зв’язки Урок математики Вчитель Рикун О.М. Урок природознавства Вчитель Рикун О.М. Урок розвитку зв’язного мовлення Вчитель Воловень І.М. Урок літературного читання Вчитель Воловень І.М.

Номер слайду 17

Інформаційно-комунікаційні технології * Мультимедійні презентації * Навчальні фільми * Відеодемонстрації * Використання Інтернет-ресурсів . Урок математики Вчитель Новак Л.Г. Урок літературного читання Вчитель Деркач Л.Д. Сходинки до інформатики Вчитель Оленіч Т.М. Урок природознавства Вчитель Воловень І.М. Сходинки до інформатики Вчитель Оленіч Т.М. Урок української мови Вчитель Рикун О.М. Я у світі Вчитель Рикун О.М.

Номер слайду 18

Формування читацької компетентності * Виділення на кожному уроці часу для читання мовчки та вголос . * П'ятихвилинка самостійного читання пошепки на початку уроків не тільки читання, а й інших (трудового навчання, образотворчого мистецтва, природознавства…) * Вправи зі скоромовками, які сприяють тренуванню пам'яті, чіткості та швидкості вимови. * Читання тексту учнями (самостійно), підготовка відповідей на заздалегідь поставлені запитання. *  Стеження за підручником, а не лише слухання, коли читає вчитель. * Використання різних вправ на вміння швидко орієнтуватись (ігри “Знайди початок (кінець) речення”, “Слідопити”, “Вікно” та інші). * Застосування кросвордів, ігор, що потребують уміння читати. * Читання тексту з прикритою верхньою частиною літер лінійкою або закладкою. * Читання деформованих слів, речень, текстів. *Ознайомлення дітей з різними цікавими книжками, щоб кожен учень зміг обрати таку, яку читатиме без примусу. * Презентація книги учнями, яку вони читають або вже прочитали.

Номер слайду 19

Презентація прочитаної книги Вчитель РомашН.В. Бібліотечний урок Бібліотекар Твердун Н.М. Читання з лінійкою Вчитель Воловень І.М. У світі казки Вчитель Рикун О.М. Знайомство з цікавою книгою Вчитель Ромаш Н.В. Урок літературного читання Асистент учителя ГалабурдаМ.П

Номер слайду 20

Формування комунікативної компетентності Для розвитку усного спілкування використовуємо такі методи: - розігрування діалогу, монологу; - інсценування казок; - усний опис картин; - проведення нестандартних уроків, сюжетно-рольових ігор; - розширення словникового запасу школярів через роботу зі словниками; - складання словосполучень та речень, відновлення деформованого тексту; - використання інтерактивних технологій «Мозковий штурм», «Мікрофон», тощо; - здійснення перекладів текстів, паралельне використання двох мовних систем; - проведення бібліотечних уроків, підтримання постійного зв’язку з бібліотекою. Для розвитку уміння спілкуватися письмово використовуємо такі завдання: - написання запрошень, привітань, оголошень; - листування з ровесниками; - складання казок, віршів, загадок, пам’яток щодо правильного спілкування і відпрацювання їх із дітьми з використанням конструкцій «Я вважаю», «Перепрошую», «Я певен» тощо; пам’яток «Формули мовленнєвого етикету», «Правила спілкування», «Правила розмови по телефону», «Правила, яких слід дотримуватися під час інтерв’ю», написання твору.

Номер слайду 21

Інсценізація казки Вчитель Воловень І.М. Написання листів Вчитель Мартинчик Г.С. Розігрування діалогу Вчитель Твердун Г.М. Словникова робота Вчитель Воловень І.М. Сюжетно -рольова гра Вчитель Новак Л.Г. Перші англійські слова Вчитель Різанович В.С.

Номер слайду 22

Формування природничої компетентності * Створюємо умови, яких вимагає природнича компетентність молодших школярів для реалізації своїх завдань: природнє розвивальне середовище (у класах – куточок природи; на території школи – квітник, сад; неподалік школи - природні угрупування (парк, водойма); організовуємо активну діяльність дітей у природі. * Виділяємо основні види діяльності, які розвивають природничу компетентність: спостереження; ігрова діяльність; практична діяльність учнів (пошуково-дослідницька, природоохоронна). * Форми роботи: -спостереження під час прогулянок; екскурсії; залучення дітей до посильної праці у природі, участі у народних іграх, відгадування загадок, виготовлення годівничок.

Номер слайду 23

Допомога пернатим взимку Вчитель Коростель Л.Ф. Догляд за кімнатними рослинами Вчитель Коростель Л.Ф. Визначення забруднення повітря за мохом Вчитель Воловень І.М. Як утворилася сніжинка Вчитель Новак Л.Г. Екскурсія на луки Вчитель Новак Л.Г. Екскурсія до річки Вчитель Деркач Л.Д.

Номер слайду 24

Формування математичної компетентності Складові математичної компетенції: * Обчислювальна. Працюємо над опануванням учнями обчислювальних прийомів. Вчимо визначати порядок дій для одержання правильного результату в достатньо швидкому темпі, застосовувати вміння та навички у практичних ситуаціях. * Інформаційно – графічна. Вчимо читати і записувати числа; подавати величини в різних одиницях вимірювання; користуватись годинником, календарем, як засобом вимірювання часу; знаходити, аналізувати , порівнювати інформацію, подану в таблицях, схемах, тощо. * Логічна. Застосовуємо розв’язування сюжетних задач, рівнянь; практикуємо роботу з множинами; вчимо розгадувати ребуси, головоломки, розпізнавати істинні і хибні твердження, робити умовиводи. * Геометрична. Розвиваємо вміння орієнтуватися на площині та в просторі, вимірювати та порівнювати навколишні об’єкти. Вчимо зображувати геометричні фігури на аркуші в клітинку, визначати довжину об’єктів, площу, периметр геометричних фігур; конструювати геометричні фігури, розбивати на частини, тощо.

Номер слайду 25

Гра “Хто швидше” Вчитель Новак Л.Г. Практична хвилинка “Визнач час” Вчитель Твердун Г.М. Гра “Відшукай геометричну фігуру Вчитель Коростель Л.Ф. Логічні вправи з сірниками Вчитель ДеркачЛ.Д. Ропізнавання геометричних фігур Вчитель Коростель Л.Ф. Галявина обчислень Вчитель Красько В.Г.

Номер слайду 26

Наші успіхи * Клюйко Артем - І місце у районному та обласному етапах учнівських олімпіад «Юне обдарування» з природознавства, І місце у районному та обласному етапах конкурсу «Новорічна композиція»; * Твердун Дмитро – ІІ місце у районному етапі учнівських олімпіад «Юне обдарування» з української мови, ІІІ місце у районному етапі Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика; * Твердун Ірина – ІІІ місце у районному етапі учнівських олімпіад «Юне обдарування» з математики; * Тетеря Олександр – І місце у районному конкурсі «Знай і люби свій рідний край» (вчитель Коростель Л.Ф.). * Черняк Ірина – ІІІ місце, Лавор Дмитрій – ІІ місце у районному конкурсі «Знай і люби свій рідний край» (вчитель Деркач Л.Д.). * Макарицька Марія - ІІІ місце у районному конкурсі «Паперовий світ» (вчитель Твердун Г.М.).

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Дякую за увагу! Бажаю успіхів у благородній справі на ниві освіти!

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
2 грудня 2020
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку