Презентація "Реалізація діяльнісного підходу на сучасному уроці задля розвитку наскрізних умінь учнів Нової української школи"

Про матеріал
У презентації подано методи та прийоми, що допоможуть словесникові по-сучасному організувати освітній процес. Допоможе при атестації
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Реалізація діяльнісного підходу на сучасному уроці задля розвитку наскрізних умінь учнів Нової української школи

Номер слайду 2

- розв'язання проблем; - критичне мислення;- творче мислення (креативність)- співпраця;- ефективне спілкування;- дослідження;- організація своєї діяльності; - рефлексія; - вдумливе читання;- розвиток власного емоційного інтелекту. Наскрізні уміння школярів:

Номер слайду 3

Шанувати в учнях особистість. У будь-якій ситуації ставитися до учнів по-дружньому. Щиро цікавитися учнями, їхніми проблемами. Критикувати так, щоб не образити: уникати прямої критики. Указувати на недоліки віч-на-віч, починати з похвали за роботу.

Номер слайду 4

Формула ефективного уроку:уява + позитивні емоції = засвоєна інформація

Номер слайду 5

Прийом «Один день із життя героя»Опишіть один день із життя Федька-халамидника із одноіменної повісті. Проблемні запитання- Чи була Наталка Полтавка щасливою дівчиною? - Що їй потрібно було для щастя?Прийом «Кола Вена» Порівняйте запропонованих героїв за допомогою кіл Вена, знайшовши їхні спільні та відмінні риси. Захар Беркут та Тарас Бульба із повісті «Тарас Бульба» Миколи Гоголя, Захар Беркут та Іван Гонта із поеми «Гайдамаки».

Номер слайду 6

Метод емоційного занурення учнів1. Емоційна подача матеріалу. Щоб повернути учня до книги, треба дитину нею зачарувати, зацікавити письменником. Афоризми, вірші, притчі – прийоми, які з першої хвилини спілкування викликають зацікавленість, уважність та сприяють підтримці цієї уважності тривалий час.

Номер слайду 7

Метод емоційного занурення учнів2. Глибоке занурення в текст. Робота починається з прочитання назви твору: «Про що, на вашу думку, може розповідатися у творі під назвою «Дивак»? Об’єктом дослідження можуть стати й мотив, і мелодика, й простір, і час, і навіть окреме слово із твору, що вивчається. Дивак - це той, хто..?

Номер слайду 8

Метод емоційного занурення учнів3. Етап підключення уяви та асоціативного мислення:- асоціації;- асоціативне коло;- асоціативна гірлянда. Мета використання подібних прийомів – вивчення свого внутрішнього стану в певний момент відносно теми уроку та роботи з текстом твору.

Номер слайду 9

Метод емоційного занурення учнів4. Творча робота на основі отриманих знань та вражень- «Недописаний рукопис» - написати продовження твору, зберігаючи стиль автора та розв'язуючи основні ідейно-тематичні проблеми.- «Може бути й інакше» - змінити фінал розповіді. - «Не той герой є героєм» - внести такі зміни у зміст твору, щоб другорядний персонаж став головним.- «Нездійснене» - що не встиг здійснити герой? На що він буде здатний? Яким чином він досягнув би тієї чи іншої мети?

Номер слайду 10

Прийом «Розфарбуй свої почуття»Біла ворона – цей вираз вживається для характеристики людини, яка вирізняється серед інших своєю поведінкою, зовнішнім виглядом. У наш час вираз «біла ворона» означає не тільки незвичайну людину, але й рідкісне явище природи

Номер слайду 11

Одним із цікавих методів є сугестія«Абетка гарних слів»«Бажаю тобі»«Кошик для сміття»

Номер слайду 12

Афірмації - позитивна думка, регулярне повторення якої наближає втілення бажаного у дійсність Я вірю в себе!Я пізнаю істину!Я все зможу!Я зможу розібратися і оволодіти матеріалом уроку.

Номер слайду 13

фігури;різнокольорова самооцінка;метелики;капелюшки тощо. З метою визначення рівня емоційного інтелекту використовую різноманітні тести

Номер слайду 14

Вправа «Який ти зараз?»

Номер слайду 15

Вправа«Якби ти був чарівником, яким кольором розмалював хмарина небі?»Синій: сумлінний, спокійний, декілька холодний. Зелений: самостійний, наполегливий, іноді упертий, напружений. Червоний: доброзичливий, товариський, енергійний, впевнений, дратівливий. Жовтий: дуже активний, відкритий, товариський, веселий. Фіолетовий: неспокійний, емоційно-напружений, що має потребу в контакті. Коричневий: залежний, чутливий, розслаблений. Чорний: мовчазний, егоїстичний, ворожий. Сірий: млявий, пасивний, невпевнений, байдужий.

Номер слайду 16

Характеристика героя за вправою «Сканер»Запитання, на які мають відповісти учні:- про що думає?- що говорить? (цитата)- що робить? (загалом у творі)- що було? (події, факти, що вплинули на його вчинки) - де знаходиться, куди йде?- що відчуває? (за допомогою палітри емоцій)

Номер слайду 17

Вправи для рефлексії «Трихвилинне есе» «Таблиця де Боно» «Рефлексійний лист» Плейбек-театр «Автовідповідач»«+» – все, що сподобалося на уроці«-» – все, що здалося марним, нудним і не цікавим«Цікаво» – що привернуло, змусило задуматися і викликало нові питання               

Номер слайду 18

Рефлексійний лист. Складіть лист учителеві, у якому опишіть свої враження: що вам сподобалося на уроці, що не сподобалося, що б ви хотіли змінити, що найбільш запам‘яталося, що нового ви дізналися, як на вас вплинув урок.

Номер слайду 19

Діти не вміютьприховувати своїх почуттів,та, коли їх переслідуватимуть за почуття, вони швидко навчаться таїти їхі тоді – вчитель блукатиме в темряві. К. Д. Ушинський

pptx
Додано
30 грудня 2023
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку