Тема: Виготовлення нескладної дерев`яної іграшки, яка складається із 1 – 3 деталей. Інструктаж з БЖД.
Мета: - формування знань учнів про безпечні прийоми роботи лобзиком; формування умінь випилювати та оздоблювати деталі з фанери;
- розвиток вмінь та навичок працювати інструментами для ручної обробки фанери та ДВП, точності;
- виховування акуратності, виконавчої дисципліни, позитивного ставлення до праці.
Обладнання: столярний верстак, фанера або ДВП, лінійка, лобзик, олівець, руч. ний дриль, коловорот, шаблони, столик для випилювання, пристосування для закріплення пилочки, зразки виробів, шліфувальний папір.
Тип уроку: урок формування практичних вмінь та навичок (практичний).
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.
Методом бесіди з'ясовуємо такі питання:
Відгадайте декілька загадок.
«Друга» сірого я маю
І на працю одягаю.
Він штанці мої й кофтину
Захища від пилу й бруду.
Відгадай, що то за «друг»?
Ну звичайно – це …………(фартух).
Йдуть секунди на рахунок,
Хутко нанесе малюнок,
На фанеру олівець!
І не схибить «молодець»,
Бо я пристрій точний взяв,
Економно розіклав,
У кутку, і враз обвів.
Корабель замайорів,
Квітка, зебра…. Та хоч слон!
Намалює все - ….. (шаблон)
Диво райдуга дуга
Нам пилять допомага
Із фанери все за дурно:
Прямо, кругло і фігурно.
Поворотів не боїться,
Любить в боки всі вертіться.
В мене завжди з ним морока,
Не спускаю з нього ока,
Бо стрибає ніби козлик:
В гору й вниз веселий ……(лобзик).
Папірець той наче ніч,
Чорний мов у сажі піч.
На фанеру покладеш
І малюнок обведеш
Зараз диво чорне те
До дрібниць переведе
На фанеру сонце й лист,
Бо такий вже має хист.
Хоч бруднулі доля гірка
Та корисна нам …… (копірка)
Майстра вправний маю хист.
Дерев`яний взяв я лист,
З шпону склеєний шарами.
Виріб власними руками
Зараз з нього я зроблю,
Бо творити я люблю.
Візерунок намалюю,
Виріжу і відшліфую, випалю, а потім лак….
Та забув я зветься як
Диво-лист той дерев`яний,
Світлобокий та духмяний,
Будівельникам корисний?!
Лобзик любить його гризти –
Дрібнозубий ненажера.
Ну звичайно – це ….. (фанера)
Гострі зуби «дівка» має,
Все, що бачить розгризає:
Будь фанера чи то гілка,
Відпиляє вправно …..(пилка)
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.
На цьому уроці ми з вами продовжимо виготовляти деталі простої іграшки, виконувати оздоблювальні роботи, складати іграшки; удосконалювати вміння працювати ручними інструментами для обробки фанери та ДВП. Здобуті вміння та навички ви зможете застосовувати під час виготовлення різноманітних виробів як на уроках трудового навчання так і в повсякденному житті.
ІV. Практична робота.
Завдання. Випилювання деталей виробу лобзиком по лініях розмітки , шліфування та обпилювання деталей, складання виробів.
Порядок виконання роботи
Інструктаж з правил безпечної праці:
Під час роботи звертати увагу учнів на те, щоб:
Слідкувати за правильністю виконання технологічних операцій.
V. Підсумок уроку.