КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «НОВОІВАНІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ» ЮРЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ РАДИ
Презентація результатів проектної діяльності . Захист проекту.
Хід уроку
І. Організація класу та мотивація навчальної діяльності :
Вчитель.
- Доброго ранку, діти. До нас завітали сьогодні гості, давайте з ними привітаємось.
Розпочати нашу роботу я хочу з однієї давньої, мудрої притчі:
На одній з вуличок средньовічного міста лицар зустрів дідька. Він схопився за меч, щоб убити його.
Однак дідько заблагав:
"Не вбивай мене. Я виконаю будь-яке твоє бажання ".
Задумався лицар: "Славу і багатство я здобуду в чесному бою. Покажи-но мені, краще, найвидатнішого полководця всіх часів і народів ".
"Ходімо зі мною".
Довго водив лихий лицаря по тісних вуличках міста, поки не підійшов до скромної хатини, де маленький, немічний старий кравець трудився за своїм столом .
"Ось найвидатніший полководець всіх часів і народів! ТІЛЬКИ ВІН ЦЬОГО НЕ ЗНАЄ ".
Я бажаю вам сьогодні на уроці знайти себе, зуміти реалізувати свої здібності, таланти і , можливо, хтось із вас на сьогоднішому уроці обере майбутньою професією, зробить свій вибір.
II. Повідомлення теми уроку.
Вчитель.
Працюючи над темою «Технологія виготовлення швейних виробів» , ми з вами познайомились із різними видами матеріалів, їх походженням, дізналися, якими ебувають шви, їх призначення. Навчилися працювати з лекалами, швейними машинками. І як результат цього – наш сьогоднішній урок у вигляді презнтацій, які ви готували. Давайте згадаємо, які групи працювали над підготовкою до підсумкової роботи: це соціологи, піарщики, дизайнерська студія, Будинок моделей. Ми оцінимо ваші зусилля, творчий підхід, вміння застосовувати знання і навички для розв’язання пізнавальних і практичних завдань.
ІІІ. Узагальнення та підсумок вивченого матеріалу : практично-демонстраційна робота.
Вчитель. «Моду можна купити чи змінити, а от стиль, треба мати.» Це слова відомого кутюр’є Джорджіо Армані . Народна мудрість говорить , що « немає нічого кращого за річ, виготовлену власними руками». І тому я запросила на наш урок ученицю 11 класу Дарину Войтанішек, яка має власний стиль і захоплюється виготовленням одягу. Сьогодні вона приготувала для нас історичну довідку .
Учениця 11 класу презентує власне дослідження
Презентація - Історичні відомості про виникнення та виготовлення одягу (Додаток 1)
Вчитель: Слово надається групі соціологів.
Соціологи презентація . Опитування в школі , присвячене темі «Одяг і сьогодення»
(Додаток 2)
Паралельно проводиться опитування гостей за питаннями :
Учень «згадує» гумореску Павла Глазового
Колись, було, мати каже
Маленькому Грицю:
— Загубишся на базарі.
Держись за спідницю.
Не ті тепер пішли мами,
Не ті тепер Гриці.
Не так легко тепер дітям
Дістать до спідниці...
(Учитель інформатики опрацьовує матеріали опитування і виводить на екран) Демонструються результати графіка на мультимедійній дошці.
Вчитель.
Дякуємо соціологам за виконану роботу. Спасибі нашим репортерам.
А зараз ми стаємо з вами глядачами, бо починається показ мод у нашому Будинку моделей. На подіум запрошується друга творча лабораторія.
Будинок моделей (демонстрація одягу); (Додаток 3)
Учень.
Для свого показу ми запросили найдорожчих моделей світу – найкращих дівчат нашої школи. (Учень представляє моделі)
1.Починаємо показ із спідниці, пошитої у спортивному стилі. Метою виконання даної моделі була участь шкільної агітбригади у обласному фестивалі-огляді на тему «Нам щастя дарують легені землі, ми будемо разом їх берегти» . Тому спідниця повинна була стати для артистів зручною у русі, і в той же час бути яскравою , як сценічний костюм.(Додаток 3)
2.Молодіжна спідниця із зустрічними складками на кокетці із габардину може стати чудовим доповненням до повсякденного шкільного костюма. В той же час вона легко поєднується із різними видами верху: від класики – блуза, батник, до спортивного : футболка, гольф.
3.Сучасний крій наступної моделі практичний для носіння. Цікавим доповненням до неї є широкий пояс, який легким рухом руки може перетворитися на пишний бант, що стане прикрасою спідниці і дозволить її власниці відчути динамічність часу.
4.Класична чорна спідниця є невіддільною частиною офісного стилю. Її можна використовувати у будь-якому діловому костюмі – від шкільної форми до спідниці президента корпорації чи, навіть , країни. В той же час, у поєднанні із яскравою блузою в ній можна відвідати вечірку чи дискотеку.
5.Клітинка актуальна зажди. Тому власниця такої моделі може поєднати спідницю із коротким жилетом і отримає спортивний вид. У поєднанні із шкільним жакетом – один із варіантів шкільної форми. Клітинка дозволяє комбінувати верхню частину костюма, варіюючи відтінки верху.
6.Шотландський традиційний національний костюм чоловіків – кілт, теж виконується із тканини в клітинку. Саме тому вона отримала назву шотландка. Такий одяг підкреслює мужність та неповторність. Мабуть, саме тому кілти із задоволенням носять відомі особи: Принц Чарльз та актор Шон О’Коннор.
7.Довга спідниця повинна бути у гардеробі кожної справжньої жінки. Вона має певні переваги: по-перше, така спідниця дуже зручна у зимовий час, звичайно, при умові виготовлення із теплого матеріалу. По-друге, всі вади, які на вашу думку, можуть мати ноги, ви можете приховати під таким виробом, виконаним із тканини , актуальної для сезону. Така спідниця прямого силуету, придатна для пошиття навіть починаючій майстрині. Прикрашена воланами, вона може конкурувати навіть із вечірнім вбранням.
8.І нарешті – міні-спідниця. Від максі, до міні! Юні моделі віддають перевагу саме таким фасонам. Зручні при активних рухах, вони підкреслюють дівочу привабливість і завжди ідуть в ногу з часом .
9.Джинс – тканина століття. Практичні і в той же час сучасні і нарядні –
саме джинсові спідниці вже на протязі 40 років є модними. Єдине, що
змінюється це фасони і довжина. Джинсова спідниця – це завжди модно,
зручно, стильно
.
Вчитель .
Ми знаємо , що над виготовленням кожної моделі працюють дизайнери і тому ми пропонуємо переглянути презентацію дизайнерської студії, яка представить власний нестандартний виріб жилет-трансформер.
Учні.
дизайнерська студія (презентує власний нестандартний виріб жилет-трансформер); (Додаток 4)
Вчитель .
Всім відомо : реклама – двигун прогресу !!! Для того, щоб одяг гарно продавався . Демонструють рекламу одягу група піарщіків.
Учні.
піарщики (демонструють рекламу одягу, виготовлену власноруч) (Додаток 5 )
IV. Підсумок уроку:
Вчитель .
Ви всі чудово приготувалися на сьогодні і повинна відмітити роботу
V.Оцінювання та самооцінювання:
Давайте спробуємо дати оцінку своїй роботі. Кожна група має зараз ліцензію на виставлення оцінок. Ви можете поставити 1 оцінку високого рівня, 1 оцінку достатнього рівня та 1 оцінку середнього рівня. Свої міркування аргументуйте.(Вчитель корегує виступи дітей)
VI.Домашнє завдання: наступна тема, над якою ми будемо працювати, «Технологія оздоблення одягу». Вашим домашнім завданням буде підбір цікавого матеріалу про особливості оздоблення українського національного одяг.
Паспорт уроку
Клас: 9
Вчитель : Глушкова Віта Миколаївна
Тема уроку: . Презентація результатів проектної діяльності . Захист проекту
Мета: Вчити школярів шукати та використовувати інформаційні матеріали за темою, поглиблювати та систематизувати уміння використовувати методи проектування – комбінування, систематизації за інформаційними джерелами довідок про історію виникнення, призначення та особливості виготовлення швейних виробів машинним способом;
Розвивати активної пізнавальну діяльність учнів ; уміння та навички, необхідні для вирішення нестандартних завдань, що зумовлені змістом уроку, навички самостійного пошуку шляхів з’ясування істини, колективної та групової роботи, самостійного здобування нової інформації, заохочувати прагнення до використання знань у практичній діяльності;
Виховувати самостійність під час пошукової діяльності ; пріоритет творчості ; просторової уяви, творчого мислення, художніх здібностей, фантазії,
Тип уроку: урок – презентація.
Форма роботи:групова,індивідуальна,інсценізація.
Обладнання та інструменти: мультимедійний проектор, електронні презентації , ілюстрацій моделей з історичними костюмами,відео та типографські матеріали
Матеріали до уроку :комп `ютерні презентація, малюнки .
Використання інноваційних елементів на уроці : метод проекту,використання комп’ютерних технологій.
Інтерактивні технології : метод « Мікрофон», «Мозковий штурм» , «Соціологічне опитування», «Акваріум».
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «НОВОІВАНІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ» ЮРЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Презентація результатів проектної діяльності . Захист проекту.
Список
використаної літератури:
.
1. Денисенко Л.І. Азбука домашнього господарювання. Навч №4. – С. 46-48.
2. Валерій Василенко, Оксана Кожемяка. Міжпредметна інтеграція історії та трудового навчання у 5 – 7 класах. // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2007. - №5 - 6. – С. 33-37.
3.Васюк О. Міжпредметні зв’язки на уроках обслуговуючої праці. // Трудова підготовка в закладах освіти. – 1999. - №2. – С. 6-8.
4. Климук Л.В. Трудове навчання: Обслуг.види праці: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закладів /Л.В.Климук, Б.М.Терещук, В.І.Туташинський. – К.: Арка, 2005. – 192с.
5. Курач М. Міжпредметні зв’язки практикуму з художньої обробки матеріалів. // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2006. - №5. – С. 26-
6. Мамус Г.М., Севаствинова О.С. Завдання з обслуговуючої праці 9 клас. – Тернопіль; Астон, 2004. – 240с.
7. Обух О.С. Трудове навчання. Обслуговуючі види праці: Практичні роботи. Тематичні оцінювання. 9 клас, - Тернопіль; Астон, 2007. – 92с.
8. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з трудового навчання, 5 – 12 класи. К.: Перун, 2005
9.Сапон В. Міжпредметні зв’язки в системі ОБЖ ЗОШ І-ІІ ступенів.// Сільська школа України. – 2006. - №28-30, с.41-43.
10. Тхоржевский Д.А., Стешенко В.В. Межпредметные связи в изучении общетехнических дисциплин. // Школа и производство. – 1989. – №11, с.75-77