Урок "Велика буква у кличках тварин"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови 2 клас "Велика буква у кличках тварин" . Мета: формувати в учнів уміння розрізняти назву твари та її кличку, писати клички тварин з великої букви; вчити працювати з текстом, добирати заголовки, ділити його на частини; розвивати увагу, мислення; виховувати любов до тварин, бажання доглядати за ними.
Перегляд файлу

                                                    Українська мова 

                                      Тема: Велика буква у кличках тварин

Мета: формування в учнів уміння розрізняти назву тварини та її кличку, писати клички тварин з великої букви; вчити працювати з текстом, добирати заголовки, ділити його на частини; розвивати увагу, мислення; виховувати любов до тварин, бажання доглядати за ними.

                                                       Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Коментоване письмо.

(Учні записують під диктовку на дошці та в зошитах речення, коментуючи: Тарас – ім’я, пишу з великої букви; Григорович – по батькові, пишу з великої букви…)

Тарас Григорович Шевченко – український поет. Катерина Василівна Білокур – українська художниця.

  • Отож, як пишуться імена, по батькові та прізвища людей?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Але не тільки ці слова пишуться з великої букви. В українській мові ще є багато слів, які потрібно писати з великої букви. А які саме, то дізнаєтесь, коли будете уважними.

       1.Читання вірша учителем.

Котик Мурчик, наш голубчик,

Лапки м’які, зубки гострі,

Ходить котик тихо –

Буде мишкам лихо.

  • Про кого йдеться мова у вірші?
  • -Слово кіт означає назву тварини. Але, як же звався кіт? Мурчик – це його кличка. А від якого слова утворилася кличка котика? Чому його так назвали?

2. Запис на дошці – кіт Мурчик.

-Ми прочитали про кота Мурчика. Погляньте на запис: кіт Мурчик. Що ви побачили цікавого у записі? ( Учні самостійно роблять висновок: що клички тварин  пишуться з великої букви).

3.Ознайомлення з правилом у підручнику.

ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу.

      1.Виконання вправи 224 (усно і письмово).

       2.Виконання вправи 225 (письмово за зразком).

Це кінь Орлик. Це песик Бім. Це кіт Мурчик. Це корова Лиска.

  • Зробіть висновок:

    Назви тварин пишуться …

Клички тварин пишуться…

3.Каліграфічна хвилинка.

Ц    Цо оз   ок  Цокотушка

  • Складіть речення із словом Цокотушка.(Жила у дворі курочка Цокотушка).

4.Фізкультхвилинка.

5. Попрацюймо з текстом. Вправа 226.

- Прочитайте виразно текст. Знайдіть в тексті зачин, основну частину, кінцівку.

- Які слова в тексті написані з великої букви? Поясніть. Самостійно виконайте завдання 2.

- Які слова, близькі за значенням, можна дібрати до слова приятелі? (Друзі, товариші).

6. Бесіда з учнями. Складання усних описів тварин.

- Чи є у вас дома тварини? Які вони мають клички? Розкажіть про своїх чотириногих друзів.

- Погляньте на малюнки. Спробуйте описати тваринку, яка вам сподобалася (кіт, собака).

Дайте йому кличку. Опишіть, яка мордочка, вуха, шерсть, хвіст, лапки. Які має звички?

V. Узагальнення і систематизація знань.

Пограймося у гру!

_ Пригадайте казку «Ріпка». Хто може її розповісти? ( Учні розповідають).

         Хлопчики записують назви людей з їхніми іменами. Зразок: дід Андрушка…

         Дівчата записують назви і клички тварин. Зразок: собака Фінка…

VІ. Підсумок уроку.

  • Чи сподобалося вам працювати на уроці?
  • Що нового дізналися?
  • Як пишуться назви і клички тварин?

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 січня 2023
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку