Технологія розвивального навчання дозволяє організувати навчально-пізнавальну діяльність учнів за такими принципами, які дають змогу кожному працювати самостійно, опанувати узагальнені прийоми розумової діяльності, розвивати свої творчі здібності
Структура уроку в системі розвивального навчання Мотивація Визначення необхідності навчання Проблема Створення проблемної ситуації, для розв'язання якої потрібно засвоїти нове Аналіз Дослідження навчального матеріалу Моделювання Узагальнення проаналізованого схемою, моделлю, алгоритмом Конкретизація Перевірка роботи Дія узагальнення Остаточне визначення теми й досягнення мети уроку. Рефлексія.
Дослідження тексту Прочитати текст мовчки. Дібрати заголовок. Обрати правильний варіант чергування у-в, і-й. Записати. Визначити основну думку тексту (усно). Працю у(в)чителя ні з чим не можна порівняти. Ткач у(в)же через годину бачить плоди своєї роботи. Сталевар через кілька годин радіє вогненному потоку металу. Хлібороб через кілька місяців милується колосками і(й) жменею зерна, вирощеного у(в) полі. А у(в)чителеві треба працювати роками, щоб побачити предмет свого творіння. Буває, минають і(й)десятиріччя і(й) ледве-ледве починає позначатися те, що ти замислив. Нікого так часто не відвідує почуття задоволення, як у(в)чителя. Кожна крихта твоєї людської краси — це його безсонні ночі. Сивина. У(в)чителеві часто ніколи подумати про себе, бо змушений думати про інших. Праця педагога — це напружена праця серця і(й) творчість розуму…. В. Сухомлинський