Українська мова
Тема: Велика буква у кличках тварин
Мета: формування в учнів уміння розрізняти назву тварини та її кличку, писати клички тварин з великої букви; вчити працювати з текстом, добирати заголовки, ділити його на частини; розвивати увагу, мислення; виховувати любов до тварин, бажання доглядати за ними.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Коментоване письмо.
(Учні записують під диктовку на дошці та в зошитах речення, коментуючи: Тарас – ім’я, пишу з великої букви; Григорович – по батькові, пишу з великої букви…)
Тарас Григорович Шевченко – український поет. Катерина Василівна Білокур – українська художниця.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Читання вірша учителем.
Котик Мурчик, наш голубчик,
Лапки м’які, зубки гострі,
Ходить котик тихо –
Буде мишкам лихо.
2. Запис на дошці – кіт Мурчик.
-Ми прочитали про кота Мурчика. Погляньте на запис: кіт Мурчик. Що ви побачили цікавого у записі? ( Учні самостійно роблять висновок: що клички тварин пишуться з великої букви).
3.Ознайомлення з правилом у підручнику.
ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу.
1.Виконання вправи 224 (усно і письмово).
2.Виконання вправи 225 (письмово за зразком).
Це кінь Орлик. Це песик Бім. Це кіт Мурчик. Це корова Лиска.
Назви тварин пишуться …
Клички тварин пишуться…
3.Каліграфічна хвилинка.
Ц Цо оз ок Цокотушка
4.Фізкультхвилинка.
5. Попрацюймо з текстом. Вправа 226.
- Прочитайте виразно текст. Знайдіть в тексті зачин, основну частину, кінцівку.
- Які слова в тексті написані з великої букви? Поясніть. Самостійно виконайте завдання 2.
- Які слова, близькі за значенням, можна дібрати до слова приятелі? (Друзі, товариші).
6. Бесіда з учнями. Складання усних описів тварин.
- Чи є у вас дома тварини? Які вони мають клички? Розкажіть про своїх чотириногих друзів.
- Погляньте на малюнки. Спробуйте описати тваринку, яка вам сподобалася (кіт, собака).
Дайте йому кличку. Опишіть, яка мордочка, вуха, шерсть, хвіст, лапки. Які має звички?
V. Узагальнення і систематизація знань.
Пограймося у гру!
_ Пригадайте казку «Ріпка». Хто може її розповісти? ( Учні розповідають).
Хлопчики записують назви людей з їхніми іменами. Зразок: дід Андрушка…
Дівчата записують назви і клички тварин. Зразок: собака Фінка…
VІ. Підсумок уроку.