Виготовлення нескладної дерев`яної іграшки, яка складається із 1 – 3 деталей. Інструктаж з БЖД.

Про матеріал
Розробку уроку можна використати у 5 - 6 класах при виконанні проекту " Рухома іграшка", містить загадки.
Перегляд файлу

 

Тема: Виготовлення нескладної дерев`яної іграшки, яка складається із 1 – 3 деталей. Інструктаж з БЖД.

Мета: - формування знань учнів про безпечні прийоми роботи лобзиком; формування умінь випилювати та оздоблювати деталі з фанери;   

          - розвиток вмінь  та навичок працювати інструментами для ручної обробки фанери  та ДВП, точності;

         - виховування  акуратності, виконавчої  дисципліни, позитивного  ставлення до праці.

Обладнання: столярний верстак, фанера або ДВП, лінійка, лобзик, олівець, руч.    ний дриль, коловорот, шаблони, столик для випилювання, пристосування для закріплення пилочки, зразки виробів, шліфувальний папір.

Тип уроку: урок формування практичних вмінь та навичок (практичний).

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

  • перевірка присутніх;
  • призначення чергових.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.

Методом бесіди з'ясовуємо такі питання:

  • Які ви знаєте листові деревинні матеріали? З яких конструкційних матеріалів виготовляємо деталі іграшок?
  • Яка технологія виготовлення фанери? Як розрізняють фанеру за кількістю шарів?
  • Чим фанера відрізняється від ДВП?
  • Перерахуйте інструменти, які ви використовуєте для виготовлення деталей виробів.
  • Які інструменти використовують для розмічання та вимірювання?
  • Як правильно вставити пилочку в рамку лобзика?
  • Яких правил безпечної праці необхідно дотримуватись під час пиляння лобзиком?

Відгадайте декілька загадок.

«Друга» сірого я маю

І на працю одягаю.

Він штанці мої й кофтину

Захища від пилу й бруду.

Відгадай, що то за «друг»?

Ну звичайно – це …………(фартух).

 

Йдуть секунди на рахунок,

Хутко нанесе малюнок,

На фанеру олівець!

І не схибить «молодець»,

Бо я пристрій точний взяв,

Економно розіклав,

У кутку, і враз обвів.

Корабель замайорів,

Квітка, зебра…. Та хоч слон!

Намалює все - ….. (шаблон)

Диво райдуга дуга

Нам пилять допомага

Із фанери все за дурно:

Прямо, кругло і фігурно.

Поворотів не боїться,

Любить в боки всі вертіться.

В мене завжди з ним морока,

Не спускаю з нього ока,

Бо стрибає ніби козлик:

В гору й вниз веселий ……(лобзик).

 

Папірець той наче ніч,

Чорний мов у сажі піч.

На фанеру покладеш

І малюнок обведеш

Зараз диво чорне те

До дрібниць переведе

На фанеру сонце й лист,

Бо  такий вже має хист.

Хоч бруднулі  доля гірка

Та корисна нам …… (копірка)

Майстра вправний маю хист.

Дерев`яний взяв я лист,

З шпону склеєний шарами.

Виріб власними руками

Зараз з нього я зроблю,

Бо творити я люблю.

Візерунок намалюю,

Виріжу і відшліфую, випалю, а потім лак….

Та забув я зветься як

Диво-лист той дерев`яний,

Світлобокий та духмяний,

Будівельникам корисний?!

Лобзик любить його гризти –

Дрібнозубий ненажера.

Ну звичайно – це ….. (фанера)

Гострі зуби «дівка» має,

Все, що бачить розгризає:

Будь фанера чи то гілка,

Відпиляє вправно …..(пилка)

 

 

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.

На цьому уроці ми з вами продовжимо виготовляти деталі простої  іграшки, виконувати оздоблювальні роботи, складати іграшки; удосконалювати  вміння працювати  ручними  інструментами для обробки фанери та ДВП. Здобуті вміння та навички ви зможете застосовувати під час виготовлення різноманітних виробів як на уроках трудового навчання так і в повсякденному житті.

ІV.  Практична робота.

Завдання. Випилювання деталей виробу лобзиком по лініях розмітки , шліфування та обпилювання деталей, складання виробів.

Порядок виконання роботи

  1. Підготувати лобзик для випилювання: вставити пилочку зубчиками до ручки та закріпити біля ручки, натягнути її з використанням пристосування.
  2. Закріпити столик для випилювання.
  3. Виконати випилювання деталей.
  4. Обробити крайки надфілями та шліфувальними шкурками.
  5. Скласти виріб.
  1. Вступний інструктаж.

Інструктаж з правил безпечної праці:

  • У процесі роботи сидіти прямо.
  • Міцно закріплювати столик для випилювання у затискачах лещат.
  • Не тримати руку перед пилочкою і близько біля неї.
  • Лобзик тримати перпендикулярно до фанери.
  • Пиляти рівномірно, виконуючи рухи вверх-вниз, не натискуючи сильно на пилочку, щоб вона не зламалася.
  • Через кожні 3…5 хв робити перерву.
  • Під час роботи не відволікатися і не відволікати інших.
  1.  Поточний інструктаж.

Під час роботи звертати увагу учнів на те, щоб:

  • Пиляли рівномірно, не натискуючи сильно на пилочку, щоб вона не зламалась;
  • Через кожні 3 – 5 хв.  робити перерву, щоб пилочка охолола.

Слідкувати за правильністю виконання технологічних операцій.

V.  Підсумок  уроку.

 

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
2645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку